Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Úspešný londýnsky právnik Gregory Peck sa ujíma obhajoby krásnej ženy, ktorá je obvinená z otrávenia svojho manžela, národného vojnového hrdinu. Jej nevina však nie je jednoznačná a ako sa do nej postupne zamilováva, začína hazardovať ako so svojím manželstvom, tak i s karérou. (POMO)

Recenze (57)

Rocky62 

všechny recenze uživatele

Zoufale neslané a nemastné soudní drama, kterému bohužel nedominuje ani legendární Gregory Peck. Milostné vzplanutí přichází z ničeho nic a je těžce nevýrazné a nevěrohodné. Klíčové sekvence se často střídají s těmi nicneříkajícími a za mě selhal i hudební timing. Jediné pozitivum shledávám v závěrečné třetině, která je poměrně napínavým a dynamickým soudním líčením. Na Hitche ovšem celkově velmi slabé. 40% ()

MikO_NR_1909 

všechny recenze uživatele

Tandemu Selznick/Hitchcock sa nepodarilo vytvoriť tak pôsobivé príbehové zázemie nadprirodzena, ako v Rebecce, aj keď vychádza z podobnej naratívnej konštrukcii. Je to na škodu veci, keďže nabúranie a odhaľovanie psychického vnútra našich postáv má čo to do súdneho líčenia povedať. Dokázalo by mu pridať na istom punce emocionality, kedy sa do konfrontačnej oblasti nedostane len sila slov, ale i vzájomná nedôvera. Teoreticky by to samotný proces dokázalo posunúť k iným, nepravidelným rytmickým odklonom od pôvodnej obsahovej členitosti. Predsa už nebude toľko znamenať na každom slovíčku, keď sa ďaleko viac dozvieme z mimiky. Snáď nikomu nepríde zvláštne (v zlom slova zmysle), že poctivý a šarmantný elegán uviazne v diabolskej pasci a poddá sa vyšším silám. Som ale názoru, že tento cyklus nie je dostatočne rozpracovaný a skratkovito skĺzne k hitchcockovskému tématu prenasledovanie záhadnej ženy. Zaujímavou postavou je i služobník domácnosti, od ktorého sa môžeme dozvedieť nové zásadné skutočnosti ohľadom smrti pána Paradinea, ale k nemu má ďaleko divák aj prehnaná hrdosť právnika... Koncom štyridsiatych rokov striedal Hitchcock trilerovské klasiky za melodramatické vzplanutia pre neho tak netypické, až sa sám divím... Btw, aspoň vieme, kedy začali byť Laughton a Peck populárny do obsadzovania slávnejších rolí z prostredia súdnych drám. ()

Reklama

cheyene 

všechny recenze uživatele

Docela se podivuji nízkému hodnocení, protože Případ Paradineová je výborný snímek ze soudního prostředí, kterému je vdechnuta typická hitchcockovská atmoféra s houstnoucím napětím a skvělou hudbou. Gregory Peck je v roli mladého, uznávaného a šarmantního právníka vynikající. Díky výše uvedeným kladům není během sledování prostor pro nudu. Příběh také potvrzuje skutečnost, že Hitchcock byl v jádru romantik. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Určitě to má své kvality, ale osobně mi ten film moc nesedl. Na můj vkus je to strašně dlouhé, je tam příliš postav a kvůli tomu je to poněkud nepřehledné, největší výtku ovšem směřuji k tomu podivně rozplizlému finálnímu rozuzlení - kdyby to celé směřovalo k nějaké šokující pointě, tak neřeknu, ale takto, kdy se vlastně jen potvrdí to, co bylo víceméně jasné celou dobu, a navíc se tam vznáší otazník nad další osudem Anthonyho manželství (což je svým způsobem otevřený konec), zkrátka nepřišlo mi, že by ten závěr nějak ospravedlnil skutečnost, že si ten film nárokoval 2 hodiny života, aniž by v závěru přišel s něčím víc, než zoufale banální finální replikou "Incidentally, darling, you do need a shave”. Jsou mnohem lepší soudní dramata. ()

Slartibarkfast 

všechny recenze uživatele

Maddelane Paradineová je obviněna z vraždy manžela a je tu jen jeden člověk, který ji může osvobodit. Není však tohle až příliš velké sousto pro právnické eso? V mých očích jeden ze slabších Hitchcocků. Veškerá pozornost se tu upírá na psychologii postav a depresivní tísnivou atmosféru při vážných rozhovorech. Herci v hlavních rolích odvedli skvělou práci, což o to, ale když není výkon podpořen zajímavým příběhem, který by měl hlavu a patu, není prakticky na čem stavět. Místy se to táhlo jako žvýkačka na podrážce a děj se nikam nehýbal. Od filmu jsem čekal daleko víc a dostal jsem jen pár světlých momentů od překrásné Alidy Valli a Ann Todd a to na vysoké hodnocení nestačí. 50% ()

Galerie (38)

Zajímavosti (9)

  • Hitchcocka lze ve filmu zahlédnout jak s violoncellem v ruce opouští nádraží. (Němi)
  • Scéna, v níž je Maddalena uvězněna v cele, vychází ze vzpomínek Alfreda Hitchcocka na dětství. Tehdy ho otec na několik minut nechal zavřít do vězení, aby ho postrašil. (ČSFD)

Reklama

Reklama