Reklama

Reklama

Neznámá síla vychýlila Měsíc z oběžné dráhy kolem Země. Poslala jej směrem, který bude znamenat konec života, jak jej známe. Do jeho kolize se Zemí zbývají pouhé týdny a ničivé záplavy, tsunami, zemětřesení a požáry jsou jen začátek. Svět stojí na pokraji zničení. Bývalá astronautka, nyní výkonná ředitelka NASA Jo Fowler (Halle Berry), je přesvědčená, že možná zná klíč k záchraně nás všech. Problém je, že jediní dva lidé, kteří jí věří, jsou astronaut Brian Harper (Patrick Wilson) a konspirační teoretik K.C. Houseman (John Bradley). (Bioscop)

(více)

Videa (13)

Trailer 11

Recenze (549)

Omnibus 

všechny recenze uživatele

"Měsíc dutý jako bambus... uvnitř bordel, hvězdný cirkus." Nanočásticová Adéla ještě nevečeřela aneb novodobí Buzzové vletěli do Měsíce jak raketová liška do kurníku! Ach jo. Z naší krásné luny, zasvěcené milencům a básníkům, už zbývá jen ohlodané torzo a lidstvo i s celou romantikou brzy zmizí v černé prdeli (já to říkal), resp. v propadlišti kosmických dějin. U vzedmutého jezera umírající vodník zaskřehotá: "Sviť, měsíčku, sviť...", sveřepí šakali si ještě naposledy zavile zavyjí na bílý měsíc a Harperův nevychovaný spratek s ksichtem budoucího masového vraha (zajímavě pojatý casting) bude, uprostřed masového vymírání lidstva po stamilionech, zachraňovat pár zbytečných a nezajímavých prdelí. Uvnitř našeho satelitu kolem švestkové pecky rotuje bambilion  filmových klišé a krychlových minut prvotřídních fyzikálních bejkovin a záchrana lidstva závisí na šikovnosti kocoura, s jakou pochčije noviny s vědeckým článkem. Dobré vědět. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Takže v našem Měsíci je obří gyroskop. Fajn. A my budeme potřebovat endoskop, abychom se podívali, jak je král filmových kasastref hluboko.. Emmerich se vytasil se vzorcem, který mu funguje čím dál tím míň (lidstvo v ohrožení, znovunalézání náklonosti na ose otec-syn, sebeobětování hrdinných loserů atd.) a upřímně, je to duté jak ústřední předmět megastrukturové teorie. Zatímco uvnitř Luny se to pohybuje na hranici snesitelnosti, dění na Zemi je i kvůli odporným trikům a nulovému entertainmentu k nevydržení. Rolande, na tohle ti chčije Fuzz Aldrin! ()

Reklama

-bad-mad-wolf- 

všechny recenze uživatele

Aspirant na nejdebilnější film v historii lidstva. Vážně. Což je důvod, proč je nepopsatelně zábavný. V Moonfallu se rodinné trojúhelníky řeším tím, že Měsíc na chvilku "odsaje kyslík", nechá přebytečného tatínka zdechnout v melodramatickém kataklysmatu a pak zase vyplivne kyslík zpět. V Moonfallu supermocná a zhmotnělá AI vyhlazuje organický život, ale není schopná najít človíčka, kterého má před nosem, protože si človíček rozflákal mobilní telefon, LOL (přestože už jednoho, zcela identického človíčka dávno vyhladila, ještě větší LOL). V Moonfallu šplouchají "gravitační vlny" a starty raketoplánů fungují díky na koleni uplácanému výpočtu o přitažlivosti nevypočitatelného kosmického tělesa. V Moonfallu průlet Měsíce NĚKOLIK STOVEK metrů nad povrchem Země de facto jen pocuchá pár mrakodrapů a rozhází pár autíček (spíš WTF, než LOL), přičemž armáda USA chce bránit Zemi tím, že na těleso o velikosti Měsíce VYSTŘELÍ ATOMOVKY a to až v momentě, kdy MĚSÍC VSTOUPÍ DO STRATOSFÉRY, OLOLOLOL!!! Berry, Wilson i další herci pronáší na obrazovce takové věci, že po natáčení museli svým blízkým patrně dokazovat, zda opravdu dokončili aspoň základní školu. Emmerich se bude smát ještě v pekle. A já s ním. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Ať dopadne LIGHTYEAR jakkoliv, pochybuji, že co do míry zábavnosti letos něco překoná jiné vesmírné dobrodružství: MOONFALL. (A mít to premiéru vloni, mělo to být nominováno na místo DON´T LOOK UP na Oscara, protože je to vtipnější a filmařsky kreativnější.) V jeden moment ve filmu postava konspirátora řekne, že jí vybuchl mozek, což je stav, s nímž se publikum pravděpodobně dokáže identifikovat. Jeden evropský kritik sledování snímku přirovnal k ekvivalentu toho (a teď parafrázuji), když máte hlavu v mikrovlnce a váš mozek se pomalu roztéká. Není to tak úplně přesné, příhodnější mi přijde napsat, že obdobou je něco, co končí lobotomií, ale nedosáhne se jí postaru skrz nosní dírky a dlátkem, jelikož Emmerichem preferovaným otvorem je ten anální. První hodinu se totiž budete ošívat a bude vás z toho mírně bolet zadek, protože Emmerich zas a znovu zesiluje všechna možná klišé a konvence, aby mohl pro mainstreamové publikum srozumitelně a usledovatelně experimentovat s vyprávěním (jeho sbíhavostí, postupným propojováním několika linií a postav). Co do propojování linií tak ale činí mnohem méně nápaditě než ve WHITE HOUSE DOWN, co do počtu postav a přepínání mezi hledisky navíc od druhého DNE NEZÁVISLOSTI a MIDWAY slevil z jejich množství. Plus z kombinace desaturovaného obrazu (pokud v kině nebyla vysvícená lampa), extrémně nízké hloubky ostrosti, dosvěcování tmavých záběrů umělými zdroji v předkamerovém prostoru a laciných green screenů z kategorie screensaveru fakt bolí oči.__________ Druhá hodina ale přichází s takovým bat-shit craziness, že je vše předchozí skoro odpuštěno. Snímek totiž prvních šedesát minut co do nastavení světa příběhu, fyzikálních zákonů a elementární logiky všech zúčastněných přejímal perspektivu jedné z hlavních postav. Konkrétně konspirátora, odborníka na smyšlenou pavědu zvanou megastrukturalismus, dokazujícího, že skutečné vědní disciplíny jako strukturalismus a post-strukturalismus svět nespasí, protože ty slouží leda pro boostrování ega narcistům a autistům. Druhých šedesát minut si ale film řekne, že to nestačí, a tak přejme perspektivu vedlejší postavy: zhuleného konspirátora, který, pokud v životě někdy něco četl, tak pouze Dänikena (a možná verneovky, zejména Cestu do středu... Měsíce/duté megastruktury) - a rozhodně má hodně rád oba DNY NEZÁVISLOSTI, 2012 kříženou se ŠÍLENÝM MAXEM, (C)ARMAGEDDON, GRAVITACI, TRANSCENDENCI, SHARKNADO, PROPAST, INTERTELLAR a 2001: VESMÍRNOU ODYSEU. (Představte si klimax, kombinující PROPAST, DEN NEZÁVISLOSTI, INTERSTELLAR a 2001: VESMÍRNOU ODYSEU. Pokud vám vybuchl mozek jenom při té představě, vítejte do klubu.) Emmerich (a jeho scenáristický tým) jako správný béčkař, kterému studia dávají áčkový rozpočty, znovu brakuje, co se dá, a své propojování řady linií a skupin postav - v druhé půlce za pomocí křížového střihu - přenáší na intergalaktickou úroveň. Pro seriály, které si pozornost udržují vršením absurdit, se uplatnil termín jump the shark (skok přes žraloka), odvislý od jednoho pořadu, ve kterém postava skutečně přes žraloka skočí na vodních lyžích. Pro Emmerichovu katastrofickou filmografii je oním momentem sekvence přesně v bodě obratu v šedesáté minutě, kdy má posádka vesmírné lodi (s nápisem "Fuck the Moon"), dovezené z muzea, vzlétnout, čehož dosáhnou díky antigravitační vodní vlně, která je pomůže bez dostatečného motoru vynést do vesmíru, jelikož Měsíc se blíží a nehledí na gravitační, fyzikální ani jiné zákony. Jump the Shark, Fly with the antigravity wave. M-I-L-U-J-U-T-O. () (méně) (více)

M.a.t.t. 

všechny recenze uživatele

Zatiaľ čo prvá polovica Moonfallu je čírou esenciou Emmerichovej deväťdesiatkovej tvorby v tom najlepšom slova zmysle, v druhej som už bol nútený rezignovať pod čoraz narastajúcejšou plejádou nezmyslov, logických dier a absurdne budovanej sci-fi mytológie. O vyložený prepadák pritom nejde - je to totiž správne veľkolepé a herci miestami bavia, zároveň však niet pochýb, že v minulosti to už Emmerich dokázal i lepšie a podstatne zábavnejšie. 50% ()

Galerie (97)

Zajímavosti (16)

  • Při natáčení měl režisér Roland Emmerich k dispozici opravdového astronauta jako poradce. Ten příležitostně přistoupil k Rolandovi Emmerichovi a řekl: „Hej lidi, myslím, že toto opravdu není možné.“ Odpověď byla jednoduchá: „Neřeš to, je to jen film.“ (DJMaroko)
  • Při setkání konspirátorů v hotelu má místnost na stěnách stejné tapety jako má hotel v kultovním hororu Osvícení (1980). Jedná se o narážku na skutečnost, že některými lidmi je přistání na Měsíci považováno za nahrané a že ho měl režírovat Stanley Kubrick. (NiWi)
  • V jeden okamžik padají úlomky Měsíce na Zemi a zároveň lidé jsou ze Země přitahováni gravitací Měsíce a vzlétají. Tvůrci si měli rozmyslet, jaké z těch dvou těles bude mít větší gravitaci (což je vzhledem k rozměrům a hmotnosti obou objektů jasné). (jujec)

Související novinky

Komiksový Morbius se odkládá

Komiksový Morbius se odkládá

05.01.2022

Fanoušci Jareda Leta a komiksového univerza od Sony (do kterého se zatím počítají jen dva Venomové) dostali ze začátku roku špatné zprávy. Snímek Morbius se totiž odsouvá rovnou o tři měsíce dál,… (více)

Krásné Vánoce a PF 2022!

Krásné Vánoce a PF 2022!

24.12.2021

Přestože bylo letos velkých filmů obecně méně, protože kina začali otvírat až na konci května a Tomu Cruisovi se ještě nechtělo riskovat s Mission: Impossible 7 a Top Gunem, dočkali jsme se několika… (více)

Emmerichova novinka našla hlavní hvězdu

Emmerichova novinka našla hlavní hvězdu

13.05.2020

Chystaný katastrofický snímek Rolanda Emmericha (Den nezávislosti, 2012) Moonfall obsadil představitele hlavní role. Bude jím herec a komik Josh Gad (Kráska a zvíře). Film vypráví o tom, jak je Měsíc… (více)

Roland Emmerich zničí Měsíc

Roland Emmerich zničí Měsíc

09.05.2019

Režisér Roland Emmerich (Den nezávislosti, 2012) má pověst tvůrce, který rád ničí věci. Města, planety, kariéru Williama Shakespeara – ve jménu zábavy to zničí všechno. Jeho nový velkofilm Moonfall… (více)

Reklama

Reklama