Recenze (10)
Ačkoliv je Erotica moje nejoblíbenější album, tak tohle turné jsem dokázala úplně docenit až po 12 letech co Madonnu poslouchám. Madonna je tu uvolněná a je vidět, že si celou show užívá! I hlasově je tu na tom mnohem lépe než na předchozím turné. Miluju provedení Fever, Why´s It So Hard, Bye Bye Baby a Justify My Love! ()
Na tuhle show jsem se moc těšila, ale bohužel jsem byla taky dost zklamaná. Opona z rudě sametových závěsů se začla zvedat a kolem tyče se spustila Madonnina tanečnice jako gogo girl. Posléze se na pódiu zjeví Madonna alias Dita Parlo v kožené masce, vysokých škěrovacích botek a bičíku ladně kroutí bokama k písni Erotica. Další taneční kreace jsou v duchu 70. let, burlesky, sexuálních hrátek ale i potrhaných jeansů. Nejvíc mě oslovily Edwardiánské kostýmy od Dolce & Gabbana kde se v mžiku proměnilo celé Madonnino osazenstvo v ladné a velice noblesní dámy a pány. Ale jinak to bylo suché, bez ducha a tak nějak hodně laciné. Madonna se zřejmě snažila až příliž a show ztratilo spontální energii a sílu, kterou jinak tolik cítím z jejich turné. Ovšem po technické, vizuální a choreografické stráce bylo vše na sto procent! ()
Jeden z nejlepších koncertů, které jsem kdy viděl. Madonna je v nejlepší formě a předvádí největší show, kterou jste mohli v 90. letech vidět. Písně jako Fever, Vogue, Deeper and deeper, Why's it so hard, Everybody a další jsou v úžasném provedení a Madonna zde poukazuje na to, že právě ona je královnou popu. ()
Škoda, že tady nejsou "půlhvězdičky", hodnocení po druhém shlédnutí (první někdy v listopadu 2014) tak někde mezi 4 a 5, ale o fous blíž těm čtyřem, přece jenom se mi tak nějak víc zamlouvají ty novější koncerty, řekněme od Drowned World dál k přítomnosti. Něco mi úplně nesedlo, ale je fakt, že choreografii má jako vždy propracovanou na výbornou. ()
Madonnu sleduji 35 let a troufám si říct, že tahle live show je jedna ze tří nejlepších za celou její kariéru. Skladby z ne úplně doceněné desky "Erotica" (která je pro mne dnes No.1. v její diskografii) doplněné starším materiálem, kde především vyčnívá brilantní provedení "Vogue" jsou pro skalní fanoušky velkým zážitkem. Výprava, jeviště,kostýmy, vše mi perfektně zapadá a k tomuhle koncertu se rád vždy vracím. Mohu všem jen vřele doporučit! Kdybych měl možnost, dám 10 hvězdiček bez mrknutí oka. ()
Zajímavosti (5)
- Vizuální inspirací show se stal obraz Edwarda Hoopera „Girlie show“ z roku 1941, podle kterého bylo celé turné pojmenováno. Hlavním tématem byla burleska, cirkus a Bollywood, vystoupení vzdalo hold i Marlene Dietrich nebo Louise Brooks. Show byla rozdělena na čtyři tematicky propojené části – eroticky laděnou Dominatrix, zábavnou Studio 54, burleskní Weimar cabaret a závěrečnou Encore. (kenny.h)
- Pro jednotlivé části vystoupení najala Madonna celkem pět choreografů. Jedním z nich byl i Gene Kelly, který měl mít na starosti choreografii skladby Rain (1993). Ten se však dostal do sporu s tanečníky, od kterých požadoval profesionální přístup, ale podle něj byli vybráni na základě osobnosti než tanečních schopností. Christopher Ciccone nakonec sestru přesvědčil, aby spolupráci s taneční legendou ukončila. (kenny.h)
- Šéfem turné byl stejně jako u předchozí Blond Ambition World Tour (1990) bratr Madonny, Christopher Ciccone. Ten navrhl jeviště, které stavělo 100 lidí čtyři dny. Pojato bylo jako cirkusové šapitó s velkou oponou, ta však způsobovala problémy s akustikou a každá show se musela složitě ozvučovat. 1 500 kostýmů vytvořili Dolce&Gabbana. Inspirovali se filmy jako Kabaret (1972) nebo My Fair Lady (1964), striptýzem a show v Las Vegas. (kenny.h)
Reklama