Režie:
Christian RiversKamera:
Simon RabyHudba:
Tom HolkenborgHrají:
Hera Hilmar, Hugo Weaving, Jihae, Robert Sheehan, Stephen Lang, Leila George, Frankie Adams, Caren Pistorius, Andrew Lees, Colin Salmon, Ronan Raftery (více)Obsahy(1)
Za pár set let bude svět jen umírající nehostinnou pustinou, křižovanou obřími stroji na kolech, jejichž primární snahou je nacházet zbývající zdroje obživy a surovin. V tato monstra se proměnila původní města. Sídla na kolech jsou plná lidí a největším a nejmocnějším z nich je Londýn. Ten se rozrůstá i díky pohlcování menších strojů, které se objeví v jeho cestě. Tímhle způsobem se v Londýně ocitne i Hester Shaw (Hera Hilmar), tajemná dívka se zjizvenou tváří. Jí jediné, zdá se, nevadí, že Londýn spolknul její domovské město. Hester se totiž díky tomu ocitla v blízkosti jeho vládce Thaddeuse Valentina (Hugo Weaving), s nímž má z minulosti nevyřízené účty. Jenže i Thaddeus je rád, že Hester vidí. Dívka má v držení předmět, s nímž by se mohl stát nejmocnějším mužem na světě. A protože má Thaddeus poněkud větší palebnou sílu než ona, ocitne se Hester na útěku a v doprovodu zoufale nepraktického knihomola a renegátky, na jejíž hlavu je vypsaná obrovská odměna. (Cinemart)
(více)Videa (7)
Recenze (542)
Nevím, co se stalo s trojicí zkušených scénáristů, kteří většinou prokázali dobrý instinkt. Smrtelné stroje se odehrávají v ne zrovna uvěřitelném světě, do kterého jsem měla problém se vžít. Rodinné vazby jsou tu řešené otřesně. Mužská postava, do které se hlavní hrdinka zamiluje, stěží splňuje kritérie regulérní postavy a většinou je dost zbytečné - být jejich pohlaví obráceně, už slyším ten řev o sexismu. Weaving tu nemá moc co hrát, i kdyby chtěl. Nejde se nevšimnout análního alpinismu vůči Číně (ne že by to filmu pomohlo od titulu propadáku). Na celém filmu můžu pochválit dvě věci - představitelku hlavní role, která se opravdu snaží, a jejího... adoptivního taťku, který je alespoň trochu zajímavý. ()
Z nepreberného množstva failov rôzneho druhu, som sa celý čas nevedel vyrovnať len s nezmyselným castingom do jedného všetkých mužských postáv, čo spôsobuje, že film nemá poriadneho ani záporáka, ani hlavného kladného mužského hrdinu. Ostatné (schválne už nebudem menovať nič :) ) ignorovať ide, pretože rovnako ako nedávny Overlord, Mortal Engines ponúkajú jak skvostné (a dlhé) finále, tak hromadu detailov a hračičiek a scén - u oboch filmov rozdielnych detailov - ktorými to dokážu dostatočne kompenzovať. U Engines je to asi ešte viac enjoyable, pretože rovnako ako sú viditelnejšie ich chyby, sú značne ojedinelé aj ich vychytávky, už spomínané hračky, štylizácia, architektúra, exteriéry, nasvietenie, a miestami aj kamera. Cítim sa skrátka divácky uspokojený a guilty pleasure, odumrel mi dostatok mozgových buniek, a neraz som sa naozaj cítil, ako keby som prvýkrát sledoval Káčera Howarda. ()
Mestá v pohybe na kolesách, a rôzne mechanické prevedenia vo mne vybudili záujem. K tomu obhliadnutie sa za mobilmi z dnešnej doby stalo za to. Samozrejme hlavná myšlienka je úplne iná a to že ľudia stále túžia po vojne a nepoučili sa z minulosti. Napriek nie hviezdnemu obsadeniu ma film oslovil na 80 %. ()
Už jen kvůli té opulentní výpravě, i když digitálně notně vytuněné, a kvůli bizarním "gilliamovským" obrazům to stojí za to. Je to přesně ten druh pohádky jakou můžu všemi deseti. Fantaskní dalekobudoucí svět změněný k nepoznání, akcí nabitý fantasmagorický děj, fascinující vizuálno, patos i infantilita v mezích snesitelnosti, tak trochu něco jako Mad Max pro starší děti, škoda že jsem něco takového nemohl vidět ca ve dvanácti. A o čem že to vlastně je? Zjednodušeně o tom, jak se spojené síly tibetočínskoindickobělošskočernošské říše utkají v souboji na život a na smrt s pojízdným multikulti Londýnem, který do té doby jezdil pustými pláněmi Evropy, kde pojídal tamnější výrazně menší pojízdná městečka. Zdá se vám to šílené? Správně, je to šílené. A dějově samozřejmě mnohem pestřejší než můj zjednodušený popis. Smekám před fantazií tvůrce knižní předlohy. Nejzajímavější postava: o první místo se svorně dělí roboticko-démonický drsňák a korejská mužena v červené. Nejprotivnější postava: s přehledem a velkým náskokem vítězí emařský diblíkovitý holkokluk v hlavní roli. I tak moje minimálně 90% spokojenost. ()
Upřímně mě docela překvapily ty negativní recenze. V dnešní době už člověk prostě neodhadne, který slaboduchý blockbuster trhne miliardy (Assvengers) a který slaboduchý zapadne pod palbou kritiky i diváků a přitom jsou Mortal Engines jednoduchou, ale údernou zábavou s perfektní vizuální stránkou, pohádkovým a zároveň docela nekompromisním příběhem a super castingem (Sheehan je výtečný vždycky a Weaving si jako záporák odehrál svůj nadstandart). Asi se spíš ukázalo, že takhle veliký film nemůže režírovat každý a pokud většina dnešních diváků hodně visí na chybách, jsou pro ně Smrtelné stroje snadným soustem. Těch nedotažených a zcela zbytečných dějových linek je na dvě hodiny trvající film až neskutečné množství, za zmínku stojí absolutně nedořešená dějová linka podlého asistenta v muzeu nebo absolutně čas zabíjející a nedořešená dějová linka milostného vztahu mezi dcerou hlavního záporáka a nějakého technika nebo koho, který se mihne párkrát v ději, na konci hrdinku dovede ke zradě svého otce a o tomhle pak už není byť jen sekunda děje a takových linek, postav či načatých zvratů je filmu mraky bez finále, což z výsledku dělá opravdu hodně nedořešený projekt. Takže chyby vidím a uznávám, ale i tak mě film přikoval na dvě hodiny do křesla a bavil mě příběhem, bavil mě svým světem a bavil mě perfektním hereckým výkonem Roberta Sheehana. Slabší 4* tam prostě jsou. Dohlížet na to sám Jackson a dát si pozor na střih, mohlo to být asi lepší i když prokletí SCI-FI filmů, ve kterých se jedná o moderní techniku a budoucnost a přesto je vše po nějaké apokalypse a postavy se zároveň brodí ve špíně, jakých si starodávných hadrech či uniformách se zlomit asi nepodaří (ahoj Vodní světe, ahoj Pošťáku atd.).69%. ()
Galerie (77)
Zajímavosti (5)
- Smrtelné stroje patří k vysněným projektům Petera Jacksona, režiséra trilogie Pán prstenů a Hobit. Právě komplikované natáčení Hobita mohlo za to, že Peter Jackson přenechal režii Smrtelných strojů svému mnohaletému spolupracovníkovi Christianu Riversovi a „spokojil“ se jen s rolí producenta. Hobití stopa se nese napříč mnoha dalšími profesemi, Smrtelné stroje mají s Tolkienovými adaptacemi společné scenáristky Fran Walsh a Philippu Boyens a o efekty se znovu postarali oscaroví kouzelníci z Weta Digital. (Zdroj: CinemArt)
- Natáčelo se od dubna do července 2017 na Novém Zélandu (hlavně Wellington). (Varan)
- Celosvětová premiéra proběhla 27. listopadu 2018 v Londýně. (Varan)
Reklama