Reklama

Reklama

Maska démona

(festivalový název)
  • Itálie La maschera del demonio (více)
Trailer

Obsahy(1)

Úvod filmu - jednoho z nejcitovanějších hororů všech dob - představuje rafinovanou hru režiséra s divákem. Pomocí kamery se nás tvůrce snaží přesvědčit, že jsme to právě my, koho zavádí na popravčí hranici ve středověkém městečku v Moldávii. Skupinka vesničanů v čele s hrozivým inkvizitorem se pokouší upálit mladou čarodějnici. V okamžiku, kdy hranici začne stravovat oheň, nebe se zatáhne a déšť uhasí plameny. Divák uvězněný pod titulním mučícím nástrojem, originální to masky, může pokračovat dál. Totéž místo v současnosti: Doktor Choma Kruvajan a jeho asistent Andrej Gorobek přijíždějí navštívit princeznu Katiu. V kraji stále přetrvává legenda o takzvané Černé neděli, kdy „Satan chodí volně po zemi". V tento den se čarodějnice mstí svým pronásledovatelům. V podzemní kryptě se probouzí dávná oběť. (Letní filmová škola)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (96)

Mariin 

všechny recenze uživatele

Klasický gotický horor, v němž bylo snad vše, co k němu patří, včetně naivity a předvidatelnosti děje- až se mi to chvílemi zdálo nudné. Možná se mýlím, ale nějak mi tu chybělo i tempo. Jinak to ostatní je třeba hodnotit s ohledem na ranou dobu vzniku filmu. Nejlepší je pasáž úvodního rozjezdu, když dva lékaři jedou dostavníkem přes Moldávii do Moskvy. Naopak samý začátek s likvidací čarodějnic byl drastický, a celkem zbytečný. Jsem přesvědčen, že těmi lepšími prvky (cesta dostavníkem, vystrašený kočí, brunetka hrající na piano, podzemní prostory a bizarní sochy interiérů aj.) se inspiroval Harald Reinl ve své Hadí jámě a kyvadlo a skvěle slepil eklektický kousek, osvěžený humorem, který celkově všechny ostatní horory 60. let předčí. ()

Litsarch 

všechny recenze uživatele

Tento film má to, co na starších snímcích miluji a novějším chybí (vyjma např. Lidské stonožky 2). A to je to černobílé, až syrové podání snímku, které hororům dodává nezaměnitelný náboj. V Masce démona díky tomu skoro až ožívají všechny ty krypty, hřbitovi a další interiéry a exteriéry filmu. Samotná čarodejnice a Javutič působí díky tomu ještě hrůzostrašněji. Celková atmosféra tohoto filmu je dosti krásně hororově nepříjemná, temná a nebezpečná, kde zlo číhá až skoro za každým rohem. Pro milovníky gotiky až dokonalá. Děj je sice vcelku přímočarý, ale stejně se ho povedlo "prošpikovat" zápletkami. Je sice malinko naivní, stejně tak jako chování postav, a i když na současných hororech mi to vadí, ke starším filmům to pro mě až patří. Vyjímkou jsou ale případy, jako zdejší princezna Katja, která mě svým chováním, vystrašením a následným omdlením ze všeho, naprosto iritovala a dost mi kazila zážitek z filmu. Jinak se ale Masce démona nedá víceméně nic vytknout a drobné mušky se najdou u všeho. Atmosférou až dokonalé, kamerově skvělé, hudebně podkreslené dobře, herecky a dějově (až na Katju) obstojné. ()

Reklama

liquido26 

všechny recenze uživatele

Vynikající atmosféra připomínající americké filmy z 30. a 40. let, jenom ten příběh je trochu propracovanější, i když nijak zvlášť složitý, neboť se jednalo o klasický příběh pomsty upírů zaměřený na jednu šlechtickou rodinu. Herci dobří, i když poměrně neznámí, kromě Barbary Steele, kterou jsme mohli vidět také v Cormanově Jámě a kyvadlu. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Je zarážející jak moc je to naivní. Kam se na to hrabou i o několik desítek let starší žánrový bratříčci. Ještě více zarážející ovšem je, že to (nejen) díky Bavově vizuálnímu citu, nad kterým srdce jen a pouze plesá, pranic nevadí. A tak je ve výsledku nejvíce zarážející až skutečnost, že Andrea Checchi tenkrát vypadal naprosto totožně jako dnes vypadá Martin Shaw. ()

Kusko.t2 

všechny recenze uživatele

Mario Bava a jeho hradná hororová klasika prispela k rozvoju talianskeho hororu, ktorý neskôr prešiel z monumentálnych exteriérov do civilnejšieho prostredia s pridaním extrémnej brutality a nechutností. Koniec koncov 70te a 80te roky sú toho príkladom. Mario Bava pestrofarebne (aj keď v čierno bielej) vykresľuje tentoraz príbeh z dávnych čias, kedy ešte čarodejnice znepríjemňovali svet ľudí. Skutočná čarodejnica, ktorú krutým spôsobom v úvode filmu potrestajú a pochovajú do hradnej hrobky, sa stáva zabudnutou, vysušenou rekvizitou, o ktorej vie len málokto. Jednej hmlistej noci sa však prebúdza k životu! ()

Galerie (31)

Zajímavosti (12)

  • Příběh je založen na ruském horrorovém příběhu Nikolaje Gogola “Viy” z roku 1865. (Chatterer)
  • Scénář napsali Ennio de Concini a Mario Serandrei. (Chatterer)
  • Barbara Steele dopředu neviděla scénář. Všechny repliky se učila během natáčení. (Chatterer)

Reklama

Reklama