Reklama

Reklama

Osudy žen se opakují: šestnáctiletá dcera dvaatřicetileté matky je rovněž těhotná. Stejně jako její matka zůstane svobodná a dítě bez otce. Od něho dívka obdržela jen exotickou pohlednici s titulovými třemi velbloudy... Režisér Václav Krška tento příběh ovšem nepojal jako nějaké drásavé drama, nýbrž jako komedii v téměř italsky výřečném stylu. Příliš pozornosti však neupoutal, vadila hlavně jistá vyumělkovanost celého zpracování. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (22)

PaRi 

všechny recenze uživatele

Skvělý režisér Krška dokázal tuhle komedii držet v milé nadsázce a to včetně názvu. Bavilo mne to. Pro pamětníky je tu navíc obrazová ilustrace doby, která se nedá srovnat - pro svoji autentičnost - s kašírovaným seriálem ČT Vyprávěj. Film samozřejmě drží použití skvělých herců, kterým dnes ti telenoveláčtí nesahají ani po kotníky. Pod vedením režiséra se jim podařilo zalidnit film uvěřitelným a milým panoptikem postav. ()

fantoci 

všechny recenze uživatele

Komediálně laděný příběh ze šedesátých let přináší s sebou téma vážné. Mladá dívka Bobina se při jedné zábavě seznámí s mladým montérem. Znají se asi jen 4 hodiny, ale výsledkem této známosti je nový život. Onen mladý muž však brzy zahyne na stáži v Alžíru. Bobina, jako jedinou památku na svého náhodného partnera má pohlednici se třemi velbloudy. Film je prošpikován výbornou konverzací velice připomínající italské filmy. I přes svoji závažnost jde o výtečnou komedii. Nejkrásnější hláška z celého filmu je z úst postarší ženy. Tuto větu pronesla v přeplněné nemocniční ordinaci: "Všechny jsme tu na potrat a každá dělá, že jí bolí v uchu." Film je méně známý, a to je škoda vážení. ()

Reklama

Schlierkamp 

všechny recenze uživatele

Nepřehlédnutelná S. Budínová v československé komedii o vážných věcech. Mladá Z. Ondrouchová podlehne neodbytnému svůdci, který zanedlouho poté zahyne na pracovní cestě v Constantině v Alžíru a jako památka na vášnivou noc jí zbude pouze pohled s velbloudy a dítě. Naštěstí vše vezme do rukou její výřečná matka, prodavačka v koloniále, S. Budínová. Její herectví je natolik výrazné, osobité a živelné, že celou veselohru pozvedla díky svým hláškám o úroveň výše. Naopak její dcera předvedla poněkud strnulý a mdlý herecký výkon. Za nejpovedenější považuji scény mezi S. Budínovou a jejím druhem V. Pospíšilem, kteří se výborně doplňovali a společně vytvářeli pravou italskou domácnost. Ve filmu se objeví také R. Lukavský, jako bývalý iluzionista a dočasný havíř, jehož intelektuální projev mi naopak s lidovým projevem ostatních herců moc neseděl. Mnoho vtipných dialogů lze zaznamenat v části, kdy se vedou spory o jméno novorozeněte (Grom x Vajcura). Spousta dalších kvalitních herců ve vedlejších rolích (R. Vrchota, N. Gollová, J. Moučka) obohacují film svým komediálním pojetím. Jedná se o překvapivě povedenou komedii, jíž dávám díky skvělé S. Budínové 4 hvězdy. ()

honz 

všechny recenze uživatele

Velký poprask kolem ještě nenarozeného Pepíka. Ještě štěstí, že bude mít za babičku velmi výřečnou Slávku Budínovou, o kterou se navíc uchází bývalý iluzionista Radovan Lukavský! Roztomilá komedie (s notnou dávkou nadsázky) o vážných věcech. Dnes působí možná komicky scény ze sociálky a běhání po úřadech, které Bobina s matkou musela absolvovat - v době socialismu a politické nesvobody, na druhou stranu je mnohem horší fakt, když si uvědomíme dnešní lhostejnost, ať už státu nebo i lidí; alespoň tehdy matky nepohazovaly své potomky v igelitkách po lese, parku či do popelnic jako v součané demokratické společnosti jednadvacátého století... ()

ViktorD 

všechny recenze uživatele

Vcelku nekrškovsky laděný film, i když jeho poetika tu a tam prosvítá vzdor tomu, že jde o komedii. Slávka Budínová tu zahrála svou životní roli – neustále štěbetavá s nefalšovaným sklonem k eruptivní hysteričnosti, ale zároveň okouzlující a jiskrně, ba až lascivně svůdná... Dialogy v hádkách jsou jak vystřižené z Woodyho Allena. Bavil jsem se! ()

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno