Režie:
Akira KurosawaKamera:
Kazuo MijagawaHudba:
Masaru SatóHrají:
Toširó Mifune, Tacuja Nakadai, Jóko Cukasa, Isuzu Jamada, Daisuke Kató, Takaši Šimura, Hiroši Tačikawa, Eidžiró Tóno, Kamatari Fudžiwara, Acuši Watanabe (více)Obsahy(2)
Bezmenný ronin, samuraj bez pána, sa v roku 1860, na konci éry dynastie Tokugawa, túla krajinou, až dorazí do mesta, ktoré je rozdelené medzi dva zločinecké gangy. Keď predvedie svoju šikovnosť s mečom, vodcovia oboch znepriatelených skupín si ho chcú najať za yojimba - osobného strážcu. On sa však rozhodne poštvať ich proti sebe a oslobodiť tak mestečko spod ich nadvlády. V roku 1964 nakrútil Sergio Leone remake s názvom Pre hrsť dolárov s Clintom Eastwoodom v úlohe bezmenného pištoľníka. (STV)
(více)Videa (1)
Recenze (220)
Film podarený snímok, ktorý bol už trikrát z remakeovaný (Pre hrsť dolárov, Posledný zostáva, Nemilosrdný strelec). Všetky tieto remaky som videl a k originálu sa dostávam až nakoniec. Napriek tomu, že som všetko už vlastne vedel tak tento film vďaka svojím výrazovým prostriedkom zanechal vo mne jazvu od katany. A ešte chcem spomenúť, že na Kurosawu tam boli dosť násilné scény len opäť silná absencia krvi (ale nevadí, už som si celkom zvykol). Ako inak za 5*. ()
Tak teď si, přátelé, svorně zachrochtejme blahem. Obecně mám problém s asijskými filmy i s Kurosavou jako takovým - uznávám ho jako überzdatného filmaře, ale některé podivnosti ve scénářích a hlavně japonská herecká škola mi často kazí zážitek z jinak velmi povedených snímků. "Ochránce" je první film, u kterého odhazuji všechna "ale" - ukázkově napsaný scénář, mistrně rozehraná zápletka, Toshiro Mifune v roli mlčenlivého bohatýra a mstitele, širokoúhlé záběry soubojů na prašných ulicích zametaných větrem. Napínavý útěk pochroumaného samuraje a závěrečný souboj si budu v myšlenkách přehrávat ještě hodně dlouho. Chro. ()
Další Kurosawův skvost. Tentokrát je příběh odlehčenější a jedná se spíše o eastern než o psychologické drama. Ale to vůbec nevadí, protože Kurosawa je jeden z největších filmových umělců a podle toho vypadá i tento film, je skutečná radost sledovat ho. Navíc je zde Mifune a skvělá hudba. Co se mi na Kurosawovi nejvíc líbí je, že natočil tolik zdánlivě podobných filmů situovaných do kulis historického Japonska a pokaždé se jednalo o diametrálně odlišný film, nejen dějem, ale celým svým rázem. A tohle je další diamant. ()
Akira Kurosawa se opět ukazuje jako Mistr samurajských filmů, k čemůuž mu dopomáhá bůh. A když ne on, tak Toshiro Mifune určitě. Jako vždy hraje neohroženého hrdinu, který poseká co mu pod ruku přijde a využívá u toho svého uřvaného hlasu. Tento Kurosawa je dynamický a narozdíl od některých jiných svých děl vůbec nenudí, naopak se to hemží akcí. Není divu, že tento film je nejoblíbenějším i Franka Farmera z filmu Osobní strážce. Kvalitní řemeslná práce. ()
70%. Zatial som videl od Kurosawu 3 filmy, okrem tohto filmu i SEDM SAMURAJU (1954). Z nich sa mi najviac pacil RUDOVOUS (1965). Ochrance bol tiez dobry, avsak v strede filmu som sa zacal nejako stracat v deji, ale to asi bola moja a nie reziserova chyba, lebo som mozno v tej chvili nemal chut na takyto typ filmu ale nastastie netrval az 3 hodiny. Opät je tu skvely scenar, ako by mohol jeden samuraj zvitazit nad dvomi znepriatelenymi bandami, pricom som nedavno videl i vsetky 3 casti PRO HRST DOLARU (1964) a viac sa priklanam prave k tymto westernom s C. Eastwoodom... 12.03.2009 ____ Toshiro Mifune - (Sanjuro Kuwabatake / Samuraj) +++ Seizaburo Kawazu - (Seibei) +++ Shoichi Hirose - (Ushitora) +++ Tatsuya Nakadai - (Unosuke) +++ Produkcia: Akira Kurosawa +++ Hudba: Masaru Sato +++ ()
Galerie (26)
Photo © Kurosawa Production
Zajímavosti (26)
- Tacuja Nakadai, který zde hraje pistolníka Unosukeho, hraje hlavní zápornou postavu také v pokračování Yojimba – ve filmu Sanjuro (1962). (džanik)
- "Yojimbo" znamená v překladu "tělesná stráž". (džanik)
- V jedné scéně předvádí samuraj neuvěřitelnou zručnost ve vrhání nožem, to když padající list nožem připíchne k dřevěné podlaze. Scéna se ve skutečnosti točila obráceně. “Předtím“ můžeme na listu vidět zářez v tom samém místě, kde jím “později“ projede nůž. (džanik)
Reklama