Reklama

Reklama

Dívka v mlze

  • Itálie La ragazza nella nebbia (více)
Trailer 3

„Nejhloupější ďáblův hřích je ješitnost.“ Kdo na ni doplatí tentokrát? Zkušený komisař bojuje s prohnaným vrahem o život unesené dívky... Cestou do kostela v mlhavé horské obci Avechot beze stopy zmizí tichá patnáctiletá Anna Lou, dcera silně věřícího páru. Na pomoc při vyšetřování je povolán kontroverzní komisař Vogel, mezi jehož neortodoxní metody patří i víření veřejného mínění za pomoci médií. V rozpoutané mediální bouři vesničané i členové náboženské komunity se znepokojením zjišťují, že nikdo není mimo podezření a všechna jejich tajemství budou postupně propírána veřejně. Je znepokojivé zmizení Anny Lou pouhým dílem pubertálního vzdoru, nebo se v jinak poklidné obci skrývá vlk v rouše beránčím? Italský thriller se vyznačuje ponurou atmosférou odlehlého horského městečka a zdánlivě pozvolným tempem, které ale přináší množství dějových zvratů a rafinovaných nápověd. Jedná se o režijní debut spisovatele Donata Carrisiho, který adaptoval svůj vlastní román. (Česká televize)

(více)

Videa (8)

Trailer 3

Recenze (73)

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Nutno upozornit, že Jean Reno je zde plesnivý psychiatr, který s gustem loví duhové pstruhy a…hraje vedlejší roli. Tu hlavní zabral italský Armin Mueller-Stahl, který jako policejní inspektor půlku filmu tleská a ve druhé využívá aspektů mediokracie, aby uštval křišťálového profesora literatury.. Rozvláčná krimi pyrenejského typu, která šetří násilím, akcí a de facto i napětím a spoléhá se na to, že se divák soustředí na atmosféru a rozlousknutí případu. No, když u lorda Edmunda Černé zmije kdosi zaklepal u dveří, on řekl: „Baldricku, dveře.“ a sluha Baldrick je přinesl, požadoval po něm, aby to vysvětlení, se kterým přijde, bylo fenomenálně dobré. U Dívky v mlze hlavní pointa fenomenální není, ale obstojí. Ta následující už ovšem vyžaduje jistou dávku velkorysosti. Budu si myslet, že to byly rybářské mušky.. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„V literatuře lidé zabíjí pro nenávist, ale ve skutečném životě je to obvykle pro peníze.“ Malá, prohnilá komunita, jejíž součástí je i náboženská sekta, jedna zmizelá dívka, kterou někdo unesl…anebo je všechno jinak? Má očekávání se v průběhu sledování docela rychle měnila. Tvůrci sice nechají divákovi pár nepopiratelných vodítek, ovšem jinak se ním rozhodně nemažou. Což se nejvíc projeví při dvojité pointě, která je efektní, ale docela překombinovaná. A takový je celý Carrisiho debut, sebevědomý, plný zvratů a až zbytečně přechytralý. Pár vysvětlení a scén (spolu s některými motivacemi a chováním postav) zpětně nedává moc smysl a třeba takové „povolání“ jednoho z protagonistů či podivný případ „Ničitele“ je min. zvláštní. S tím, že mi tu nikdo nebyl moc sympatický, jsem ale problém neměl, cynický, ne zrovna čestný detektiv Vogel je totiž originál (už jen kvůli té zálibě v médiích), takže si mě postupně získal (i když ne bez výhrad). Přes všechny nedostatky mě tohle zvratové, atmosférické krimi bavilo, takže ty slabší 4* ještě dám. ()

Reklama

Morholt 

všechny recenze uživatele

Thriller s jedinou kapkou krve, bez mrtvol či nějakých drastických záběrů a když se to tak vezme kolem a kolem, tak i bez napětí, ale přesto to funguje. Předně se film může pyšnit všudypřítomnou pošmournou atmosférou, kterou je prostoupen snad každý záběr. Pak je tu jednak zajímavé prostředí náboženské komunity a neotřelý je i styl vyšetřování, kdy detektiv výrazně zapojuje média. Jako mínus vidím malý prostor pro spekulace o identitě vraha, což vede k příliš vykonstruovanému vysvětlení a facku by zasloužil Carrisi za samotný závěr. Nicméně jako debut je to výborné. A vlastně nejen jako debut. Jen tak dál. 75% ()

angel74 

všechny recenze uživatele

„Nejhloupější ďáblův hřích je ješitnost. Ale k čemu nám je být ďáblem, když se to nikdo nesmí dozvědět.” - Jen tak na okraj bych chtěla říct, že úvodní citát z filmu postrádá tu správnou údernost, pokud se zmíní pouze jeho první věta, jak to udělala Česká televize v obsahu... A přesně v duchu úvodní citované myšlenky plyne celý příběh opředený tajemnem, přičemž hlavní postavy ve skvělém podání Toniho Servilla, Alessia Boniho a Jeana Reno se chovají přinejmenším podivně, což výrazně přispívá k temné a mysteriózní atmosféře, která veškerý děj provází. Pozornost si určitě zaslouží i doprovodná hudba. (75%) ()

Omnibus 

všechny recenze uživatele

Nastražil koťátko, kameru zapnul... zrzavé děvčátko úchyl dnes čapnul.“ Uondaná a nezáživná krimi, kterou drží nad vodou pár horských potůčků, jeden plísněprostý a navzdory „loveným duhovým pstruhům“ (© Gilmour93 - já hledal jinotaj a strašil Faustku, že Jean Reno bude tranďák, „ona“ či „to“) úplně normální hetero psychiatr. Pod hladinu film stahuje inspektor tak divný, že srovnání s ním by zvedlo sebevědomí i ptakopyskovi. Btw, obsah filmu (© Česká televize), toť dílo zdatného mystifikátora. „Množství dějových zvratů a rafinovaných nápověd...“ Ano, ano. Zvraty typu „v lese spadla šiška“ a nápovědy skryté tak rafinovaně, že by je v domorodém houští nevyčmuchal ani nejlepší policejní pes. OKÉNKO (NE)SPRAVEDLNOSTI: [][] Divně vedené vyšetřování dopadlo tristně, neb: ##  Inspektorova metoda „Z podezřelého odsouzeným snadno a rychle, díky novinářům a TV,“ měla své mouchy.  ##  Na rukách ruky zákona přistála klepeta. ## Chytrý až geniální vrah se sám stal obětí hloupé vraždy. ## Sběratel cůpků od purpurových řek vyhrál. [][] V garáži se teď vrah něžně mazlí s trofejemi a těší se, že mu již za týden začne stát vyplácet důchod. Závidím a nevrle po něm šišky házím. Tři. ()

Galerie (28)

Reklama

Reklama