Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Za okouzlujícím půvabem Anny Poliatovy, pařížské top modelky, se skrývá tajemství, díky kterému se ocitne v centru nebezpečné operace, rozehrané špičkovými agenty soupeřících tajných služeb. Film Anna je strhující a nervy drásající jízda plná překvapivých zvratů, vášnivých vztahů a dechberoucí akce. (Vertical Entertainment)

Videa (6)

Trailer 1

Recenze (513)

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $30miliónovTržby USA $7,743,794Tržby Celosvetovo $30,918,726▐ Besson stále vie točiť. Len nesmie mať premrštené maniére (Valerian). Krásne razantná akčná prechádzka. Ruské tajné agentky sú teraz šmrncz. Na to že je Sasha Luss neherečka to dobre zvládla, doslova na mieru ušitá úloha. /videl v kine: 80%/ ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Luc Besson natočil několik nezapomenutelných klasik jako Leon nebo Brutální Nikita, ale bohužel i propadáků a jako scénárista se podílel na celé řadě vyložených průserů. Anna mohla být jeho návratem na režisérské výslunní, ale bohužel tomu tak není. Anna nejvíce odkazuje na Brutální Nikitu, která odstartovala jeho kariéru. I zde je krásná žena z ulice, ze které udělá tajná organizace obávanou zabijačku. Bohužel hlavní hrdinka má pouze hezkou tvářičku a tělo, ale to je tak vše, ostatní postavy jsou jen do počtu a scénář se pokouší o vážný špionážní thriller, ale chybí mu k tomu zajímavá zápletka a herečtí tahouni. Z filmu tak pro mě zbyla pouze slušná a všude proklamovaná bitka v restauraci, která se odehraje v půlce filmu a zároveň je jeho vrcholem. Žánrově velice podobná Atomic Blonde je na tom výrazně lépe jak po stránce akce, tak i příběhu, který ani v tomto případě nebyl nijak objevný. Obávám se, že od Luca už nemůžeme očekávat nic a možná by měl zůstat u psaní tupých akčních scénářů, kdy se mu občas zadaří. ()

Reklama

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Film Anna je strhující a nervy drásající jízda plná překvapivých zvratů, vášnivých vztahů a dechberoucí akce..... Takhle se to alespoň píše v oficiálním textu distributora Vertical Entertainment. A já bych byl vlastně hrozně rád kdybych ve finále mohl říct, že Vertical Ent. nekecal a Anna je to všechno- strhující, nervy drásající, plná zvratů, vášně a peckoidní akce. NE! Anna není nic z toho- napínavá, zábavná, nervy drásající nebo akčně rozmáchlá. O to víc mě to mrzí v tom smyslu, že scénář napsal a film režíroval Luc Besson. Talentovanej francouzskej filmař se kterým je to ale bohužel jak na horský dráze- někdy dokáže dodat hodně povedený film (Pátý element, Lucy), jindy zas tak moc ne (trilogie Arthur, Mafiánovi) a občas dokáže dodat alespoň zábavný film (Valerian a město tisíce planet). Jenž to je ten problém... ve finále mi totiž Anna nezapadá ani do jedné z těchto kategorií a ve finále jsem tak bohužel viděl Bessonův nejhorší film. Johanku z Arku s Millou Jovovich jsem nikdy dvakrát nemusel, v porovnání s Annou mi ale vychází jako jasný vítěz. A byl bych hodně nerad kdyby se ve finále ukázalo, že na to už Besson prostě nemá. Zvláště když se ještě koncem minulého století mluvilo o tom, že je Besson evropským Spielbergem! Besson má těch projektů dost i když zrovna nerežíruje, jeho scenáristická ruka má na kontě také scénáře k trilogii 96 hodin, sériím Kurýr nebo Taxi a nebo k oukey akčňáku 3 dny na zabití s Kevinem Costnerem. U Anny si zrovna ale našel čas i na režírování a vypadalo to slibně- Besson totiž jako režisér umí a dle trailerů tenhle akčňák nevypadal vůbec špatně a především lákal na lákavé obsazení Luka Evanse, Cilliana Murphyho a především Helen Mirren. Jenže pořád tu je ta hlavní hvězda, topmodelka Sasha Luss. A i když bych na ní nerad shazoval vinu, i ona je svým způsobem klíčem k tonu proč prostě Anna nefunguje. Anna je prostě akční béčko, na tom ale pořád nic špatného. Lucy přece taky bylo béčko a ve finále fungovalo parádně. Jenže Lucy měla skvělou Scarlett Johansson a především měla Lucy i funkčnější/originálnější zápletku. Příběhů o tom, že někdo začne používat více jak 10% lidského mozku je přece pořád jenom méně než o tajné agentce/zabijačce, která se zaplete do pavučin lží a války znepřátelených stran. Atomic Blonde nebo Rudá volavka? Smutné je, že i přes fakt, že ani Atomic Blonde nebo Rudá volavka nejsou kdovíjaké pecky, tak mají prostě rozhodně několik zajímavějších faktorů než Anna. Nejenom lepší akci, nosnější postavy... ale bohužel i tu lepší režii! Fakt nerad bych Bessona odsoudil a řekl si, že už na to asi prostě nemá (je mu teprve 60), Anna mi ale ve finále přijde jako nezáživně natočený projekt a dokonce i docela odfláklý. Což mi i u slabších Bessonových kousků jako Mafiánovi nebo trilogie Arthur prostě nepřišlo. Tady jsem měl ale prostě často fakt pocit, že se na to Besson prostě vykašlal, jen na první dobrou a šel dál. Což je u filmu, který stal 30 milionů dolarů a tudíž měl reálný budget hodně smutná zpráva. Ten film má dvě skvělý akční scény, jenom jsou tu dva problémy: 1) jednu z nich jsme už viděli v traileru, který je na ní v podstatě postavený a za 2) tyhle dvě akční scény jsou v celém filmu jediné! Ale aspoň tyhle dvě scény jsou fakt super. Besson se nebojí trochu fyzičtější akce, dojde i na řezání talíři nebo ubodání vidličkou a celkově se na to hezky dívá i když krev chrlí všude kolem. Problém je ten,že Sasha Luss je pořád holka kost a kůže a tudíž se dá jen těžko uvěřit tomu, že dokáže udržet síly s mohutnými pány. A ani ten faktor kost a kůže by ve finále nemusel bejt takovej problém, kdyby jen Sasha Luss celkově nepůsobila tak prkenně. Do hlavní role to chtělo spíš někoho jako Margot Robbie- Holka pohledná, která jako by vypadla z modelovýho časáku, zároveň ale herecky hodně šikovná a dokáže tak působit přirozeně i v situaci kdy se musí porvat se silnějším mužem. Na to Sasha Luss pochopitelně nemá, pořád to ale není její chyba. Ona samotná zápletka je taky hodně slabá a celkově to celé je o tom, že Anna musí někam vyjet, někoho zastřelit tlumičem, zbavit se kamerových záznamů a zmizet. A pak se nějak přimotá do rozepře mezi její domovskou KGB a CIA. Celé to možná znělo i na papíře tak chabě, že Besson přišel s jedním krokem- vždycky po 20 minutách dojde k nějakému šokujícímu zvratu, po kterém se vždy vrátíme do minulosti a zjistíme, že celou dobu jistá věc nebyla tak jak byla. Jednou by to asi bylo v pořádku, Besson ale na tuhle hru během celého filmu přistoupí tak pětkrát! A po skoro dvou hodinách už mi z toho PŘED TŘEMI LETY nebo PŘED ŠESTI MĚSÍCI začala jít hlava kolem a jenom jsem si říkal jestli si Besson všechny ty zvraty pořádně zkontroloval a ujistil se že dávají smysl. Nejsem žádnej Einstein ale minimálně mě přijde, že do sebe to všechno tak úplně nezapadá. A to si nemyslím proto, že bych byl jednoduše hloupej a nepobíral vývoj děje. Spíše se myslím, že je ten film hloupej a dokonce se mně naivně pokusil přesvědčit, že jsem hloupej. Tenhle film se s vámi vlastně snaží hrát jakousi hru a je jenom na vás abyste v ideálním čase dali Anně ŠACH MAT. Kdyby byl aspoň ten vizuál nějak vymazlenej, ale on není. Na hlavní hrdinku se sice může sebelépe koukat, svojí prkenností si ale diváka nezíská. A abych ve finále na tom filmu nejvíc chválil to, že je Luke Evans klasicky sympaťák i když hraje tak trochu vola, Cillian Murphy je zase jednou super a Helen Mirren je jako vždycky boží.... To už je hodně smutná věc! Teď zcela odmítám řešit jestli Luc Besson opravdu někde někoho zdrogoval a znásilnil. Stejně jako u Bryana Singera prostě jeho sexuální predátorství neovlivní jeho kreativní talent a schopnost natočit dobrý film. Jestli se ale Bessonovi podaří další film skutečně natočit, jednoduše doufám, že Anna byla omyl a příště ukáže, že na to ještě má. Besson už status evropského Spielberga znovu pravděpodobně nedostane, minimálně by se ale mohl vrátit k času Pátého elementu.... Anna prostě bolí Lucu! () (méně) (více)

verbal 

všechny recenze uživatele

Tak nám vypelichaný viagrou napajcovaný úchylný Luk, aspirující na evropskou cenu #VykuřMiTu Hárvyho Vajnšvajna, zase přinutil k felaci nějakou rypákovitou, vychrtlou ruskou štětku, a aby předešel dalšímu úsměvnému „protisvévůlijsemmuvášnivěkouřilapéro“ žalování, radši jí hned, jako tenkrát Mile Obludovičové, uplácal filmík. Obskurně odporná (ať se zdejší zoufalí zoofilní panicové tahají za šulínky, jak chtějí) a ochrnutě toporná (dtto) Šáša Lues mu se svým zánětem trojklanného nervu zjevně žaluda příliš nepohryzala jako třeba Skarletka, tudíž si dal záležet a tentokrát si to po všech těch přiblblých kolovrátkových sračkách přiharašil se sice předvídatelným, avšak přeqapivě solidním a učesaným špionážním dramatem s dokonalou bábou Mirenovou v roli Baby Jagy. Ano, Luk sice kapku předběhl dobu a udělal z toho tak trochu „Brutální ruskou držku a město tisíce planet“, když nad Moskvu narouboval 4G sítě do časů, kdy vrcholila éra kouřových signálů, a USB disky měli kam zastrkovat jen ti s hranatým řitním otvorem, nicméně v kontextu jeho straight-to-WC patotvorby poslední dekády je to pořád těžký nadstandard a kulantní zábava. A kluci, nezoufejte, fuckt nejste hloupí!!! Ony „tak mocinky příšerně složité“ časové skoky by zmátly kde koho. Zejména ty, kdo mají problém najít si potmě vlastní prdel, protože v ní mají zaraženou svoji hlavu. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Bessonův vlhký sen o lepé blond manekýnce, co se svými padesáti kily zvalchuje všechny neřády světa. A současně je to spřátelený, až soudružský pozdrav filmům Salt, Rudá volavka, Atomic Blonde: Bez lítosti, John Wick. A coby bonus to zdařile funguje i jako (naivní) parafráze na Brutální Nikitu, u jejíhož zrodu Luc Besson dělal porodníka. Až se zejména na pánské publikum vyřítí Sasha Luss, určitě to ustojí v erektivním stavu, bude zaznamenán vyšší výskyt slintavky i kulhavky, až jim Anna zlomí jejich (tělesné) údy. Scénáře Luca Bessona už nějakou dobu nevykazují prudkou inteligenci a ani s originalitou se tentokrát nějak významně nepřekonal, dost často se kopírují jiné (špionážní) filmy a dokonce se sám autor pustí i do kejklí s nechronologickým vyprávěním, což už kdysi praktikoval i Quentin Tarantino. A nic nového nepředstavuje ani střet (š)piček KGB a CIA, který je situován na počátek devadesátých let minulého století. Neokoukaný (ob)jev v hlavní roli je ovšem plně podporován ze zadních hereckých řad Cillianem Murphym, Lukem Evansem a Helen Mirren, což filmu svědčí a dává mu poněkud bizarní rozměr, zvláště v tom, jakým způsobem jsou vedlejší postavy napsány a následně ztvárněny. Nejlépe jdou Bessonovi akční sekvence. efektní vymlácení hordy chlapů vystajlovanou modelkou je opravdu kvalitní variací na to nejlepší z Johna Wicka, lesbické vrnění zase evokuje Atomic Blonde: Bez lítosti a ruské výboje mají nápadně blízko k Salt a Rudé volavce. Je fér si přiznat, že se jedná o zámořské produkce, a Bessonovi se kupodivu podařilo stvořit k nim obstojnou špionážní/thriller konkurenci, která má vnadnou svěží hrdinku, příslušně kvalitně a dynamicky natočenou akci, které ale v žádném případě není přehršel, podpořenou kvalitním technickým zázemím a občas pomrkává i po psychologických i patetických aspektech, načež soft nahota v erotických scénách nepřeje žadatelům o Anniny intimní partie a především naivní obal příběhu film sráží k nepřehlédnutelně přepjaté absurditě. 8/10 ()

Galerie (58)

Zajímavosti (13)

  • Ve filmu se vyskytuje ohromné množství anachronismů. Ačkoliv se film odehrává v druhé polovině 80. let a na přelomu 80. a 90. let, tak hlavní hrdinka volá z telefonu s integrovanou anténou, jde pravděpodobně o telefon Nokia 3410, který byl na trhu teprve od roku 2002 a volal přes síť GSM, která byla ve Francii spuštěna až v roce 1992. Setkáme se také s USB rozhraním (1996), USB flash diskem (2000), digitálním bezpečnostním systémem s videozáznamy (teoreticky realizovatelný od roku 1996). Na ulicích je rovněž možno vidět moderní automobily (např. Škoda Yeti, 2009). (pilarius)
  • Scéna, kde se Anna (Sasha Luss) vyčerpaně opírá o zeď ve sprše po nezdařené misi, je odkaz na dřívější režisérův film Léon (1994), kde byli okolnosti velmi podobné. (TaNya_)

Reklama

Reklama