Režie:
Luc BessonScénář:
Luc BessonKamera:
Thierry ArbogastHudba:
Eric SerraHrají:
Sasha Luss, Helen Mirren, Luke Evans, Cillian Murphy, Lera Abova, Alexandr Petrov, Nikita Pavlenko, Anna Krippa, Alexej Maslodudov, Eric Godon, Ivan Franěk (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Za okouzlujícím půvabem Anny Poliatovy, pařížské top modelky, se skrývá tajemství, díky kterému se ocitne v centru nebezpečné operace, rozehrané špičkovými agenty soupeřících tajných služeb. Film Anna je strhující a nervy drásající jízda plná překvapivých zvratů, vášnivých vztahů a dechberoucí akce. (Vertical Entertainment)
Videa (6)
Recenze (513)
Alternativa Red Sparrow, potažmo Nikity, kterou natočil popkulturní milovník evropských akčních filmů Luc Besson a obsadil namísto áčkové herecké persony neznámou kočku se sexy lookem a dlouhýma nohama. Dějově na pohled složitější, s mraky flashbacků a skákání v čase, avšak ve finále je to stejně zase jenom o tom jednom - everybody betrays everybody. Jde jenom o to, jak moc jsou přitom cool. Helen Mirren zdaleka nejvíce, zbytek více čí méně OK. Anna je paradoxně proklatě málo akční film a lahůdkový restaurační trailer navnadil vlastně jedinou pořádnou akční scénou ve filmu, tedy vykosťovačkou v restauraci. Která je působivá, ale Besson tradičně ustupuje do jisté míry syrové realitě a přiklání se spíše ke stylu akčního baletu ala John Woo, kde to všechno sice božsky vypadá, parádně odsýpá a kameraman s nářadíčkem rotuje kolem hlavní hrdinky stylem, za který by mu dal hudláka i Michael Bay, ale hrdinka nepřiroste k srdci, hlavní mužské osazenstvo jak komu a zůstane tam tedy jen již zmiňivaná babka šlupka, která svým chováním a vzhledem bezpečně evokuje dozvuky cold war 80' a 90'v typicky ruském surovém stylu. A ještě jedna věc na závěr. Ty devadesátky tvůrcům trochu ulétly z ruky, když se tam v jednom záběru prohání auta s LED světly na silnici a mobilní telefony jsou nažhaveny o sto šest. ()
Luc Besson servíruje parádní špionážní akční thriller se sex appealem nabitou Sashou Luss. Je to přesně ten špinavý akčňák, který v kinech poslední roky chybí, Hlavní hrdinka to nemá v životě lehké, je vlastně téměř na dně dokud nedostane příležitost stát se KGB vládním Assassinem, který nebude mít konkurenci. Skvělý je také Cillian Murphy jako velitel CIA či Luke Evans z KGB. Zpočátku je lehce matoucí časté skákání v čase, které však v průběhu filmu dostane řádný význam a je zde překvapivě dost nečekaných zvratů. Akce mohlo být více, ale když na ní dojde, tak se pěkně zapotíte. 5 minutová scéna v restauraci na jeden záběr konkuruje Johnu Wickovu a místo noži řezat chlapy urvaným talířem je nápad za 1000 dolarů! Headshotů a mrtvol je zde víc než dost. Bavil jsem se, přesně tohle jsem v kině v létě potřeboval. 80% ()
Začalo to na moskevské tržnici prodáváním matrjošek, kdy ji oslovil agent hledající budoucí hvězdy pro modelingovou agenturu v Paříži. Skončilo hrou na kočku a myš mezi CIA a KGB, kdy ona stála někde uprostřed. A v téhle hře s tajnými službami tahala za nitky, aby mohla utéct a vybojovat si vytouženou svobodu. Nebo to bylo všechno úplně jinak? Leon to není, ale Luc Besson docela potěšil. Moderní variace na (rovněž jeho) Brutální Nikitu je spletencem flashbacků, situace vrácené v čase dává režisér a scénárista v jedné osobě do nového kontextu, nic zajímavého nebo snad originálního z toho ovšem nevypadne. Pořád je to béčko, místy docela mdlé. Ano, krájení ruských chlapíků s pomocí talířů je fajn, ale jinak je akce průměrná a s Atomic Blonde nebo Johnem Wickem se srovnávat nemůže. Navíc když pomineme dvě vydatné akční sekvence, většinu děje zabírá holka s tlumičem, která někomu udělá díru do hlavy, nebo holka s „tajemným“ plánem, která vystřídá několik postelí. ()
Bessonův vlhký sen o lepé blond manekýnce, co se svými padesáti kily zvalchuje všechny neřády světa. A současně je to spřátelený, až soudružský pozdrav filmům Salt, Rudá volavka, Atomic Blonde: Bez lítosti, John Wick. A coby bonus to zdařile funguje i jako (naivní) parafráze na Brutální Nikitu, u jejíhož zrodu Luc Besson dělal porodníka. Až se zejména na pánské publikum vyřítí Sasha Luss, určitě to ustojí v erektivním stavu, bude zaznamenán vyšší výskyt slintavky i kulhavky, až jim Anna zlomí jejich (tělesné) údy. Scénáře Luca Bessona už nějakou dobu nevykazují prudkou inteligenci a ani s originalitou se tentokrát nějak významně nepřekonal, dost často se kopírují jiné (špionážní) filmy a dokonce se sám autor pustí i do kejklí s nechronologickým vyprávěním, což už kdysi praktikoval i Quentin Tarantino. A nic nového nepředstavuje ani střet (š)piček KGB a CIA, který je situován na počátek devadesátých let minulého století. Neokoukaný (ob)jev v hlavní roli je ovšem plně podporován ze zadních hereckých řad Cillianem Murphym, Lukem Evansem a Helen Mirren, což filmu svědčí a dává mu poněkud bizarní rozměr, zvláště v tom, jakým způsobem jsou vedlejší postavy napsány a následně ztvárněny. Nejlépe jdou Bessonovi akční sekvence. efektní vymlácení hordy chlapů vystajlovanou modelkou je opravdu kvalitní variací na to nejlepší z Johna Wicka, lesbické vrnění zase evokuje Atomic Blonde: Bez lítosti a ruské výboje mají nápadně blízko k Salt a Rudé volavce. Je fér si přiznat, že se jedná o zámořské produkce, a Bessonovi se kupodivu podařilo stvořit k nim obstojnou špionážní/thriller konkurenci, která má vnadnou svěží hrdinku, příslušně kvalitně a dynamicky natočenou akci, které ale v žádném případě není přehršel, podpořenou kvalitním technickým zázemím a občas pomrkává i po psychologických i patetických aspektech, načež soft nahota v erotických scénách nepřeje žadatelům o Anniny intimní partie a především naivní obal příběhu film sráží k nepřehlédnutelně přepjaté absurditě. 8/10 ()
Že by filmový spinoff mezi druhou a třetí sérii For All Mankind. To by vysvětlilo technologický postup a to, že se jedná o alternativní realitu. V této realitě v roce 1987 v Sovětském svazu má domácnost drobných kriminálníků na svou dobu nabušený notebook, kvalitní pravděpodobně bezdrátové připojení na internet. V Tom samém roce má Sovětské námořnictvo, dle rekrutačního online formuláře, velmi kvalitní webové stránky. V roce 1985 jsou v Moskvě plné obchody zboží, třeba pomerančů, grepů a manga. Pravda banány asi opět nedostatkové. V roce 1990 je Petrohrad opět Sankt Petěrburg a ne Leningrad, jsou války v Iráku, Sýrii i Čečensku. Přesto všechno je film dobrý dějem, choreografii i hereckým obsazením - Sasha Luss je dobře zvolená. Trochu je podoben Brutální Nikitě, Besson je Besson. Navíc se postava Luka Evanse má jméno po české obci - Čenkov. Co vadilo, byl častý časový posun. Ale chápu, že to mělo svůj důvod. ()
Galerie (58)
Zajímavosti (13)
- Kredit koordinátor kaskadérů sdílí Oumar Diaouré a Stephan Orsolani. (Rominator)
- Ve filmu se vyskytuje ohromné množství anachronismů. Ačkoliv se film odehrává v druhé polovině 80. let a na přelomu 80. a 90. let, tak hlavní hrdinka volá z telefonu s integrovanou anténou, jde pravděpodobně o telefon Nokia 3410, který byl na trhu teprve od roku 2002 a volal přes síť GSM, která byla ve Francii spuštěna až v roce 1992. Setkáme se také s USB rozhraním (1996), USB flash diskem (2000), digitálním bezpečnostním systémem s videozáznamy (teoreticky realizovatelný od roku 1996). Na ulicích je rovněž možno vidět moderní automobily (např. Škoda Yeti, 2009). (pilarius)
- Hlavní budova KGB ve filmu je ve skutečnosti chemické oddělení Státní univerzity v Moskvě. (NiWi)
Reklama