Režie:
Jean-François RichetScénář:
Éric BesnardKamera:
Manuel DacosseHrají:
Vincent Cassel, Olga Kurylenko, Denis Ménochet, August Diehl, Freya Mavor, James Thiérrée, Patrick Chesnais, Antoine Basler, Denis Lavant, Fabrice Luchini (více)Obsahy(1)
Vidocq (Vincent Cassel), zloděj a dobrodruh vedoucí bouřlivý život, se po velkolepém útěku z přísného vězení schovává pod rouškou obchodníka s tkaninami. Když ho zločinná minulost dostihne, jde do obchodu s místní policií a zavazuje se vyčistit pařížské ulice od zlodějů a vrahů. Stává se hlavou francouzské policie. Tajemství na nejvyšší úrovni moci, brutální vraždy a temné klima Paříže během napoleonské éry. (Magic Box)
(více)Videa (5)
Recenze (117)
Richet občas trochu moc spěchá, jindy se zbytečně patlá ve snaze protlačit do filmu trochu těch "jakože umělečtějších záběrů", ale Cassel a jeho parta jsou fajn drsňáci, Paříž je nádherně hnusná a má to fajn dobrodružný feeling dumasovských příběhů. Když se Vidocq vrátí s nějakým sequelem, budu rád. ()
Udělat kozla zahradníkem bývá velmi účinná metoda. 1) Prodělečný snímek (rentabilita necelých 13 %) je dobrodružná šestákovka s haprující logikou (DaViD´82****), žádný skvost, ale rozhodně ne průser (C0r0ner****)._____ 2) Filmaři se snažili Vidocqa prezentovat jako nevinnou oběť v duchu tradičního vnímání tak, jak jej zobrazovali např. Hugo (Bídníci), Balzac nebo Dumas._____ Ve skutečnosti tento zloděj, bohém, bezzásadový egoista a velmi schopný organizátor (ano, to vše dohromady) se zapsal do dějin tím, že vytvořil účinnou a funkční policii a později i soukromou detektivní agenturu. Používal především zaměstnance s kriminální minulostí a tím dosahoval vysoké úspěšnosti._____ 3) Podrobné informace uvádí francouzská Wiki, další pak německá Wiki. ()
Pilot do Dobrodružství kriminalistky? Proč ne. Vládce Paříže je akční, svižný, výpravný, výtečně natočený, skvěle napsaný, s výbornou atmosférou a s mimořádným Vincentem Casselem v hlavní roli. V hlavní roli Vidocqa, jehož život je dostatečně nosný a zajímavý, navíc tenhle díl se odehrává v mezidobí jeho zločineckou a detektivní kariérou, Paříž je krásně dobová a navíc je to mnohem, mnohem lepší, než jsem očekával, takže jsem náramně spokojen. Je to tady brutálně podhodnocený, neexistuje jediný důvod, proč by tento profil neměl být červený. Doufám, že bude dvojka. PS: Fantom Paříže mně bůhvíproč strašně nebavil, ale tohle je docela jiné kafe! ()
Svižný, drsný, výpravný a kulantně natočený předdíl Dobrodružství kriminalistiky mapující dobu, kdy Evža ještě nebyl komisař Mulén, ale Žánvalžán, a tak šukal děvky, kariéristicky bonzoval své spolugalejníky a dělal Napoleonovi Bureše. Jako vždy skvělý a charismatický Vincek, dokonale démonický Výplachový Denis a očekávaně tragicky prkenná ukrajinská tenistka, která mě však neotrávila natolik, abych tomu z voleje nenapálil čtyři plnotučné. ()
I když se Olga Kurylenko svým tradičně nehereckým výkonem velmi snažila o to, aby mi co nejvíc pokazila výsledný dojem, nedal jsem se a raději jsem se plně soustředil na výborného Vincenta Cassela. Nešlo sice o žádné veledílo, ale přestože francouzskou kinematografii příliš nevyhledávám, tady musím přiznat, že jsem se docela dobře bavil. Velkou zásluhu na tom mají povedené akční scény, i když zde provedené seppuku pomocí šavle bylo silně mimo mísu. Ale co už, snaha se cení. ()
Galerie (37)
Zajímavosti (10)
- Pro účely filmu přibral Vincent Cassel 15 kg váhy, aby se přiblížil mohutnosti skutečného Eugène-Françoise Vidocqa. Pro režiséra Jeana-Françoise Richeta to neudělal poprvé – přibližně 20 kg Cassel přibral už pro natáčení diptychu Veřejný nepřítel č. 1 / Veřejný nepřítel č. 1: Epilog (2008). (Komiks)
- Řád čestné legie (francouzsky „Ordre national de la Légion d'honneur“), který je během filmu několikrát udělen, je nejvyšší francouzské státní vyznamenání, založeno v roce 1802 Napoleonem Bonapartem. Uděluje se jednotlivcům nebo organizacím jako uznání za vojenský, kulturní, vědecký nebo společenský přínos Francii. (noelcoward73)
- Film měl enormní rozpočet přibližně 22 milionů euro, který se při prodeji 813 978 vstupenek ve francouzských kinech nepodařilo dorovnat. Snímek si na sebe musel vydělat až zahraniční distribucí či prodejem na nosičích a vysílacích práv v televizích. (Komiks)
Reklama