Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jedna noc a jeden dokonale připravený zločin. Julien Tavernier, bývalý důstojník cizinecké legie, využívá své zkušenosti v práci pro firmu, jejíž činnost je úzce spjata s politickými zájmy a surovinami. Je milencem manželky šéfa společnosti, se kterou se dohodnou, že jejího muže zavraždí. Zločin je dokonale připraven a vše vychází podle plánu, ale stačí jediná maličkost aby...
Film Výtah na popraviště režiséra Louise Malla přináší divákům jedinečný filmový zážitek. Vypráví obrazem, atmosférou, hudbou a hereckou tváří tak, jak to dokáže jen málokterý film. V černobílém obraze klasika filmové kamery Henriho Decae prochází noční Paříží chladná Jeanne Moreauová za zvuků tesknivé hudby Milese Davise a připomíná nám, jakým čarovným způsobem dokáže film vyprávět. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (96)

dopitak 

všechny recenze uživatele

Bez těch pískajících gum a klaksonů na dálnici by to byl asi nejtišší noirek v historii. Moc se mi líbil způsob střihu resp.. vyprávění - třeba vražda pana Caralu. Nechápu, proč Česká televize nenapíše minimálně KAPITÁLKAMA, že film pustila v původním, nikdy nevysílaném dabingu. To je počin hodný chvály, výjimečná práce. Excelují tu Bohdanová, Brousek st., Satoranský a Potměšil. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Já chápu, že starý filmy jsou z dnešního pohledu tak trochu naivní a hloupý, ale tohle je fakt moc. Chování některých postav hraničí s těžkou debilitou nebo je úplně mimo realitu. Hlavně ten páreček mladýho zlodějíčka a prodavačky květin a pak ten skopčák z filmu dělali nechtěnou parodii. Představte si, že do někoho nabouráte a ten člověk vyskočí z auta celej vysmátej a řekne něco jako: "Jééé, vy jste mi naboural auto. Tak to vás zvu na skleničku a společně to oslavíme." Nebo rozhodnutí o spáchání sebevraždy proběhne asi takto: "Policie nás nedostane. Mám tady nějaký prášky na spaní, tak radši spácháme sebevraždu. - A to musíme? - Jo, musíme. - Hmm, tak jo." To si snad museli i ty herci připadat jako idioti, když to natáčeli. Jinak třeba klaustrofobický scény z výtahu mi špatný nepřišly a sledovat Jeanne Moreau, jak bloumá po nočních ulicích Paříže, mě taky docela bavilo, ale od takhle slavnýho filmu jsem čekal víc. Připadá mi, že ty filmy označovaný jako francouzská nová vlna jsou celkově strašně přeceňovaný. Ale pořád mě to teda bavilo víc než ještě slavnější U konce s dechem. Je to horko těžko na 3 hvězdy. A tu třetí hvězdu dávám hlavně za skvělou Jeanne Moreau a za Lina Venturu, kterej se teda ve filmu objeví až na pár minut na konci. ()

Reklama

lsd 

všechny recenze uživatele

Jen mě mrzí to, že potenciál tohoto snímku byl určitě velký(hlavní nápad a příběh, to oboje je výborné, dokonce hlavní zápletka trochu přípomíná geniální film Muž, který nebyl), ale Malle toho nedokázal dostatečně využít, což bylo možná dáno jeho nezkušeností, protože toto byl jeho první film. Mohl to být fantastický, napínavý thriller u kterého byste se báli i mrknout, abyste náhodou o něco nepřišli. Takhle je to vcelku napínavé, ale některá místa jsou prostě nezáživná a tím pádem film nemá takový spád, jaký by potřeboval. Herci jsou také spíše sterilní a celově takový nepřesvědčivý až umělý. Snímek za 3 plus geniálí hudba Milese Davise za půl bod, čili dohromady je to za 3,5 za nápad a vcelku přesvědčivou atmosféru Francie konce 50. let. ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Že je to překombinované by mi ani tak nevadilo, jako spíš to, že se tam většina lidí chovala jako naprostí kreténi. Nic mi nezabije zážitek z jinak dobře natočeného a zahraného filmu víc než to, když se každých pět minut chytám za hlavu a říkám si "boha jeho, to je ale blb". Pravda, nejvíc nadávek na sebe stahovala dvojice zlodějíček-květinka Marta, ale i ostatní si vybrali svou porci trestuhodné neschopnosti rozumného úsudku. Za což by měli být svěřeni Madam Gilotině pomalu víc, než za spáchané zločiny. Co dodat? Snad že Jeanne Moreau byla nádherná femme fatale. ()

SeanLSD 

všechny recenze uživatele

Čo by to bolo za francúzsku kriminálku bez politického podtextu ? Ešte aj ten najbezvýznamnejší zlodejíček, bezškrupulózne hlúpe decko, čo sa vozí po diaľnici tam a naspäť a súvislej vety z neho nevytlčieš, má odrazu plné ústa rečí o Indočíne a Alžírsku! Inak muž a žena. Milenec a milenka, manžel a manželka. Chladnokrvný zamilovaný profesionál a zbrklý chlapec, hlúpy a povrchný. Elegantná, oddaná, vášnivá i kontrolujúca sa dáma a ukecaná naivka, hlúpučká a tatrálna. + Jedno zabudnuté lano. Jeden zaseknutý výťah. Zopár zabudnutých fotiek. Nadupaný komorný minimalizmus a precízna réžia každého záberu. Akurát že sa to potom začne trochu na škodu rozpadať.- Prečo z toho výťahu neutiekol ?! Inak ale aj tak paráda. Paráda. Nočná túlačka JM za zvukov Milesa Davisa hučí atmosférou. To bola jej prelomová scéna. ()

Galerie (46)

Zajímavosti (37)

  • Milese Davise k filmu přivedl Jean-Paul Rappeneau, jazzový fanoušek a asistent režiséra Louise Malleho. Miles, který v listopadu 1957 vystupoval v pařížském klubu Saint-Germain, nabídku přijal. (vangobseck)
  • Malle šikovne pracuje so zvukom. V navonok nepodstatnej role sekretárky a jej konaní vykoná prvý uzol zápletky. Najprv jej použitie elektrického strúhadla na ceruzky prehluší výstrel z pištole, neskôr jej telefonát spôsobí, že Julien zabudne zvesiť lano. (Biopler)
  • V predlohe Noëla Calefa je postava Florence marginálnou, vo filme je aj skrz scenáristu Rogera Nimiera hrdou a nezlomnou femme fatale. (Biopler)

Reklama

Reklama