Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Protagonistom je Bill (Jeremy Theobald). Bill je nezamestnaný ctižiadostivý spisovateľ, ktorý žije samotársky a nudný život v Londýne. Billa veľmi fascinujú ľudia s nádejou, že nájde nejaké podklady, o ktorých by mohol písať. Z davu ľudí si teda začne náhodne vyberať jednotlivých ľudí a sleduje ich. Stanoví si pravidlá, aby sa vyhol problémom a aby jeho sledovanie bolo vždy náhodné. Ale čoskoro poruší jedno z pravidiel a sleduje niekoho viac krát, než len raz. Osoba, ktorú často sleduje je Cobb (Alex Haw). Cobb ako sebaistý a inteligentný zlodej prichytí Billa pri sledovaní. Ale kto koho vlastne sledoval? (genetique)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (502)

Gimli 

všechny recenze uživatele

Paráda! Ani bych neřekl, že je Sledování příprava na Memento. Memento prostě stálo víc peněz, tak líp vypadá. Už tady jsou patrné jasné Nolanovy trademarky. Pomalý, byť dynamický film, který se asi do půlky rozjíždí a pak několik fatálních zvratů a obratů. Zejména ten závěrečný je výtečný! A jelikož to aspoň na mě na začátku působilo po technické stránce strašně amatérsky, tak to celé navíc má obrovskou dávku autentičnosti. O to větší zážitek sledování Sledování skýtá! ()

mzss1 

všechny recenze uživatele

(90%) FOLLOWING, coby prvotina/režijní debut slavného Christophera Nolana. Abych se přiznal pravdu, Nolan je v mých očích určitě velmi zdatný režisér, ale až tak bych ho do nebe nevychvaloval. Od něj se mi nejvíc líbila trilogie o Batmanovi v hlavní roli s Ch. Balem. Poté Insomnie a Interstellar. A také i Memento nebylo špatné, ale až tak mě nepohltilo. Další filmy jsou už trochu slabší. Dunkirk a Dokonalý trik jsou za mě lepší průměry a Počátek mi už vůbec nesedl. Tento krátký a černobílý až amatérský, nízkorozpočtový snímek v českém překladu Sledování mi paradoxně sedl jak ulitý. A to jsem očekával minimum. Po X letech jsem si tohle jen tak bezmyšlenkovitě a z nudy pustil. Nechci si hrát na odborníka, ale když jsem to sledoval, tak jsem ihned pochopil, že tohle je klasický Nolanův styl. Specificky zamotané, mělo to několik časových linií. Minulost, přítomnost, pak trochu popohnaná krátká budoucnost atd. Jenže vše to bylo naštěstí srozumitelné a ne moc složité. Mělo to pár dobrých nápadů a hlavně to bylo neskutečně originální. Ten nápad se sledováním a následném systematickém rabováním bytů – to vše bylo nápadité a mělo to i nějakou tu myšlenku. Atmosféru to mělo hodně dobrou, kterou dost vylepšoval hudební skladatel David Julyan, který později s Nolanem spolupracoval na několika jeho filmů. Na závěr tu máme velmi slušnou pointu, která vše přehledně vysvětluje. Právě u spoustě Nolanových filmů mi závěrečné rozuzlení apod. nepřipadá moc dobré. I je to tak složitě podané, že tomu každý divák hned na kloub nemusí přijít. Herecké obsazení bylo dobré, především ústřední dvojice mužů. Zbytek dostačující. Takže jsem váhal, jestli dát lepší 4* nebo 5*, ale nakonec jsem s radostí plný počet hvězd udělil. Na začátek Nolanové kariéry bylo toto parádní. ()

Reklama

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Christopher Nolan .. Bravurně napsané. No řekněte, koho z vás tohle nenapadlo? Sledovat lidi… Debut dnešního mistra oboru Christopher Nolan byl impozantní. Mozaika časově různě položených scén a jednoznačný tah na branku. Generálka na vysokorozpočtovou skládačku Memento. 85%. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Na černobílý 16mm film natočená pocta béčkovým filmům noir (vzpomněl jsem si zejména na Vrahův polibek a Zátah na Jižní ulici) obsahuje v zárodečné podobě většinu prvků, které si dnes s Nolanovou tvorbou spojujeme. Nechronologické vyprávění, které svou (zdánlivou) neuspořádaností, množstvím elips a postupem od následku k příčině připomíná neutříděné vzpomínky na nějakou událost (kdy také můžeme začít vyprávět od toho nejpodstatnějšího, nikoliv od začátku). Postmoderní nestabilita lidské identity. Možnost číst příběh jako variaci na evropské modernistické literární a filmové experimenty (např. Alain Robbe-Grillet), tedy coby vyprávění o procesu vyprávění (Cobb si na základě osobních předmětů domýšlí „backstory“ lidí, do jejichž bytů vniká, a drobnými zásahy do domácího pořádku vytváří podloží pro budoucí konflikt, stává se autorem zápletky). V podstatě takový no budget prototyp Počátku (rozpočet činil asi 3 tisíce liber) – psychologický heist movie, v němž je k úspěšně provedenému zločinu potřeba „nabourat“ se do podvědomí oběti, odhalit jeho skryté tužby. Po rozložení na jednotlivé části by zřejmě šlo o poměrně lehko srozumitelnou historku, ale vzhledem k tomu, že je prostříháváno mezi čtyřmi dějovými segmenty (plus zastřešující pátý s výslechem), z nichž každý se odehrál v jiném „časovém pásmu“, jde o poměrně náročný test pozornosti (dost pomáhá, že se vše sbíhá k jedné postavě, jejíž proměňující se vzhled napovídá, kde na časové ose se zrovna nacházíme), který si budete chtít nejspíš vyzkoušet víckrát… ani pak ale zřejmě neokážete s jistotou říct, co se doopravdy stalo (celý film je rámován retrospektivním vyprávěním muže, který nemá důvod říkat pravdu). 80% Zajímavé komentáře: ScarPoul, Madsbender ()

cheyene 

všechny recenze uživatele

Tohle je debut režiséra Nolana? No páni! Na světě je několik režisérů, kterým se opravdu jejich prvotina povede v takovém stylu, že divák se pak nestačí divit. Sledování je vynikající příběh, v němž se různě prolínají časy z odlišného období zlodějské kariéry hlavního hrdiny. S blížícím se závěrem se do zápletky vnáší světlo, vše do sebe začíná zapadat a pointa je vskutku silná. Parádní neo noir film, který by klidně mohl být i delší. Dávám 4*, jelikož k dokonalosti chybí něco málo, co nedovedu definovat. ()

Galerie (37)

Zajímavosti (26)

  • Film se natáčel pouze o sobotách, protože herci i členové štábu v týdnu pracovali na plný úvazek. (Ai.ma)
  • Na stěně v Billově pokoji jsou nenápadně zastrčeny fotky Jacka Torrance (Jack Nicholson) z Kubrickova filmu Osvícení (1980). (ČSFD)

Reklama

Reklama