Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nejmocnější loď nacistické válečné flotily musí jít za každou cenu ke dnu... Bitevní loď Bismarck představuje chloubu nacistického válečného námořnictva. Jeho slavnostního spuštění na vodu se 14. února 1939 v Hamburku zúčastnil samotný Adolf Hitler. Ocelový kolos o výtlaku na svou dobu nevídaných padesáti tisíc tun, s trupem obepnutým půlmetrovým pancířem a s osmi hlavními děly ráže 381 milimetrů znamená vážnou hrozbu pro jakékoliv plavidlo, které by se mu chtělo postavit. Jeho sílu si samozřejmě dobře uvědomují i Britové, kteří pečlivě sledují každý jeho pohyb. V květnu 1941 vše nasvědčuje tomu, že se Bismarck připravuje k vyplutí. Rozehrává se smrtící šachová partie. Němci se pod velením admirála Lütjense a kapitána Bismarcku Lindemanna pokusí nepozorovaně proklouznout do Atlantiku, kde chtějí napadat spojenecké konvoje, na nichž je Británie životně závislá. Britové jim v tom naopak hodlají za každou cenu zabránit. Koordinace složité operace spočívá na bedrech nově jmenovaného velitele operačního oddělení britského námořnictva, kapitána Sheparda... Britský válečný film natočil v roce 1960 na motivy knihy C. S. Forestera anglický režisér Lewis Gilbert. Hlavní roli kapitána Sheparda ztvárnil tehdy populární Kenneth More. Nacistického admirála Lütjense si s gustem zahrál brněnský rodák Karel Štěpánek. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (45)

jonyyy 

všechny recenze uživatele

Spousta unikátních záběrů a pěkně popsaná situace. Samozřejmě si myslím, že byl Bismarck trochu zveličován, samozřejmě jedna jediná loď , většinou plující sama, nemohla potopit celou britskou flotilu. Jediné co bych vytknul, byla chvilková nepřehlednost některých scén. Pro laika bylo chvílema těžké odhadnout kdo po kom přesně střílí a kdo to dostal. Celková spokojenost. 75% ()

Han22 

všechny recenze uživatele

Kus historie, který je ovšem z filmového hlediska britským jak to jen jde. Dokonale suchý, dokumentární a smrtelně nudný film. Většina filmu je žvanění z operační místnosti postav, které Vám budou naprosto ukradené. Ten zbytek tvoří "akce" na lodi, bohužel vizuálně absolutně nezajímavá. Na vině jsou kombinace modýlků, zadních projekcí, dokumentární záběrů nastříhaných do každé scény. Američani tyhle námořní filmy už v té době zvládali, Britové bohužel ne. Dvě hvězdičky jen za poslední akci, která s potápějící se lodí má trošku grády. V nulové konkurenci válečný film roku 1960. ()

Reklama

Mikino00 

všechny recenze uživatele

Hodinu a půl vám osoby v jedné podzemní kanceláři líčí jak sledují loď, kterou jak už název napovídá na konci filmu potopí. Jedná se tedy spíše o drama s válečnou tématikou, kde z němců udělili naprosto neschopné hlupáky a kde se celou dobu téměř nic neděje. Hlavní zápletka kolem štábního velitele je plytká, navíc herci jsou extrémně odtažití a nepřesvědčiví. ()

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Snímek začíná dokumentárním úvodem slavnostního spuštění německé válečné lodě Bismarck na vodu, a to za použití skutečných záběrů z dané doby. A následuje dějová rekonstrukce z operačního střediska divize, kde vznikaly plány na potopení lodě a odkud se to všechno řídilo. Patriotismus jako obvykle nechybí a to na obou stranách barikády. Německá nacistická hrdost se neustále projevuje slovy, ta americká hlavně činy. Převážná část příběhu se tedy odehrává v operačním středisku divize, kde je hned zpočátku připomenuta veškerá vojenská disciplína a řád. A neustále se jedná, čtou se depeše a vymýšlí strategie. Snímek tedy převážně konverzační, ale ani tak není snímek nezajímavý. Spíše naopak. Příběh je založen na skutečných lidech, jen postava Sheparda je postavou fiktivní. Proto se do příběhu přidala emoční stránka ohledně jeho syna, která se zdá být nadbytečná, ale dejme tomu.Vlivem této postavy není koncept snímku věrným vyprávěním historické události tak, jak se to skutečně odehrálo. Motiv pomsty právě Sheparda za to, že velitel Bismarcku potopil jeho loď, je jen vypravěčskou vizí za použití skutečné válečné události. Avšak i tak na snímku zůstává silná stránka charakteru dálkového boje mezi bitevním loďstvem. Válečné scény bojů jsou i na dnešní dobu až mrazivé. Krveprolití po zásahu torpéd každé zasažené lodě se dá z každičkého honosných výbuchů a ohně plně představit. Snímek však celkově není ani tak válečný, jako spíše strategický a i v tom má své kouzlo. Po technické stránce se na svou dobu natočil poměrně dobře. A to se obzvlášť týká námořních válečných scén, u kterých byly opět použity přímé dobové záběry. Ani ne tak lodí, jako letadel. Mohlo to být o něco lepší, ale jen tak pro představu, co se děje a jak to probíhá ve velíně, takový koncept postačí. ()

xaver 

všechny recenze uživatele

Téměř dokumentární snímek o jedné z významných epizod ze začátku II. sv. války. Hitler se pyšnil tím, že má nejmocnější loď na světě, Bismarck. A skutečně Bismarck a jeho sesterská loď Tirpitz byly ve své době největší bitevní lodě na světě. Nicméně právě Hitler byl tím, kdo přispěl k jejich zániku. Říkalo se, že neměčtí admirálové se báli Hitlera víc, než nepřátelských válečných lodí. Bylo tomu tak i v tomto případě. Po souboji Bismarcka s britskými válečnými lodi bitevním křižníkem Hood, který byl potopen a bitevní lodi Price of Wales, která byla v souboji vážně poškozena, chtěl kapitán Bismarcka Lindeman pokračovat v boji a britskou bitevní loď dorazit a vrátit se do Německa, protože Bismarck byl v souboji také poškozen, byť nešlo o poškození velké. Velitel neměcké eskadry admirál Lütjens však nařídil zastavit boj a odpoutat se od nepřítele, protože Hitler před vyplutím německé eskadry nařídil, že se mají vyhýbat setkání s něpřátelskýma válečnýma lodi. Po rozdělení německé eskadry se skutečně Bismarckovi podařilo Britům zmizet, i když ne nadlouho. Jeho dopadení a potopení pak poskytlo Britům velké zadostučinění za potopení Hooda. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (11)

  • Ve filmu jsou použity autentické záběry pořízené během bitvy. (sigf07)
  • V závěrečné bitvě stál Bismarck sám proti 13 spojeneckým lodím – letadlové lodi, dvěma bitevním lodím, třem křižníkům a sedmi torpédoborcům. (Marek06)

Reklama

Reklama