Reklama

Reklama

To, co se zprvu jednomu inženýrovi zdálo jako skvělý nápad, jak získat miliony dolarů, se zvrtlo do stavu, kdy musí prchat, aby si zachránil holý život, a snažit se přijít na to, proč ho vlastně pronásledují. (Filmbox)

Videa (1)

Trailer

Recenze (446)

kOCOUR 

všechny recenze uživatele

Tvorba Johna Woo se vždycky nesla ve znamení ohlušujících výbuchů, ultrazpomalených záběrů na kráčející hrdiny a zálibě (přímo fetiši) v ručních zbraních, zabíraných ještě zpomaleněji. K tomu všemu dostal Woo ve Výplatě vrchovatě prostoru a jako bonus všechen svůj rukopis narouboval na zajímavý příběh. Jeho jednotlivé detaily sice není radno zkoumat z příliš velké blízkosti (hrozí řada fatálních otázek), ale jako poslepovaný a vratký celek na rychlé zhlédnutí funguje perfektně. Woo se vyžívá ve svých tradičních explozivních trademarcích, k tomu přidává samoúčelnou, ale nápaditou automobilovou honičku ze staré školy, ultrarychlé kamerové nájezdy, bullet-time, spoustu hi-tech hračiček a malých roztomilých nápadů a k tomu nechá hrát téměř geniálního Powella. Místy jsem této kombinaci přišel minimálně velice na chuť. Jistě si pár lidí bude stěžovat na určité až televizní momenty, ale Woo takhle dřív prostě točil, ten styl mu sedí a neviděl bych to tudíž jako obrovský zádrhel. Co bych jako zádrhel viděl, je prkenná, přehrávající a špatně nalíčená Uma Thurman, po Kill Bill neúprosně zaškatulkovaná spolu se svým pohledem do žluté teplákové soupravy, odkud ji už jen tak něco nevytáhne. Na druhou stranu, jestli mi připadal Ben Affleck nemotorný a prkenný v Daredevilovi, o to větší mám radost z jeho role ve Výplatě. Vládne slušnou fyzičkou, s tyčí mu to solidně odsýpá a občas předvede i nějakou vypečenější akční lahůdku. A to nemluvím o tom, že herecky dospěl od všech svých filmů minimálně o třídu. Podtrženo a sečteno, forma občas hodně přebíjí obsah, ale jinak jde o slušné řemeslo a film, za který se John Woo rozhodně nemusí stydět. ()

Slartibarkfast 

všechny recenze uživatele

Jelikož nemám Bena Afflecka v oblibě, už zpočátku jsem na tenhle film nebyl moc natěšený. Nakonec se ale ukázalo, že je to velice povedený kousek se zajímavou a docela chytrou zápletkou. Budoucnost je někdy ošidná, i když ji znáte. Celkově se mi to ale zdálo nedotažené a prkenný Affleck nezklamal v roli "neherce". Dalo se z toho vytřískat mnohem víc a s lepším obsazením v hlavní roli bych možná přihodil ještě pár procent navíc. 60% ()

Reklama

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Slaboulinké 3* hvězdičky. John Woo je režisérský veterán, který pomalu v americe začíná zapomínat jaké jsou jeho kořeny. Ben Affleck jako ne-akční hrdina, kterému nevěřím, že by vymyslel něco tak dokonalého jako "okno do budoucnosti" a Uma Thurman, která vypadá šíleně. Je mi to líto, ale tahle moje občas oblíbenkyně točila film pravděpodobně v době, kdy trpěla nějakou nemocí a nemohla jíst. Je na ni strašný pohled a raději bych tady viděl nějakou tu modelku s hezkým obličejem. Nevím, jestli se mám vyjadřovat na téma Logika ve filmu, ale tak ve zkratce. Hlavní postava dostala 20 věcí, to znamená, že se musel podívat do své budoucnosti 20krát a přitom ve filmu je řečeno, že jednou. Dále hlavní postava potkala postavu Umy Thurman na párty, ale pak mu byla vymazána paměť od vstupu do laboratoře(to je po párty :)) a stejně si slečnu nepamatoval? Nedá se srovnávat tahle rádoby akční honička s Total Recallem to se na mě opravdu nezlobte. Verhoven možná nemá holubice míru, ale má Arnolda a lépe svůj film zvládl režisérsky než John Woo. Zajímalo by mě, kdy se John vrátí do HK, aby oznámil, že natočí poslední film a jde do důchodu... Třeba pak začne točit zase o něco akčnější film, protože všichni dobře víme jak tihle hoši se šikmýma očima plní tyhle svoje oznámení :) PS: přišlo to jen mě, nebo se Affleckovi mění barva vlasů?:) před práci hnědé(laboratoř), po práci při přebírání věcí černé? ()

castor 

všechny recenze uživatele

Očividně pouze s vidinou „výplaty“ se nechal zlákat akční klasik John Woo k tomuhle sci-fi projektu. Člověk, od kterého jsme byli zvyklí, že děj a dialogy pouze spojují nápadité akční scény, jakoby unavený klesal k šedivému průměru hollywoodských rutinérů. Už jeho poslední nevýrazné snímky (druhá Tomova nemožná mise, Kód Navajo) ukázaly, jak ojedinělé projekty kdysi natáčel!! Blízká budoucnost je nenápaditá, akční scény jsou víceméně pouze dvě, ostatní se za ně považovat nedají. Uznávám ale, že honička na motorce ze staré školy je fajn, stejně jako povedené finále. Nic nekompromisního to není, ale ani na nadávky to nevidím. Ben Affleck, skládající z „náhodných“ předmětů svoji minulost, nikterak neoslní, stejně jako překvapivě nevýrazná Uma Thurman (naštěstí se na ní alespoň pěkně dívá). Slušný thriller, se slušnou záplatkou to přesto je, jen od jména John Woo bych očekával přece jenom něco zdatnějšího. ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Pro mě to byly velice příjemné dvě hodiny - možná je opravdu lepší od nových filmů nic moc nečekat a být radši příjemně překvapen. Affleck je v pohodě (nechápu, co proti němu kdo má, tahle role mu padla), Uma nemá dost prostoru, aby mohla něco zásadního předvést, ale to není její chyba. Na "doplněk" hlavního hrdiny se po Kill Billovi už opravdu nehodí. Wooova režie je taky v pohodě, bavilo mě objevování narážek na Hitchcocka (Ptáci, Psycho, Na sever severozápadní linkou apod.), dostala mě i skvělá hudba, vykrádající Herrmana. Jednoduše shrnuto: přijemná odpočinková záležitost. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (19)

  • Michael Jennings navrhoval holo-monitor od 19. října 2004 do 22. prosince 2004. Jeho hlavní projekt pak končil v červnu 2007. (HellFire)
  • V originální předloze Paycheck od Philipa K. Dicka si Jennings pošle naprosto jiné předměty, kterých je navíc jen 7. Byly to – šifrovací klíč, útržek jízdenky, stvrzenka k balíčku, kousek drátu, polovina pokrového žetonu, kousek zeleného oblečení a lístek na autobus. (HellFire)

Reklama

Reklama