Režie:
Albert PyunScénář:
Kitty ChalmersKamera:
Philip Alan WatersHudba:
Kevin BassinsonHrají:
Jean-Claude Van Damme, Deborah Richter, Vincent Klyn, Dayle Haddon, Ralf Moeller, Matt McColm, Stefanos MiltsakakisVOD (2)
Obsahy(2)
Amerikou 21. století zmítají sociální nepokoje. Zuří smrtící epidemie a život se pro obyvatele stává děsivou a krutou noční můrou. Jen Pearl Prophet (Dayle Haddon) - kráska, která je napůl člověk a napůl robot - zná způsob, jak proti nákaze vyvinout účinnou vakcínu. Ale během její zoufalé cesty pro látky potřebné k výrobě léku je Pearl zajata kanibalským gangem Pirátů, který si chce protilátku nechat pro sebe a ovládnout s její svět! Jen schopnosti statečného bojovníka s mečem Gibsona Rickenbackera (Van Damme) mohou zachránit ji i zbytky civilizace! (Bontonfilm)
(více)Videa (1)
Recenze (285)
V tomto postkatastrofickém snímku, kdy lidstvo je ohroženo morem a jakýmisi vojáky, uvidíme mladičkého Van Damma, pár otřesných akčních záběrů, hodně flashbacků, mnoho zbytečných a špatných záběrů, úsměvné (ale špatné) projevy herců neherců v čele s otřesným hlavním padouchem, absolutně žádné napětí nebo náznak děje. Je to slabota, ketrá se dá zapamatovat snad jen díky ukřižování Van Damma, které jakoby vypadlo ze scény Arnieho Barbara Conana. Hudba: Kevin Bassinson ()
Van Damme, Sly i Arnie mají jak áčkové (nebo alespoň áčkově vypadající) filmy, tak béčkové braky (viz komenty Cobra, Running man...). Tohle už není ani to céčko. Hodně filmů v mých dětských očích vypadalo dobře a já procitnul až v dospělosti, ale Cyborg je příklad filmu, kdy i jako děcko jsem poznal, jak amatérsky je to celé natočené a sestříhané. Záběry během akce kolikrát na sebe vůbec nenavazují. Hudba je nejspíš braná z 8mi bitové konzole Sega Master System, ty samply už jsou fakt hodně low cost a z neustálého "dummmm luuu-luuuuu, dummm luuu-luuuuu, dumluululululuuuu...." už po čase skoro bolí hlava. Nevyrovnanost ratingu je až zvrácená, na jednu stranu máme na záběru mrtvolu ukřižované nahé ženy s pekáčem, hnedka vedle mrtvolu ukřižovaného nahého chlapa i s pytlíkem, ale podříznutí lidí je mimo záběr, jakoby to bylo cenzurováno na skopčáckých programech Pro7 či RTL. Jedna hvězda za Ralf Moellera, který s tou trvalou vypadá jako zpěvák z Rhapsody a za celkem stylového záporáka, ze kterého mělo jistě nejedno děcko noční můry. ()
Cosi.¬ Mám rád tenhle snímek. Přes to jej neoceňuju čtyřmi nebo pěti hvězdami, poněvadž vím, že takovou hodnotu nemá. Nižší hodnocení mi ale nebrání v tom, mít jej rád.¬ Je v něm cosi... nehotového a touženého, co se prolíná celým dějem a o čem nepřímo vypovídají jeho postavy. Mám pocit, že kdyby měl jeho režisér dostatek času a prostředků, vzniklo by něco... výjimečného. Něco lepšího než filmová trilogie Pán prstenů — něco opravdového.¬ (Doporučuji patrně zasvěcený komentář uživatele JFL, zvláště tu první polovinu.) ()
Prototyp béčka, o které jsem náhodou zavadila, když jsem nešťastně zakopla o ovladač. Lituji toho, ale přepnout se nedalo. Ta trapnost na mě měla hypnotizující dopad. Ráda bych si jen tak pro legraci přečetla scénář, pokud někdo nějaký sesmolil. Těžko se to pozná, když za něco málo přes hodinu sledování slyšíte něco jako: 'Aaaaaaaaaaaa! Pohyb! Aaaaaaaaaaa! Sejměte ho!' ..... **motherfucker** ()
Současných 48% je hodně krutých. Cyborg rozhodně nepatří k těm horším vandammovkám, byť jej silně poznamenaly cenzurní zásahy a necenzurovaná verze by mohla být i pecka. Neměl jsem tu čest, ale je jasné, kde nemilosrdná ruka cenzorova zasáhla. Třeba konec obrovského Ralfa Moellera, mimochodem i tak velmi pěkná scéna, nebo masakr ve vesnici. Po choreografické stránce to má pak béčkař Pyun taky zvládnutý dobře a pochmurná atmosféra postapokalyptického světa rozhodně neurazí. Příběh je slabší a zrovna ženský kyborg je vůbec nejslabším článkem a působí vlastně zcela nadbytečně a jeho úkol nakonec vyšumí do ztracena, ale zcela nezapomenutelné je pak i uřvané a choreograficky naopak naprosto příšerné finále s hlavním záporákem Fenderem. To je zase guilty pleasure jako kráva. Osobně tu velmi rád lehce nadhodnotím a jdu do čtyř. ()
Galerie (32)
Zajímavosti (17)
- Když Fender prohlásí "we have a skinjob", odkazuje tak na Blade Runner. (Chatterer)
- Slovo Kyborg, které bylo poprvé použito v roce 1960, vzniklo sloučením slov kybernetický organismus. Představuje tak syntézu organických a mechanických částí. „Klasičtí“ kyborgové, u nichž elektronické či mechanické součástky tvoří jejich významnou část, se vyskytují pouze ve sci-fi, nicméně technicky je kyborgem i člověk s endoprotézou, naslouchátkem nebo srdečním stimulátorem. (Martrix)
- Poslední počin filmového studia Cannon Records. (Chatterer)
Reklama