Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Píše se rok 1953. Stanislav Láník je mladý a talentovaný herec, který by se rád dostal v Praze z ochotnického souboru, kde má úspěch zatím spíše v agitačních hrách, do velkého profesionálního divadla. Má však likvidační kádrový profil, který jej vždy stáhl ke dnu. Standa v sobě navíc skrývá velké tajemství. Pro někoho traumatizující handicap, pro něj však překvapivá cesta ke kariéře. S vidinou profesního postupu přijme roli „herce" pro StB. Jeho velící důstojník kapitán Korčák Standu nasazuje na postaršího profesora matematiky na Karlově Univerzitě, který je mimo jiné zapojen do výzkumu pro stranu v nejvyšším státním zájmu. Režim nutně potřebuje talentované matematiky a fyziky. Profesor se i proto cítí bezpečně a dál si užívá života tak, jak byl zvyklý. A snaživý mladík Standa přesně zapadá do jeho plánů. Standa se svojí sestrou Anežkou a babičkou je vystaven zároveň permanentnímu tlaku ze strany jejich souseda domovníka Štěpánského – zapáleného komunisty a člena vedení ONV. Ten by Standovu rodinu kvůli jejich poskvrněnému kádrovému profilu z bytu nejraději vyhodil. Napjaté vztahy mezi Štěpánským a Láníkovými vyeskalují v okamžiku, kdy se nešťastnou náhodou podaří Anežce souseda vytopit. Štěpánský se neudrží a Anežku potrestá. A Standu čeká rozhodující chvíle, kdy má prokázat své schopnosti ve službách Státní bezpečnosti, když přijme pozvání k Hélovi na chatu. Vidina nového zaměstnání v Divadle československé armády na Vinohradech je přece tak lákavá. (Česká televize)

(více)

Recenze (31)

Amonasr 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Jistě atraktivní námět, ovšem provedení je až příliš šablonovité a postavy černobílé. Atmosféra vysloveně ponurá až depresivní, podtržená až polopaticky návodně i hudbou. Diváku toho k přemýšlení moc nezbývá, vše je předem nalajnováno jako z propagandistické brožurky. Jednání postav je až příliš zkratkovité, bez hlubšího psychologického vhledu či aspoň snahy o pochopení jejich motivace. Uvidíme, jak se to ještě vyvine, první díl však neopustil limity obvyklé povrchnosti současné televizní tvorby. Čekal jsem o dost víc. ()

marhoul 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Ovocné mušky to má ve vyjadřování postavy, jinak naprosto výborné, Jenky Bokové ("Kouřila jsem jako malá Hitlerovi..."- padesátá léta- nevím, nevím jestli by tohle padlo?...a také zlý soused by na mě udělal odpornější dojem, kdyby se aspoň v úvodních pasážích prezentoval spíše úlisněji než cholericky, ale to jsou blbinky. Výborný Jan Cina a vynikající Milka Vášáryová. Judit Bardos mě osobně potěší vždy (tuto šarmantní bytost můžeme vídat v kvalitních počinech, je to šikovnica!), Martin Finger i zbytek obsazených je rovněž kvalita. Pěkná kamera, hudba, atmosféra, režiséru Bebjakovi seriály jdou. Část diváků se zajisté vyjádří ve smyslu, že filmy o naší politické minulosti jsou otravné, únavné, zbytečné. Hloupost. Zapomenout, nemusí vždy nutně znamenat posunutí se dál. Naopak připomínat, může být ku prospěchu věci, aby se mrzké dějiny neopakovaly. Tohle by totiž nechtěl zažít ani současný, blahobytem a "mírovou nudou" rozcapený, levičácký naiva, který si ve své omezenosti zrovna myslí, že by to mohlo být děsně príma. Sklaplo by mu rychle! No a co se týče homosexuálních scén, které se na nás vyvalily jak v bijáku ze Šarlatána, tak v rychlém běhu z tohoto Herce, takto: přestože s homosexuální orientací nemám problém, v řadách těchto, v drtivé většině, velmi příjemných lidí mám několik letitých a několik velmi blízkých přátel, včetně trvalých párů, však byla bych s tím častým a realistickým znázorňováním jejich intimních scén malinko opatrnější. Nejde o konzervatismus z mé strany, ale mám obavu, aby to nemělo účinek kontraproduktivní. Domnívám se (navíc to už sleduji), aby to obrazu LBGT komunity ještě víc nenaložilo. Je fakt, že lidé se bojí toho, čemu nerozumí, však společnost je tak polarizovaná, agrese stoupá, zkrátka já bych na pilu příliš netlačila. Můj názor. Je to samozřejmě normálka, ovšem stále 4%, čili proč zbytečně popichovat i ty chápavé, tolerantní liberály, které už to některé taky začíná docela prudit. Jinak se těším na další díly. ()

Reklama

LachtanShows 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Úplně na rovinu musím říct, že už mám plné zuby potřeby tvůrců se pořád dokola věnovat rozmachu komunismu na našem území. Určitě je potřeba o téhle nespravedlivé hrůze mluvit, ale už toho bylo v poslední době dost a dle mého názoru existují atraktivnější témata, která by si zasloužila stejně zdařilé zpracování. Protože co se kvality týče, nelze Herci nic vytknout. ()

topi80 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Má-li si člověk získat vztah k nějakému seriálu, je třeba, aby mu jeho hrdinové (natož ten hlavní, zde navíc s naprosto necharismatickým představitelem) nebyli úplně ukradení. Ať už je to klaďas nebo záporák. A mně Standa v podání Jana Ciny naprosto ukradený je, stejně jako ta ženština v podání Bokovy dcery. Pokud je divákovi naprosto jedno, co s postavami bude, je něco od základu špatně. Co naopak musím ocenit, je výběr destinací a celkové výtvarné ztvárnění. Ale jak hodnotit seriál, kde se povedla forma, zatímco příběh jde úplně kolem? ()

mira007 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

První díl Bebjakovi minisérie o herci se špatným kádrovým profilem, který jde nahoru hlava nehlava měl pomalý rozjezd, ale ten finiš od Jenovéfy v přetékající vaně ( mimochodem malá chybička ve filmu: když se Jenovéfa probere a vyskočí z vany, aby se oblékla, tak tu vodu nevypne , ale ona je vypnutá .... ajajaj ) byl hodně slibný pro další díly. Herecky za mne koncertoval nejlíp Jastraban jako kovaný soudruh - žádná přestřelená parodie, ale mrazivá strach nahánějící postava. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (1)

  • Lokace kantýny, kde probíhají schůzky Láníka (Jan Cina) s důstojníkem StB (Martin Finger), se nachází v prostorách kavárny divadla Komedie v Praze. Fakulta, kde Láník pracuje jako topenář a seznámí se zde s profesorem matematiky Hélem, se natáčela na Právnické fakultě Univerzity Karlovy, nám. Curieových 901/7, Praha 1. Hřbitov, na kterém je babička (Emília Vášáryová), jsou Olšanské hřbitovy v nejstarší části. Divadlo na Vinohradech se stalo lokací pro Divadlo československé armády, které fungovalo skutečně v letech 1950–1954 pod tímto názvem. Budova Státní bezpečnosti se nachází na adrese Bartolomějská 4, Praha-Staré Město. Jde o skutečné místo, kde StB sídlilo; slangově tzv. kachlíkárna; dnes se jedná o sídlo Policie ČR. (formelin)

Reklama

Reklama