Reklama

Reklama

Natočeno podle neuvěřitelně skutečného příběhu, film osvětluje i ta nejtemnější místa. Po záchraně mladého chlapce před nelítostnými obchodníky s dětmi se federální agent dozví, že chlapcova sestra je stále v zajetí, a rozhodne se vydat na nebezpečnou misi, aby ji zachránil. Když se mu krátí čas, dává v práci výpověď a vydává se hluboko do kolumbijské džungle, nasazuje svůj život, aby ji osvobodil od osudu horšího než smrt. (bianci)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (97)

castor 

všechny recenze uživatele

Balíček nějaké drogy prodají jen jednou. Ale dítě můžou prodávat i třeba pětkrát denně. Klidně po dobu deseti let. Den co den. Obchodování s dětmi je brutální byznys. Obecně je v otroctví v současnosti uvězněno víc lidí než kdykoliv v minulosti, dokonce i v éře, kdy bylo otroctví legální. Zhruba takové je sdělení filmu, o kterém se hodně psalo (provázanost s jistým kontroverzním hnutím či konspiračními teoriemi) a který si nevídaně vedl v amerických kinech. Přitom byl absolutně nechtěný – vznikl už v roce 2018, ale dočkal se dlouhých odkladů. Každopádně je to důležitý film, ale docela jalově uchopený. A vlastně celou problematiku poměrně zjednodušuje, respektive příliš věrohodně nepůsobí kupříkladu to, když James Caviezel prakticky hned natrefí na hlavní naháněčku dětiček z Hondurasu a dalších středoamerických končin, ona i její pohůnci mu obratem uvěří, a když to s malou Rocíou přesto nevyjde, nakráčí do divočiny mezi ozbrojené magory a se svým „úlovkem“ hrdě odkráčí zpět do civilizace. A to nechám stranou vynaložení obrovských finančních i lidských prostředků... Film je přitom inspirovaný skutečným příběhem Tima Ballarda a jeho organizace, která se zabývá osvobozováním dětí z otroctví. Všechna čest. Nicméně tohle místy povrchní uchopení udusává i jinak vcelku povedenou filmařinu. Hodně zkratkovité, plné kostelních zpěvů, zdlouhavých scén i slz stékajících po tvářích. ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Krimi/Drama/Thriller dle skutečných událostí na téma únosu dětí a jejich následné sexuální zotročení. Alejandro Monteverde natočil film, kolem kterého se stal velký rozruch a v zámoří se stal nečekaným finančním hitem. Film má silné poselství na citlivé téma a rodičům se na film nemusí koukat příjemně, byť na žádné explicitní scény nedojde. Za mne šlo o takovou light verzi Vegového Small World, který si pedofily vzal na paškál bez příkras a tam servíroval hodně silné kafe, na které se nekoukalo hezky ( kdo neviděl doporučuji), takže se bohužel nemůžu vyhnout srovnání. Příběh se zaměřuje na federálního agenta ( James Caviezel), který se rozhodne na vlastní pěst zachránit dva sourozence, kteří byli nedávno uneseni. Režijně je film na slušné úrovni, herecky taktéž, chytání pedofilů v úvodu bylo fajn, občas to mělo i takovou temnější atmosféru, ale většinu času film plyne pomalu a nic moc zajímavého se neděje. Zaujalo aspoň finále z Kolumbijské džungle, které tomu dodalu trochu exotiky a potěší i reálné záběry v závěru. Celkově vzato slušný film, který poukazuje na únosy dětí, kterých čím dál v současnosti přibývá, což je opravdu šílené a děsivé. 6/10. ()

Reklama

fantassia 

všechny recenze uživatele

Je důležitý úhel pohledu, samozřejmě  sledovači hororů a  krví a efekty nasáklých  podvodů zapomínají na realitu, pakliže se skutečně něco takové děje a ono se v nemalé míře děje, tak je asi podstatné, že je to hnus samo o sobě bez jakéhokoliv přibarvování efekty a ukazování fyzického násilí na odiv všem zvrhlíkům. Já osobně jsem velmi přivítala, že jsem nemusela žádné podrobné zvrhlosti sledovat. Tvrdost lidských srdcí se ale neuvěřitelně odkrývá, v komentářích, ve kterých si dotyčný zvrhlík nepřišel na své. Ty počty unesených jsou alarmující a film evidentně nese poselství, jehož účelem jistě není, aby rajcoval  a uspokojoval  pedofily zajímavýma ,,nenudnýma" scénama, ale probudit veřejnost a normální lidi, aby si uvědomili, kdo si nechrání své děti,nemá budoucnost... ()

Ingtar2 

všechny recenze uživatele

Taký ten prípad, keď nie len látka, ale aj úvodné titulky sú silnejšie ako celý film dokopy. Caviezel je v koži Ballarda vtipný a veľmi mi pripomínal Sama Worthingtona v Chatrči (to nie je kompliment). Na to ako strašne silno dezinfo scéna vychvaľovala tento film do výšin ide vlastne o úplne priemerný thriller, s príbehom na 75% nezaujímavým a s množstvom scén zbytočných. Keď Caviezel asi desiaty krát spomenul boha, mal som chuť celé to vypnúť. Vlastne každá zmienka o bohu v tomto filme je úplne na smiech ("Nenechám niekoho unášať božie deti"... wut? Čie že sú tie deti?). Hudba je úplne nefunkčná (áno idem proti davu a je mi to jedno). Niektoré scény vyložene kričali ochotníckym divadlom - som prekvapený, že Monteverde neprinútil Caviezela na opakovanie. Na druhú stranu sú tu esteticky geniálne zábery, ktoré by sa v pohode dali použiť ako pozadie a finále so zapojením prvej a poslednej scény ako v 12tich opiciach našťastie funguje. Tl;dr: Nič prevratné, často nudné aj napriek silnej téme a príliš prehypované. A ja som sa tešil, že sa konečne dozviem o tom napojení Bidena na židojašterov z Marsu ktorí deťom pijú očné bielka... tak nič, snáď nabudúce. 65%, 3*. ()

borec999 

všechny recenze uživatele

Okrem Barbenheimeru bol akýmsi "eventom" v kinách i Sound of Freedom. Podľa konšpirátorskej scény ten pravý film čo by mali dávať v kinách miesto morálne zkazenej Barbie a ktorý vo väčšine sveta v kinách nikto nevidel, lebo zlí megalomani nechcú aby ste ho videli a bla, bla, bla, klasické bludy. Okolnosti toho prečo sa z filmu stal taký nečakaný hit a čo všetko v USA spôsobil sú však vcelku zaujímavé a odporúčam každému koho to zaujíma, nech si o tom prečíta na internete viac. Ale k filmu. Sound of Freedom je triler o tématike obchodu s deťmi. Téma je nepríjemná, film sa berie smrteľne vážne a ponúkne v pár scénach a hlavne v dokumentárnych štatistikách pár smutných informácií a momentov. Caviezel hrá rolu utrápeného policajta dobre, skutočný príbeh o ktorom film hovorí je hrdinský a zaujímavý. Aj napriek tomuto všetkému je však film prekvapivo vlažný, málo nepríjemný, ponurý, zapamätateľný a tvorcom sa depku z toho ako je svet v prdeli nepodarilo na mňa preniesť. Film totiž nič šokujúceho neukazuje, informácie ktoré prináša som cca tušil a vedel a dlhé zábery na plačúce deti za zvukov ponurej hudby sa často opakujú a postupom času strácajú efekt. Nehovoriac o tom, že remeselne je film čistý priemer. Na podobnú tému odporúčam poľský Small World, ktorý je v zobrazovaní danej témy explicitnejší, ale zážitkovo (a aj filmársky) o triedu lepší/nepríjemnejší... 55-60% ()

Galerie (23)

Zajímavosti (10)

  • Tim Ballard (James Caviezel) uvedl, že Ernst Oshinsky (Kris Avedisian) měl více než 2 miliony kusů obskurního materiálu přímo ve svém domě v době zatčení, a to převážně fotografie a pásky znásilnění dětí. Tim popsal, že osobně viděl pásky, kde se dětské tělo doslova zlomilo pod náporem tlaku násilníka. Viděl na tisíce hodin takových záznamů. Ve filmu však tyto záběry nejsou znázorněné, protože nechtěl, aby diváci byli vyděšeni a utekli znechucením a hrůzou ze sálu. Uvedl, že sám vidí obličeje svých dětí na tvářích obětí na páscích a nechtěl, aby tímto museli projít i diváci. (Cooller)
  • James Caviezel (Tim) v rozhovoru na YouTube s Jordanem B. Petersonem uvedl, že sám má 3 adoptované děti z Číny a nejen díky tomu má v povědomí nebezpečí, které dětem hrozí, a proto do tohoto projektu původně šel. (Cooller)
  • Rovnako ako dej filmu, tak aj jeho natáčanie prebiehalo predovšetkým v Kolumbii a USA. (MikaelSVK)

Reklama

Reklama