Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V malém městě, v době totality, jsme v úvodu svědky dramatického okamžiku, opíjení okresního tajemníka, aby díky jeho přízni Městečko získalo novou buňku na občerstvení. Tajemník v hluboké opilosti oznámí, že dostal chuť na ženu. V rámci obecních zájmů vznikne dramatický okamžik, jak mu vyhovět? Podaří se. Se začátkem demokracie začíná v Městečku nový život. Už proto, že vítězem voleb se stane Nezávislá erotická iniciativa. Hospodský si pronajímá hospodu do privátu, vznikají první soukromé obchody, první velké plány na to jak zbohatnout. Městečko postihnou i restituce majetku, přinášející štěstí a bohatství na jedné straně a závist s nenávistí na straně druhé. Podnikání přináší některým začínajícím živnostníkům nepříjemná překvapení z nemilosrdného kapitalismu. Někteří se rychle orientují rovnou na zlodějinu. Iluze o velkém světě bohatých se u některých postupně ztrácí v beznadějných pokusech vydělat aspoň na živobytí. Ani majetek získaný restitucí nepřináší vždy štěstí. Přicházejí první krachy. Podnikatelské i osobní. A také se zase na radnici souloží. Ale na rozdíl od totality, je to opravdu milování

Film Městečko je mozaikou příběhů a epizod z malého města z období přelomu totality a nové demokracie. Plejáda drobných hrdinů, kteří úspěšně či méně úspěšně zápasí se změnou společenského systému a i svými osobními poměry - vychází z autobiografických zážitků režiséra, obměněných či doplněných různou mírou umělecké licence. Autor scénáře a režisér filmu Jan Kraus se pokusil o pohled na nedávno převratnou dobu z pohledu komediálně hořké nadsázky. "Absurdita často ukazuje realitu výstižněji. A realita sama je zase často absurdní. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (78)

Idego 

všechny recenze uživatele

To se tak potká Hoří, má panenko a Díra u Hanušovic... Říkám si, proč to má tak nízké hodnocení a proč jsem o tomhle klenotu slyšel poprvý 17 let po natočení, a to ještě jenom díky obskurnímu podcastu. (A hned se nabízí odpověď, že v tom lidi až moc vidí nastavený zrcadlo.) Není pravda, že to nemá děj. Je tu prostě víc postav a jejich příběhů, který se víceméně náhodně střídají, ale všechny postupují v čase a patřičně se vyvíjejí. Taky není pravda, že je to špatně zahraný. Naopak je to skvostně trhlý a součástí toho je i ten hereckej styl. Tohle přece není Sorrentino. Kouř by taky nešlo zahrát civilně. A hlášky jsou tu brutální, až se divím, že nezlidověly. Zeitgeist až na dřeň a nebetyčně vtipná kritika čecháčkovství okořeněná trochu béčkovýho trashe. Poklad. Dobrý večer, soudruhu tajemníku! ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Městečko aneb Sláva vítězům, čest poraženým, patří k režijním celovečerním debutům Jana Krause – svérázného komentátora, rýpala, občasného herce a manžela jedné slavné české herečky. Debut však poněkud rozpačitý. I když na karlovarském festivalu byl vybrán za českou sekci Variety Critics‘ Choice, český výběr kritiků jej ztrhal. Problém totiž tkví v tom, jak se na Městečko díváte: pokud jako na ironický pohled na naše chyby, slabosti, malost, hloupost, předposranost (s prominutím) od konce 80. let doposud, pak jde o vynikající satirický šleh. Jako film však poněkud propadá – chybí silnější jednotící linka, ať v nějaké ústřední postavě nebo dějové linii, chybí jakási ucelenost obrazu. Tříšť a mozaika jednotlivých příběhů, jen chronologicky poskládaných a bez jakékoliv jiné další návaznosti, působí při sledování rušivě, kdykoliv se dá od projekce odejít a zas vrátit, aniž byste dějovou linii ztratili, když chybí. ()

Reklama

jupisova 

všechny recenze uživatele

Tak s dosti velkým snažením jsem to dokoukala do konce... občas jsem se zasmála...občas mi to připomnělo humor stylu Česká soda, který mám ráda, ale častěji mi to přišlo trapné . A stopáž bych zkrátila tak o 40 minut , a vybrala bych jiné herce , a vybrala bych jinou hudbu ...a jiné dialogy , a hlavně bych vybrala jiného režiséra ...bohužel.. ()

zdenny 

všechny recenze uživatele

Kamerou se možná chtěl Jan Kraus postavit vedle Larse von Triera. Myslím si také, že zpracování celkově bylo takové netradiční. A to neříkám, že špatné. Co ale Janu Krausovi neodpustím, je ta jeho neustálá kritika naší bezprostřední polistopadové (transformační) historie. On totiž poměrně dost nemá rád Václava Klause a Václav Klaus je symbolem naší ekonomické transformace. Logicky tedy nebude Krausův film o tom, jak jsme všichni šťastní, že už nemáme socialismus. A ani bych to po něm nechtěl. Jenže mi vadí, že svými názory chce být po bitvě generálem (ostatně jako většina kritiků polistopadových změn). A svým filmem nám dává jasně najevo (a nutí! nás), že se vlastně všichni máme velice špatně, že žijeme v opojném klamu a na filmových postavách nám ukazuje, jak se léčí ze svého optimismu. ()

Macik 

všechny recenze uživatele

No nevím,ale rozhodně bych tenhle film neodsuzoval. Myslím si,že Jan Kraus tenhle film pojal poněkud hlouběji než někteří z nás čekali a proto se tenhle film né tak někomu líbí. Mě to přišlo docela dobrý,ale chtělo by to určitě vidět víckrát. Místama jsou tam na mě moc zdlouhavé záběry,ale na druhou stranu je to docela úsměvné (viz. Readers Digest :) ()

Galerie (13)

Zajímavosti (2)

  • Film získal cenu amerických kritiků prestižního filmového časopisu Variety Critics Choice na MFF v Karlových Varech. (Redix)
  • Ve filmu se na malou chvíli objeví v roli pohřebáka Ivan Genov, který je ve skutečnosti provozovatelem Pohřební služby v Uhlířských Janovicích. Pro film zapůjčil i rakev. (tm004)

Reklama

Reklama