Reklama

Reklama

Jeden obrněný vlak převážející půl milionu dolarů ve zlatě versus pětice zlodějů s geniálním plánem... Mexiko na vrcholu občanské války. Od pobřeží míří do hlavního města vlak s půl milionem dolarů ve zlatě, jež by generálu Huertovi umožnilo pustit se do dalších bojů s povstalci. Na naditý vlak má ovšem spadeno Holanďan (Peter Graves), ve Státech hledaný psanec, který kdysi našel azyl právě u mexických revolucionářů. Plán na přepadení obrněné lokomotivy však vyžaduje pomoc několika starých přátel z druhé strany hranice: hromotluka Mesita (Bud Spencer), mistra demolic Augusta (James Daly) a málomluvného Samuraje (Tecuró Tanba). Partu veteránů pak doplňuje „létající“ Dominguez (Nino Castelnuovo), který naopak nedokáže zavřít pusu. Nesourodá pětice má jen pár dní na přípravu a náročný plán loupeže nevyžaduje jen jejich schopnosti, ale také vzájemnou důvěru. Ale kdo by se spoléhal na zlodějovu čest... Italský zapata western natočil Don Taylor v tandemu s Italem Zingarellim, italským producentem, jenž stojí za většinou nejznámějších filmů Buda Spencera a Terence Hilla. V Armádě pěti mužů (1969) vystupuje pouze ona větší polovina slavné dvojice, už tehdy ale Spencerův Mesito předznamenává pozdějšího Bambina, Bena nebo komisaře Rizza – urostlého bručouna, který věci řeší věci ručně, s ničím se nemaže, ale v jádru jde hlavně o velké dítě. (Česká televize)

(více)

Recenze (47)

fragre 

všechny recenze uživatele

Zábavná a napínavá špageťácká povídačka. Začátek (hledání jednotlivých členů tlupy, kdy je každý charakterizován krátkou příhodou) připomíná Sedm statečných, ale pak se to rozjede zcela jinak, spíše ve stylu dobových gangsterek o rafinovaně organizovaných loupežích (Velký šéf s vlakovou loupeží byl možná inspirace této části). Konec ve stylu viva la revolución, který je ovšem jen takovým přílepkem, zase připomene Corbucciho Vamos a matar, compañeros. Ale bavil jsem se a tyto inspirace (pokud to nebyly jen dobové shody) mi zábavu nerušily. Pěkná hudba, zvláště ten chorál zpívaný vesničany při přípravě popravy jejich předáka. ()

Kubaso 

všechny recenze uživatele

Když se zrovna nebere moc vážně, je to hodně sympatický a zábavný western o tom, jak připravit armádní vlak o jeden z jeho vagónů. V těch nejlepších momentech září Bud Spencer (úvod mezi slepicemi, hod puškou s bajonetem mezi střeva mexického vojáka, rozpočítávání pytlů se zlatem a hlavně napínavá scéna s přestavováním železniční trati). Z jiného soudku je scéna, kde samuraj hezky po svých dohání vlak, ta je asi nejbizardnější, jakou jsem zatím ve westernu viděl. A hudba? Je to trapné, ale už zase mě Morricone dostal. K nejlepším špageťákům to sice nepatří, ale za podívání rozhodně stojí. Co v mých očích tuhle armádu sráží o hodně dolů, je naprosto příšerná a vlezlá levicová agitka, která působí jako Spencerova pěst na oko. ()

Reklama

YURAyura 

všechny recenze uživatele

Maestro dokaze mimo hororu natocit i vyborny westernovy spagetak. No teda vyborny - kdyz bychom pominuli prvnich 20 a poslednich minut, ale stejne to bezesporu patri k tomu nejlepsimu, co jsem kdy v ramci tohoto zanru videl, nejenom kvuliva vybornemu Morriconemu. Vypecena peticlena particka desperatu (silak, expert na vybusniny, artista, samuraj a mozek bandy) se rozhodne prepadnout vlak privazejici velke mnozstvi zlata krutovlatci mexickemu nejen pro vlastni obohaceni, ale taky k podpore revolucni myslenky. Velka vlakova loupez ovsem neprobiha uplne podle planu... Trosku me, jako obycejne u Argenta, zkazil dojem z celeho filmu jeho konec - mohl to byt kult, co by nafackoval i Leonemu ()

chuckboris 

všechny recenze uživatele

Jěště pět minut po skončení nemůžu dýchat. Tenhle špageťák by měl figurovat ve všech westernovejch žebříčcích, koprodukce Itálie s Amerikou šla ruku v ruce a sedělo to pěkně, pětice ústředních postav byla skvěle vyvážená, Morricone kraluje, atmosféra jak hudbou tak záběrama je cítit divokým západem. Kdo má rád špageťáky a nemůže v tý hromadě najít nějakej pěknej, tak tohle je ta volba!!! ()

Ironfood 

všechny recenze uživatele

Místy trochu rozvláčné, ale samotné přepadení vlaku je (až na nějaké ty nelogičnosti a na scénu s doháněním vlaku, která mi příliš nesedla) celkem fajn. Jen si nakonec člověk říká, proč vlastně ten vlak nepřepadla rovnou ta armáda revolucionářů, místo aby se schovávala někde za bukem. Jinak Morricone tu skutečně vykrádá sám sebe, ale jde mu to pěkně od ruky. A mimochodem, nést na ramenou Buda Spencera, musí být celkem záhul... ()

Galerie (17)

Zajímavosti (2)

  • Filmovými lokacemi byly Itálie a Španělsko – poušť Tabernas, která je jednou ze španělských polosuchých pouští, se nachází v jihovýchodní španělské provincii Almería. (Zetwenka)

Reklama

Reklama