poster

Bio Ráj

  • Itálie

    Nuovo cinema Paradiso

  • Francie

    Cinema Paradiso

    (Francie)
  • slovenský

    Kino Raj

  • anglický

    Cinema Paradiso

Drama / Romantický / Komedie

Itálie / Francie, 1988, 155 min (SE: 124 min, Director's cut: 173 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Tommy987
    *****

    Keď raz na tejto planéte pristane mimozemská civilizácia a spýta sa, že čo je na tých zvláštnych pohyblivých obrázkoch také fascinujúce, treba im pustiť Cinema Paradiso.(21.5.2011)

  • Rudovous
    *****

    Film ktery pro me hodne znamena. Sentimentalni jsem hodne a nostalgicky tez, takze tuhle oslavu filmu proste musim milovat. Chtel bych mit v detstvi take takoveho kmeta/mudrce jako byl Philippe Noiret.(27.11.2007)

  • DaViD´82
    *****

    Aneb proč jsem se léta zdráhal zavítat do multikina... Spolu s prvním Indym ve mě Tornatore právě tímhle bijákem nejvíce zažehl lásku k filmu.(15.8.2004)

  • H34D
    ***

    Svůj komentář rozdělím do dvou, spolu poměrně málo souvisejících, částí, stejně jako jsem měl pocit, že byl rozdělen film... První polovina, s příhmouřením oka snad i dvě třetiny, jsou skutečně líbezné, film nikam nespěchá, rozmýšlí o životě, o šťastném dětství, o hřejivém vztahu starce v roli mužského vzoru a malého kluka, ale přitom diváku nic nepodstrkuje. Bio Ráj si plyne vlastním životem v uvolněné a něžné atmosféře, vzdává hold filmu, vyjadřuje k němu nezměrnou lásku a nostalgicky nahlíží na minulá léta kinematografie. Pak ale do filmu vstupuje nový element - žena - a jako obvykle, všechno zkazí :) Ne, samozřejmě, tak jednoduché to není, láska k dívce nahrazuje lásku ke kinematografii a byť je více okoukaná a méně noblesní, než láska ke kinu Paradiso, jako důležitý element v životě Tota, ve filmu nepřekáží... Nepřekáží dokud Director's Cut nevyrukuje se závěrem, který ani nelze nazvat "závěrem" v klasickém slova smyslu. Jsem člověk, který ve zdraví přežil zakončení Návratu Krále, jsem relativně citlivý divák, jež se nechal pohltit Zápisníkem jedné lásky, ale co je moc, to je moc... ČTYŘICETIPĚTIminutový epilog, který chce urvat všechno pro sebe, dělá z diváka emocionálně labilní opičku a najednou tematizuje všechny možné city pomocí milionu sentimentálních pohledů a tuny přeslazeného patosu? Ne děkuji. Pokud existuje něco jako základní schéma dramatu / dramatický oblouk, tak 45 minutový závěr přeci nemůže fungovat. Film nerozvíjel vztah Tota a Eleny natolik, aby jejich opětovné shledání byl schopen divák prožívat jako u zmiňovaného Notebooku, Forresta Gumpa apod... Zkrátka vyhněte se 170 minutové verzi obloukem, jinak hrozí, že si nablinkáte pod košili, 123 minutový SE by mohl být fajn. 6/10(13.7.2010)

  • Aky
    *****

    Neředěná nádhera. Humor, nostalgie, romantika, krásný příběh. Víc od filmu téměř nelze žádat.(13.9.2008)

  • - V jedné scéně pouští Toto film …a Bůh stvořil ženu. Za malou chvíli si můžeme povšimnout na kalendáři, že je rok 1954, avšak slavný film Rogera Vadima s Brigitte Bardot v hlavní roli byl natočen až o dva roky později v roce 1956. (Tygrys)

  • - Můžeme si povšimnout, že Toto je jako dítě levák, avšak jako mládenec už je pravák. (Tygrys)

  • - Film má tři verze: mezinárodní (trvající 123 minut), delší (trvající 155 minut, která byla první a v Itálii velmi neúspěšná) a režisérskou (trvající 170 minut z roku 2002, ve které se lze mezi jinými dovědět jak dopadne milostná zápletka mezi Salvatorem a Elenou.) (Tygrys)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace