Režie:
Pedro AlmodóvarScénář:
Pedro AlmodóvarKamera:
José Luis AlcaineHudba:
Alberto IglesiasHrají:
Penélope Cruz, Milena Smit, Israel Elejalde, Aitana Sánchez-Gijón, Rossy de Palma, Julieta Serrano, Carmen Flores, Ainhoa Santamaría, Adelfa Calvo (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Dvě nastávající matky, Janis a Ana, se potkávají v nemocničním pokoji, kde se připravují na porod. Obě jsou nezadané a obě otěhotněly neplánovaně. Janis (Penélope Cruz), která je ve středním věku, je z náhodného početí nadšená a na miminko se těší. Puberťačka Ana (Milena Smit) je vyděšená, kajícná a traumatizovaná. Obě ženy si krátí čas společným procházením dlouhých nemocničních chodeb. Janis se snaží Anu povzbuzovat a uklidňovat. Těch pár vyřčených vět, které si během několika hodin vymění, vytvoří mezi nimi velmi úzké pouto. Netuší, že jejich náhodné setkání zkomplikuje a zásadním způsobem změní jejich životy… (Bioscop)
(více)Videa (8)
Recenze (87)
Rikal jsem si, ze se to podoba stylu Almodovara a on to opravdu natocil, i kdyz zde tedy stylisticke silenosti kroti. Jsou zde jeho typicka kriklave barvy, ale i treba bezbarvy pokoj hotelu symbolizujici odosobneni. Kdo nebyl predem zasvecen do jeho zvlastniho sveta, ma ted prilezitost. Cruzova zde vyzaruje hrejive teplo. Pribeh se ale rozreduje podruznou dejovou linkou. Matky jsou vasnive, oddane a nezavisle . Snazi se pracovat pro rodinu a udrzet ji pohromade, coz je dnes v dobe genderismu neco nevidaneho. Janis pripravuje veceri a ma tricko s napisem „We should all be feminists“. Drivejsi Almodovarovy filmy tuto tematiku sdelovali hlavne symboly a naznaky, zde ma jasny text. Najdete tu take motivy neuplne rodiny, nepritomni otcove, znasilneni, zenske pratelstvi nebo otazka identity. Ale i politika - minulost Spanelska. Pravicova vlada premiera Mariana Rajoye v roce 2016 bránila vyzvednuti masoveho hrobu z dob fasimu v zemi. Nenajdete tu negativni postavu. Pokleskam hrdinek Almodovar rozumi schovivave. Vubec ve filmu zazijete good feel pocit s nesouteziveho neagresivniho zenskeho sveta. Almodovar jako i v jinych filmech ale sdeluje, ze histirii nevytvari na valecnych bojistich zabijejici muzi, ale zeny, ktere beh sveta udrzuji. Kdyz se na vsechny tri matky napojite, budete odmeneni proudem emoci. Je to vsak docela dlouhe a interiery se vubec nestridaji vcetne stale stejne kavarny. ()
Almodovarova tvorba byla vždycky specifická, ale tohle je velká slabota a dvě hodiny nudy, které nevědí čím by vlastně chtěly být.Na jedné straně je tu příběh dvou svobodných matek, které porodí ve stejný moment a následně se sbližují a na straně druhé je tu příběh o válečném zločinu a snaze odkrýt masový hrob, ve kterém je pohřben praděda jedné z žen. Ani jedna z rovin, které se lehce protínají nefunguje úplně dobře a tentokrát to nezachrání ani standardně výborná Penelope Cruz...40% ()
Almodovaruv rukopis je citelny od sameho zacatku. Presto mam pocit, ze uz mu dochazi bud sila nebo tvurci schopnosti. Namet je sice stale zajimavy, ale pribeh zasazeny do filmu mi uz moc nesedel. At uz dve dejove linie, ktere spolu aspon na prvni ci druhy pohled moc nesouvisi. A chovani hlavni hrdinky je taky takove neobvykle a nestastne. Ale Cruz podala velmi dobry herecky vykon a cim je starsi, tim je podle me krasnejsi. Je skoda, ze to musim rict u filmu meho oblibeneho rezisera, ale Penelope Cruz je asi jediny duvod, proc tento film videt. Videno v ostravskem Minikine. ()
Ale no! Pedro, čo sa deje? Kedysi také úžasné filmy a teraz takéto priemerné "kasové trháky"? Základ príbehu síce nebolo nič takého, čo by tu ešte doteraz nebolo, ale povedal som si : OK, nevadí, aj tak sa dá na tomto námete super stavať. Po scenáristickej stránke to napokon nebolo vôbec na zahodenie, a Pedro držal Janis v permanentnej dileme. A keď prišiel ten zásadný zlom, tak som si len povedal, že "hmm, no čo už". No a to prepojenie na občiansku vojnu, to bolo dosť odveci. Od Pedra by som určite čakal niečo dômyselnejšieho a komplexnejšieho. Takže som zostal nemilo prekvapený. Každopádne, aspoň tie 3* si to zaslúži! ()
těch pět je jen a jen za Cruz!Hodnotu scénáři ubírá postava Any.Chce ji popsat jako nevyzrálou ,poznamenanou událostí v minulosti.Kdy ji nevyzrálost měla omluvit za to to,že se sjížděla na mejdanech?Scénář nás taky mohl ušetřit lesbické scény.Herečka v roli Any byla krajně nepříjemná.A Penelope?Ta je prostě talentově výjimečná.Almodóvar na ni sází jak na dostihového koně byvše si jist výhrou.Příběh mi připomněl i ten, který se stal v reálu u nás.A pořídit si dítě se špičkovým antropologem.... ()
Galerie (41)
Photo © Sony Pictures Classics
Zajímavosti (9)
- V jedné scéně přijíždí rodina v červeném autě. Režisér Pedro Almodóvar často ve svých filmech používá právě červená auta. Můžeme si jich všimnout například ve filmech Volver (2006) nebo Rozervaná objetí (2009). (peeteno78)
- Režisér Pedro Almódovar mluvil o filmu již v roce 2011. Nechal se slyšet, že film by měl být o „mateřském Don Quijotovi“. (MonkeyMarty)
- Janis (Penélope Cruz) pri fotení vytiahne červený mobil z vrecka (47:40), ale v nasledujúcej scéne ho už má ružový (48:12). (GabrielGabko)
Reklama