Reklama

Reklama

Podezřelá

  • Jižní Korea Heeojil gyeolsim (více)
Trailer 3

Detektiv Hae-joon je povolán k případu úmrtí muže, který se zabil za nejasných okolností při pádu ze skály. Stín podezření ihned padá na čerstvou vdovu, krásnou Seo-rae, která touto skutečností nevypadá vůbec rozhozená. Zdá se však, že chladná byla pouze ke svému manželovi, mezi ní a vyšetřovatelem totiž začíná vznikat nečekané citové pouto. Není však láska pouhou zástěrkou, jak uniknout zraku policie? Park Chan-wook, autor legendárního Oldboye a Komorné, se vrací s mysteriózní detektivní romancí, která vám zamotá hlavu a rozbuší srdce. Pověst dalšího korejského fenoménu po Parazitovi a Hře na oliheň film upevnil ziskem Ceny za nejlepší režii na filmovém festivalu v Cannes. (Aerofilms)

(více)

Videa (3)

Trailer 3

Recenze (102)

Lachtaan 

všechny recenze uživatele

Jeden z velkých restů loňska, co jsem nakonec vlivem stále malé fanouškovské základny korejských kousků v našich končinách nestihl na velkém plátně. Jeden z mnoha pozoruhodných asijských thrillerů, co hodlá intenzivně útočit na vaši mysl. Jeden z těch, které do toho ale šlapou takovým způsobem, až na vás neberou ohled, jakmile jednou škobrtnete a ztratíte se v ději. Podezřelá disponuje pozoruhodným příběhem, který ale pro mnoho nejasností člověku nedovolí přidat tu čtvrtou hvězdu. [viděno v KVIFF.TV 28.1.2023] ()

Renfield 

všechny recenze uživatele

Nespavost dokáže své... A co teprve setkání s někým, kdo tento problém dokáže vyřešit, navíc má i jiná pozitiva, minimálně zdánlivá. Pocit, že právě ona je tou pravou, potom může přijít velmi rychle, jenže... Chan-wook Park rozehrává příběh, jehož středem je detektiv a jeho Femme fatale. Příběh, v němž se prolíná thriller s "romantikou", aby byl nejednou trefně odlehčen povedeným vtipem. Což sice není u Parka nic nového, ale v tomto příběhu humor překvapí. Díky prolínání žánrů a opravdu nelehkému pochopení postav (to v tom nejlepším smyslu slova), má film příjemně tajemnou atmosféru. K ní samozřejmě řekne své i opět výborná kamera, i když se oproti minulým filmům může zdát nenápadná (na čemž má zřejmě podíl nový kameraman), například v interiérech si opět bere hlavní slovo. Ale nejen v nich, výborné je i pronásledování na střechách, výstup na skálu, nebo závěr, který tak jak je je velmi fajn. Přesto měl přijít dřív, protože to co je po odhalení, je už jen takový bonus, který příběhu příliš nepřidá, spíš mu dalším zamotáním děje ubere na zajímavosti. 75% ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Asi bude hlavný problém v očakávaniach, respektíve v očakávaniach ani nie autorovho rukopisu, ale údernejších zvratov. Ak by som sa ale na Podozrivú od začiatku pozeral ako na old school elegantný film noir v modernom háve, ústredná výčitka by bola minimalizovaná. Podozrivá ponúka niekoľko skvelých scén a momentov (nechajte sa prekvapiť), častokrát som sa ale pristihol, že z filmu vypadávam. Z môjho pohľadu zatiaľ najslabší režisérov počin z tých, ktoré som videl a ktoré ma bez výnimky maximálne strhli, takže aj preto 70% zaokrúhľujem smerom nadol. ()

Devadesát Dva 

všechny recenze uživatele

Chan-wook Park si u mě drží pozici nejlepšího jihokorejského režiséra už řadu let, ačkoliv nemůžu tvrdit, že znám mnoho dalších. Nicméně, jeho filmy jsou vždy zvláštně podmanivé, vrstvením a prohlubováním dané zápletky. Poslední roky se jeho tvorbě už sice nedaří dosáhnout výšin Old Boye, nicméně jde pořád o vypulírované a poutavé záležitosti (Komorná), které si rád pustím a skrze ně připomenu jeho autorské unikum. Po cca půl dekádě se tak Park vrací s příběhem o detektivovi a vdově, uprostřed vyšetřování vraždy se hlavní hrdina ocitne v milostném vzplanutí s hlavní podezřelou... jak je zvykem, jihokorejský žánrový blend vás nenechá sedět a nudit se a tak se noříte do vyšetřování, stejně jako do vzájemné posedlosti. Moc celovečerních snímků už si poslední dobou nepouštím a tak už to obvykle nechávám jen na jisté karty, TV přebírá štafetu, jak prorokoval Cronenberg, myslím, delší investice do postav, která je dost obtížná u filmů s maximálně třetinovým rozpětím. Filmy začínají být víc na efekt, ploché, jednovrstvé... i přesto se pořád nacházejí filmaři hodní investice. 'Decision To Leave' je vizuálně, jak jinak, ladné, scény tak nějak jedou jedna za druhou, ale nedočkáte se něčeho, co by nějak extrémně utkvělo v paměti (tady právě možná ona stopáž, kdyby tohle bylo možno roztáhnout a hlouběji poznat postavy, ale právě zde Park kouzlí se svými detaily, které skoro vybízejí k opakovaným projekcím). I přesto, motivace ženy, která spáchá vraždy neideálních partnerů. jen proto, aby si ji ten "ideální vůbec všiml", je romantický motiv, spadající, a jako vystřižený, zpět skoro až jak z Parkovy klasické vengeance trilogie (2002-2005), stejně jako to drásající rozhodnutí mezi morálkou (vyšetřování) a láskou (vztah s hlavní podezřelou), které se mísí do jeho klasicky emocionálně rozštěpeného závěru, který vás nechává tápat, na rozcestí, ale ne mezi volbou, nebo tím, jak příběh končí, protože to je vždy dáno, ale spíš, mezi realitou toho, co se stane po posledním záběru (skoro jako převrácená parafráze na "a žili šťastně až do smrti"). Užití Mahlerovy páté symfonie, i mé oblíbené skladby, je pak cherry on top. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

S ázijskými filmami je to u mňa ako na hojdačke. Niekedy sa trafia do môjho vkusu, inokedy je to strela totálne mimo môjho záujmového spektra. A ten druhý príklad je presne tento film. Akokoľvek veľmi chcem prihliadnuť na Pak-ove dovednosti a schopnosti zručného režiséra, ktorý nám v minulosti priniesol kinematografické skvosty, tak nemôžem, pretože pri filme s takýto očakávaniami sa nemôžem neustále pozerať na hodinky, že kedy to už skončí. Celý čas som čakal na nejakú scénu, ktorá by začala udávať tempo filmu, pretože atmosféra je totálne sterilná, puto a chémia medzi postavami priam patologická. Príbeh mi miestami absolútne nedáva zmysel, a to som sa naozaj snažil byť voči námetu benevolentný. Dve hviezdičky dávam za výber lokácií a veľmi zaujímavý typ retrospektívy, ktorému pomohol vizuál a zručná kamera. 40%. ()

Galerie (79)

Zajímavosti (2)

  • Rovnako ako dej filmu, tak aj jeho natáčanie prebiehalo na viacerých miestach v Južnej Kórei, predovšetkým v meste Pusan. (MikaelSVK)
  • Juhokórejskí zástupcovia si zvolili snímku ako svojho kandidáta do boja o nomináciu na 95. ročník Oscara v kategórii Najlepší cudzojazyčný film za rok 2023. (MikaelSVK)

Související novinky

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

29.12.2022

Opět se nám blíží konec roku, ale ještě před tím, než se všichni ČSFĎáci rozutečou do víru silvestrovských oslav, máme tu tradiční ohlédnutí za nejlepšími filmy a seriály roku podle nejoblíbenějších… (více)

KVIFF.TV exkluzivně uvádí Trojúhelník smutku

KVIFF.TV exkluzivně uvádí Trojúhelník smutku

20.12.2022

Streamovací platformu KVIFF.TV nemohli fanoušci filmu v uplynulém roce přehlédnout. Jako jediná přinesla do České republiky poslední počin režisérské legendy Larse von Triera – třetí sérii Království… (více)

V Cannes byly uděleny Zlaté palmy

V Cannes byly uděleny Zlaté palmy

28.05.2022

75. ročník prestižního Mezinárodního filmového festivalu v Cannes se uchýlil ke svému konci a dnes večer proběhl zakončovací ceremoniál celé letošní filmové akce, kde byli mimo jiné oznámeni vítězové… (více)

Reklama

Reklama