Recenze (944)
The Fighter (1952)
on ten podklad je prostě dobrý, Londonova povídka myslím. A Conte mne udivil, je dost dobrý i v nezvyklé roli
His Lordship Regrets (1938)
uspornost je na tom vidět. On je to takzvaný film na kvóty, podobně jako u nás v UK v jednu dobu byl nákup hollywoodských filmů podmíněn natočením britského filmu (u nás to byly tzv pasíršajny, jestli se pamatuji na dějiny filmu). Zápletka je obvyklá, některé motivy známe i z našich titulů, věřitel, který ještě dlužníkovi půjčí, aby se mohl bohatě oženit, je v Bílé vráně a i některé další by se našly.
Our Man in Marrakesh (1966)
Zase až tak mne to nenadchlo. Herbert Lom je jako vždy skvělý padouch, ano, Senta není špatná a Kinski vcelku rutinní. Vadil mi Terry Thomas, zcela zbytečný a žánrově podle mne mimo, jeho knír a komika mi sem nesedl. A Randall (bez Hopkirka :-)) jako hlavní hrdina mi nějak nevyhovuje, je takový placatý. Konec je hrozný, divadelnost bojů na té terase je očividná a nereálná. Takže trochu ani ryba ani rak, ani vážně se beroucí špionážka, ani komedie s prvky spy. Prostě ani americké ani britské, od každého kousek a dohromady sotva průměr.
The Great Man (1956)
mně přišel José Ferrer důvěryhodný a zápletka docela solidní.
The Boss (1956)
Je to docela dobrý, já mám Payna rád od Zasněžené romance, i tady mi přijde dobrý a docela nejednoznačnou postavu zkorumpovaného politika zvládá. On ani není totální hajzl, jenom se občas neovládne a občas podlehne impulzivním svodům. No a prachy má taky rád. Trochu mi to připomíná když ženská hrdinka - femme fatale - v Králíkovi Rogerovi říká Já nejsem špatná, jenom mne tak namalovali. Jinak je to docela depresivní příběh a dokonce podle reálné situace Kansas City.
Krokodýl Dundee 2 (1988)
bavil jsem se lépe než u jedničky, což není obvyklé, australské scény se mi líbily, honění padouchů taky a využití tamních reálií mne bavilo. Jasně,nikdy jsem tam nebyl, ale to nepovažuji za zásadní. I kdyby to tam tak nevypadalo, je to dobře vymyšleno a slizký padouch je taky dobrý. Řada scén utkvěla v paměti, zmizení domorodého stopaře, různé pasti apod. Ano, ta podprsenka jak tu někdo psal taky.
The Girl of the Limberlost (1945)
Mně to nebavilo, takové historické drámo o vztahu matky a dcery, jezdí se v kočárech a hrdinka touží po jiném životě ve městě (které je skoro stejná díra). Jistě ten problém je aktuální po dlouhou dobu akonec koncl i dnes, ale jeho podání tady se mi zdá prostě otravné.
Šest medvědů s Cibulkou (1972)
I já to jako dítě miloval a některé scény jsou pro mne dodnes vynikající, zejména ty ve škole, J Sovák je výborný. Ale protože nejsem velký fanda cirkusu tak medvědi mne nenadchli (ovšem některé politizující komentáře tady mi přijdou trapné). A krom těch pěti hlavních postav jsou ve vedlejších až moc déčkové figurky, s dětmi to panu Lipskému také tak nešlo. Takže to hodně vyprchalo a víc a víc cítím chtěnou komiku.
The Dark Tower (1943)
Psychopatický Herbert Lom ve své první velké roli v UK je podle mne velmi dobrý, celé prostředí docela důvěryhodné jistě i díky kameře Otty Hellera. ROzhodně film, který stojí za vidění
Rote Strumpfband, Das (2000)
Takový erotický malý příběh, ne porno s několika zvraty-