Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Krimi
  • Horor

Recenze (1 045)

plakát

Havěť (2023) 

Čiperní malí hajzlíci ti pavoučci pokoutníci. Co hůř když mají na hraní bytovku na periferii Paříže (architektonicky skvostnou) a k jídlu její nájemníky. A co nejvíc nejhůř (pro ty nájemníky) když jejich každé další pokolení je větší než předešlé. A o hodně! Vaníček je šikula. I když scénáristicky recykluje co může (REC z toho čouhá na hony) vizuelně si je jistý jak málokdo. Po úvodní povinné představovačce rozjede správně plíživé a nepříjemné strašení. A nezpomaluje. Příjemným plusem, že hlavní charakter není právě ukázkový klaďas. A obecně, osazenstvo baráku je plné zlodějíčků, podvodníků a násilníků. I když policie na tom není o nic lépe, dlužno dodat. Prostě parádní žánrovka. Není divu, že je o Vaníčka zájem ve velké lize.  P.S Ještě pár minut po závěrečných titulkách jsem si svítil mobilem na strop. Co kdyby ? :D

plakát

Late Night with the Devil (2023) 

Fajn koncept (nikterak originální, přesto fajn). Jak v rovině sedmdesátkové TV show, tak osobního backgroundu hlavní hvězdy. A uteče to. Ale víc než cokoli jiného mě to připomíná speciál kvalitnějšího streamu (takže ne Netflixu). A v samém závěru místo aby rozvinulo zajímavě nahozené témy (mysteriózní spolek v lesích) to skončí tím nejvíc uhozeným způsobem. Efektním jistě, ale sotva stylovým. Příjemná žánrovka, ale horor roka? Sotva.

plakát

Občanská válka (2024) 

Hezky nasnímaný i nazvučený road trip čtyř novinářů Spojenými státy v neklidu a (hlavně) ve zbrani. Osobní konverzační momenty střídají dramatické dojemné a beze slov (taky se hodně fotí). A čím jsme blíže cíli (hlavní město) atmosféra houstne. Bohužel bez kontextu a ke konci mě už i ty postavy lezly na nervy (ne moc, ale stejně). Film co po závěrečných titulcích chvilku rezonuje ale za měsíc si sotva vzpomenu. Dost možná nejslabší Garland.

plakát

Ripley (2024) (seriál) 

Nemýlím li se v pořadí čtvrtá verze dobrodružství Toma Ripleyho v prohnilém světě zhýralých milionářských dítek. A snad i ta nejlepší. Dílem precizní Zaillianovi vize (od vedení herců, přes výpravu až po nápaditou adaptaci dnes již klasické látky) dílem dechberoucí Elswitovi formy. Té vizuelní doslova opulentnosti, chce se říct. Reklamy na Itálii, kde z ní na tuti skáčou metr dvacet! Ano, s logikou si příběh rozumí málokdy (všichni fotí, ale na fotky tam nikdo nekouká), Tom u každého podvůdku nebo vraždy udělá spoustu chyb a pokaždé se z nich elegantně vylže. Ale pokud se přes tyto drobné vady na kráse divák přenese -a mě se to povedlo- odměnou mu je sedm hodin zábavy s fascinujícím noirovým charakterem. Amorálním hajzlíkem co poťouchle nastavuje zrcadlo prázdnotě boháčů. Zkouknuto za dva dny a druhou řadou bych nepohrdnul. Ale jak znám Netflix kvalitní věci zařízne (Mindhunter) a prachy dá zas Zacku Snyderovi. Chjo.

plakát

Zoufalství a naděje (2017) 

Dvěstěpadesát let starý kostelík někde na americkým vidlákově, minulostí zlomený kňez a mladá mamina v očekávání (jak dítěte, tak chmur budoucnosti). Její manžel ekologický aktivista v depresích ze stavu světa a ještě dvě tři postavy do počtu (nebo na zalidnění tohoto mikroverza). A pod tím všedným až nudným maloměstským povrchem to hezky dramaticky probublává. Poučen z předchozích mistrových prací jsem nic nezjišťoval. Stačilo uznalé pokyvování stran americké kritiky. A dobře jsem udělal. A taky uznale pokyvoval, jak nad parádním scénářem, tak strohou přesto vynalézavou režií. Silný zážitek. Schrader pořád umí!

plakát

Predátor 2 (1990) 

Většinou se mě při rewatchu filmů z minulosti stává, že to co se mi tehdy nelíbilo teď doceňuju. Pokračování Predátora je unikátní výjimkou z pravidla. Film s o level horšími triky, nulovým napětím a ultra stupidním scénářem. Prostě blbost po všech stránkách. A vida, z odstupem pár desítek let ...je to pořád blbost :) Ale po čertech zábavná blbost! S cool Gloverem, hláškujícím Paxtonem a brutálně přehrávajícím Buseyem. Vizuální stránka je občas tristní, ale zběsilé tempo brání co jen na moment koukat na hodinky. A závěr to dokonce na pár minut vytáhne z turbo béčka na Béčko s tváří Áčka :)

plakát

Ennio (2021) 

Začátek velice slibný. Maestrova denní rutina. Kdy se v pyžámku a bačkůrkách plouží po bytě a něco si brouká. Pár prostocviků k tomu a začne vzpomínat na mládí, na své začátky. To je moc fajn. Pak se přidá víc mluvících hlav a to je mírně řečeno rozpačité (hlavně pro nadužívání slova: GENIÁLNÍ). Nic proti mluvícím hlavám, pokud mají co říci a mluví li v rozvitých větách. Ale nějaká ta kritika, nebo aspoň opozice není nikdy na škodu. Tady to více méně zastane Ennio sám. Jinak povídání stran směrování kariéry, pochybách, pocitu ménecennosti a nedocenenosti je věnován slušný prostor. O to víc zamrzí poskromnu profesních zajímavostí. Například fakt, že měl dělat hudbu pro Mechanický pomeranč. Z čeho kvůli Leoneho intervenci sešlo. A taky to chtělo minisérii. Celovečerák (i když 150 minut dlouhý) ani zdaleka nepostihne kariéru přes padesát let dlouhou! A to mluvím jen o té filmové. Suma sumárum, kdykoli mluví sám meastro (případně Leone, Tarantino) a zazní notoricky známé melodie je co poslouchat a čím se bavit. Ale je to ´jen´ teaser pro mnohem komplexnejší dílo.

plakát

Rozhovory s vrahem: Výpověď Johna Waynea Gacyho (2022) (seriál) 

Jiný přístup než u Night Stalkera. Focus na vraha. Policisté spíše stafáž. Dobově někde před začátkem behaviorální sekce F.B.I. (takže před Mindhunterem). Všechna ta vyšetřovatelská práce byla taková ´dřevní´(tím nemyslím amatérská). U Gacyho bylo fascinující jak chtěl mocí mermo zapadnout do společnosti (politická angažovanost, komunitní grilovačky, dvě manželstí, kariéra klauna). Přesně ten typ, ke kterému  sousedé řeknou: ´Takový hovorný, společenský, přátelský. S ničím násilným bych ho nikdy nespojoval.´ Až mu spod baráku vytáhnou 30 mrtvol (zbylé tři byli v řece, protože se pod dům už nevešli). Poutavý dokument.

plakát

Night Stalker: Hon na sériového vraha (2021) (seriál) 

Kam se celá nabídka Netflixu hrabe na tento dokument. To se nedá srovnat! Filmová nabídka. Když si vezmu takového Killera. Fincherův dlouho očekávaný návrat k hutným, dusným thrillerům. A nic, bída s nouzí. Šeď, nuda a prázdno. A vleklo se to. Night Stalker uteče jak voda (při tří hodinový stopáži)! Má tempo, drama (na konci každého dílu cliffhanger) a šílenou tenzi. Sympatické hrdiny, napřesdržku vedlejší charaktery (novináři, politici) a démonického záporáka. Nejen skvěle podaná investigativní část, taky sociopolitická reflexe osumdesátek v Americe. A jen tak to s člověka nevyprchá, ten zážitek. I když hodně nepříjemný.

plakát

610 metrů nad zemí (2022) 

600 metrů je hodně, ale 100 minut je víc. Respekt k rejžovi, pár záběrů správné napětí. Ale ty dvě žáby co se chovají jak krávy byli místy k nepřežití! P.S. Zajímalo by mě, kdo mění žárovičku na úplný špičce tý antény? :D

Časové pásmo bylo změněno