Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Sci-Fi

Oblíbené filmy (10)

Šepot srdce

Šepot srdce (1995)

Na pohled nenápadný snímek je v podstatě mým nejoblíbenějším od Ghibli hlavně díky odzbrojující hyperrealistické Kondoově režii. Film nese poselství, že se člověk může brát vážně i ve věku těsně po skončení dětství, kdy je úplně na začátku a starším přijde naivní a směšný. Tím, že expicitně vyjadřuje podporu něčemu, co většinou bývá vysmíváno, je skuteče "pěkný" v etickém slova smyslu. Že poselství funguje je trochu zázrak a stojí to právě na vynikající režii, které se daří zobrazovat věci co v reálu trapně mohou působit tak, že se člověk trapně necítí a ukázovat, že v jádru takové vlastně nejsou. Jak zmiňuje JFL, rozhodně nejde o nějaký banální generický dětský film, ale má netriviální hlubší sdělení za které by se nemusel stydět ani mezi artovými filmy. Mimo lidský rozměr úmrtí Yoshifumiho Kondoa šlo zároveň o ztrátu velmi talentovaného tvůrce.

Bílá stuha

Bílá stuha (2009)

Hanekeho film je analýzou šíření zla ve společnosti v období pozdní klasické morálky, před "rozpadem hodnot". Nevyznám se v teorii umění, ale z hlediska určitého pohledu na něj (vsadím boty, že vlivného) je Bílá stuha jeho vrchol. Vezme vysoce netriviální komplexní poznání a skrze umělecké médium jej učiní uchopitelným, ve výsledku jasně a jednuduše působícím. Přitom "neplýtvá" médiem, ale skutečně jej využije na maximum. Mimo sdělení je film i neuvěřitelnou historickou sondou, Haneke rozpohyboval staré fotografie, vesnické muzejní předměty, jejich neútulnost, tvrdost, vdechl život něčemu, co jsem si před tím neuměl představit. Jako vystudovaný filozof odráží i dobový diskurz, jde o jeden z mála filmů poskytujících smysluplný historický obraz.

Star Trek: Do temnoty

Star Trek: Do temnoty (2013)

Našláplá režie, scénář promyšlený a vypilovaný vysoko nad průměr běžných blockbusterů, výborně napsané smysl davájící dialogy, které pevně vycházejí z charakterů postav, profilují je a ve většině neslouží jen k posouvání děje, ale jsou zábavné samy o sobě. Film se velmi silně drží nastavených předpokladů a celou dobu je smysluplně, ale zároveň překvapivě domýšlí (např. Spockovi vztahové potíže - je vystižen problém, na který vlastně muselo dojít a se kterým ani partnerka, co Spocka zná, úplně nepočítá). Přesně takhle se filmy mají dělat. A soundrack, main theme za mě lepší než SW i s LOTR. Viděno tolikrát, že už nejde víckrát. Nejoblíbenější vysokorozpočtová sci-fi.