mau

mau

Maruška Barešová

okres Praha
filmfil

47 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3
    • 4.7.2016  15:53
    Chameli (2003)
    *****

    Deštivá noční Bombaj. Jednota místa, času a děje. Muž a žena odlišného původu, ale podobného osudu. Jeden druhého zachrání způsobem, jakým by to nikdo jiný nedokázal. Něžná romance s napínavou krimi zápletkou a několika povinnými tanečně-hudebními výstupy.

    • 4.7.2016  09:32

    Nejpatetičtější a nejsmutnější filmový milostný trojúhelník. Jakože ever.

    • 4.8.2014  18:43

    Smutné a tíživé. (Anti)hrdina je sice pohledný a charizmatický (a nominovaný za výkon na Oscara), ale žije v izolaci, je vykořeněný a živí se tím, že dává vyhazov lidem. Klišovitý konec přináší jasné sdělení - rodina a láska nade vše.

    • 1.8.2014  23:28
    Viceprezident(ka) (TV seriál) (2012)
    *

    Tak tohle Mau nepochopila. Možná proto, že jsem včera dokoukala vynikající House of Cards a ten kontrast seriálů odehrávajících se ve stejném prostředí mě příliš obtěžuje.

    • 17.5.2014  12:25
    Noční děs (1914)
    ****

    16. 5. 2014 Bio Ponrepo. Výjimečné představení se zábavným i poučným slovním komentářem (Ivan Klimeš) a jedinečným hudebním doprovodem (Jiří Stivín).

    • 1.4.2014  10:47
    Harold a Maude (divadelní záznam) (2011)
    ***

    Mám příliš ráda filmové zpracování, takže mě divadelní provedení neohromí, ale Květa Fialová je v roli Maude ohromná.

    • 25.1.2014  23:11

    Fuck. Seriously. It´s like you´re photoshopped.

    • 25.1.2014  23:06

    Guilty pleasure. Největší kýč a klišé o bohatý holce a chudym chlapci, kterej postaví nejkrásnější dům a posílá každej den během jednoho roku dopis. Pokaždý se dojímám a brečim. A to tu Ryan ještě není vyphotoshopovanej jako v novějších filmech..

    • 21.1.2014  18:52

    Nasyceno obrovským smutkem a tragikou aktuálnosti. Nesmírně silný zážitek, jehož působivost umocňuje melancholický hudební doprovod.

    • 18.1.2014  12:16

    Rok 2013 přinesl několik skvělých a přitom velmi různorodých kinoudálostí. Vybírat mezi fascinací Velkou nádherou a Rychle a zběsile 6 je úsměvné. Obojí je dechberoucí, jen každé ze zcela jiných důvodů. Před půlnocí Richarda Linklatera neohromuje spektakulární akcí ani neexhibuje filmařskou dovedností. Působivost tohoto snímku spočívá v přesvědčivosti, jakou úsporný styl umožňuje rozvinout zdánlivě všední etudu jednoho manželství. Sto minut se divákovi dostává pod kůži analýza partnerských vztahů. Naléhavě, pravdivě, vášnivě i melancholicky, ale bez patosu či kýče. Nejsilnější zážitky zůstávají v hlavě dlouhé měsíce, vracíte se k nim a znovu a znovu je promýšlíte a vlastně donekonečna vstřebáváte. A přesně takovou nesmazatelnou stopu Před půlnocí zanechá. http://fanmovie.cz/filmove-novinky/pred-pulnoci-before-midnight-otevrena-zpoved-bilancujiciho-manzelskeho-paru-recenze/

    • 25.12.2013  12:27

    Nezapomenutelný iniciační zážitek. Skvělý soundtrack a pár obrazů, které vám už navždycky zůstanou..

    • 31.8.2013  22:32

    Sutjeska připomíná jeden z klíčových okamžiků 2. světové války v Jugoslávii. Na jaře 1943 byly početné partyzánské jednotky obklíčeny na poměrně rozsáhlém území, jejž lemovaly hory obsazené perfektně připravenou a vyzbrojenou stotisícovou armádou Osy. Díky chybě ofenzivy se podařilo většině partyzánů probít přes Sutjesku na severozápadě. Tři brigády vojáků a polní nemocnice s tisíci raněnými však zůstaly obklíčeny a všichni byli pobiti. Na rozdíl od Bitvy na Neretvě je zde hlavní postavou Tito (ztvárnil ho slavný britský herec Richard Burton), ke kterému všichni vzhlíží a jehož slova a rozkazy jsou zákonem. Ikoničnost jeho postavy je spjata se silnějším ideologickým nábojem, než jaký vnímáme při sledování Neretvy, kde díky fyzické nepřítomnosti vrchního velitele vynikají více jednotlivé charaktery a čisté hrdinství partyzánů. Celkově tak snímek trochu ztrácí na naléhavosti a přesvědčivosti. Stísněnou atmosféru obklíčení střídají nádherné letecké záběry přírodních scenérií, bitevní vřavu pak dokumentuje dynamická ruční kamera.

    • 31.8.2013  22:30

    Nejmonumentálnější jugoslávský partyzánský film, tříhodinový opus, dokumentuje události Čtvrté německé ofenzivy roku 1943 na území nynější Bosny a Hercegoviny. Díky nebezpečnému manévru na řece Neretvě přelstí partyzáni nepřítele a donutí jej stáhnout se do zálohy. Spektakulární podívaná staví na nepřetržité záplavě bitevní vřavy, dramatických a tragických situacích i zástupu jugoslávské herecké elity, kterou doplňují hvězdy zahraniční. Mezi nimi vynikají Yul Brynner v roli jugoslávského ženisty a Franco Nero jako italský důstojník sympatizující s partyzány. Postava Tita zde nevystupuje. Budoucí maršál je přítomen pouze jako neotřesitelná autorita, autor písemných rozkazů, které jsou „svaté“. S patosem zobrazené hrdinství partyzánů čelících technické i početní přesile vzbuzuje obdiv a respekt. Muži a ženy bojují za ideály, svobodu a revoluci a v nelehké situaci s sebou převážejí i tisíce raněných. Přes četné ztráty se jugoslávský lid vydává na cestu ke svobodě. Režisér Veljko Bulajić natočil o sedm let dříve další slavný partyzánský velkofilm, Kozaru.

    • 10.7.2013  21:52

    Není to akční ani divoký ani vtipný ani uvěřitelný ani nic. Taková pseudosnová pseudocool zápletka, ve které se dvě teenagerky culí a koulí očima a k profesionálním nájemným vražedkyním mají pěkně daleko. Zvlášť když jedna z nich používá slepé náboje. Oops.

    • 21.6.2013  23:52

    Rámec vyprávění tvoří zpověď bývalého kněze, který mladšímu kolegovi vypráví svůj životní příběh. Ve svém nejnovějším snímku se Vinko Brešan vrací ke svému klasickému schématu: uzavřenému prostoru malého města, kde sleduje příběhy několika postav. Zápletka se točí kolem začínajícího kněze, který společně s trafikantem a lékárníkem naruší užívání spolehlivé antikoncepce. Neplánovaná těhotenství zvýší porodnost, počet svateb i turistiku, ale situace se vymkne z rukou a původní vtipně rozehraná komedie se postupně mění v drama a tragická rozuzlení seberou divákovi úsměv ze rtů definitivně. Věčně skvělý Krešimir Mikić představuje další ze svých znepokojivě ambivalentních postav.

    • 21.6.2013  23:40

    Jugoslávská kinematografie se často vracela k tématu 2. světové války, kterou naopak filmaři od 90. let téměř nereflektují. Srbský snímek je proto v tomto směru výjimečný. Nesnaží se však o rekonstrukci minulosti, ale ukazuje spíš její dědictví a vliv na současnost. Mizanscéna přitom poskytuje jen minimum důkazů o tom, kdy se děj odehrává a posouvá tím vyznění snímku k univerzálnímu sdělení. Prostřednictvím hlavní postavy, profesora hudby, poznáváme problematickou a vytěsněnou stránku srbské minulosti (existence koncentračního tábora pro Židy a Rómy v bezprostřední blízkosti Bělehradu) i současnosti (židovská a rómská komunita). Pomalu plynoucí, nostalgicky rozjímavé vyprávění souzní s průběhem událostí v životě profesora, jemuž šokující zpráva o vlastní minulosti v pozdním věku převrací pohled na vlastní život, lidi v blízkém okolí i srbskou společnost.

    • 19.6.2013  17:23

    Oops. Velký propad po skvělé čtyřce. Nudná zápletka bez fungujícího kauzálního propojení, minimum zajímavé akce, zoufalé hlášky z posledního dechu. Staříci Arnie a Sly válí letos o dost líp.

    • 16.6.2013  23:53
    Klip (2012)
    *****

    Šestnáctiletá Vesna je krásná dívka, která chodí výrazně namalovaná a vyzývavě oblečená. Čas tráví s partou kamarádů na večírcích a diskotékách, ponocuje, experimentuje s drogami a snaží se sbalit drsného a násilného Đoleho. Její postoj k sexu je šokující. Dívka nemá žádné zábrany. Přizpůsobuje se přáním svého partnera, která často vedou k ponižujícím a zraňujícím střetnutím. Nesmírně sugestivní snímek je radikálně přímým vhledem do několika týdnů v životě dospívající dívky, jejíž osud jako by zastupoval celou generaci, jejímž největším vzorem je zpěvačka Ceca. Narace je omezena na postavu Vesny, která navíc kontinuálně natáčí dění kolem sebe na kameru mobilního telefonu, čímž zesiluje účinek především sexuálně explicitních scén. Málokdy však vyprávění dovolí nahlédnout do dívčina subjektivního prožívání. Nikdy si nejsme jisti, zda má Đoleho opravdu ráda, nebo ho jen využívá k uspokojení svých sexuálních tužeb. Doma je otrávená, svými rodiči pravděpodobně opovrhuje. Její citlivou povahu snad poznáme v náznacích: při vzpomínání na dětství, v obavě o otcovo zdraví či při návštěvě dětského domova. V této scéně, kdy Vesna působí jako vnímavá, křehká dívka, zřejmě s hrdinkou nejvíce sympatizujeme. Pro zbytek stopáže je vyhrazena spíše lítost. (Jeden z nejsilnějších filmových zážitků poslední doby!)

    • 10.6.2013  13:07

    Žánrový snímek se odehrává během jednoho roku v Záhřebu, kde se osudy několika postav propojují kolem dvou bratří. Starší Nikola odjel v 90. letech za prací do USA a vrátil se jako bohatý muž. Žije v luxusním bytě s mladou manželkou, ale je promiskuitní, neustále navazuje nové známosti. Mladší Braco žije v bratrově stínu. Rodina se mu rozpadla, pubertální dcera ho ignoruje, je věčně nespokojený, necílevědomý. Vyprávění postupně odhaluje lživé a nekorektní stránky vzájemných vztahů, které formuje nevěra, nedůvěra, sobectví či přetvářka. Nelichotivý a znepokojivý obraz dnešní materialistické a neupřímné společnosti.

    • 2.6.2013  22:48
    Trans (2013)
    ***

    Nejnovější film Dannyho Boylea zkoumá podobně jako předchozí režisérův snímek 127 hodin podoby subjektivního vnímání v hraniční situaci. Hlavní hrdina Simon, historik umění pracující v londýnské aukční síni, si po úraze nemůže vzpomenout, kam ukryl vzácný obraz, na který má zálusk parta zločinců. Ti najmou hypnoterapeutku, aby v navozeném hypnotickém tranzu získala potřebné informace. Zkoumání lidského podvědomí odkryje nečekaná, i když trochu předvídatelná, tajemství. Kriminální zápletka postupně přerůstá v thriller s milostným trojúhelníkem, který se vrství jako tři základní barvy, které charakterizují ústřední aktéry a stylově podbarvují jednotlivé interiéry. Znalcům umění je určena scéna, kde ve slavné Corbusierově kapli Notre Dame du Haut levitují Simonem obdivované pohřešované závěsné obrazy.

    • 17.5.2013  16:11

    Akční überbizarro. Mimozemští klauni útočící dorty a popcornem zavinují své oběti do kokonů z cukrové vaty, přes kterou pak brčkkem vysávají krev. Končim.

    • 8.5.2013  00:13
    Diktátor (2012)
    odpad!

    Zatím mě nikdy nenapadlo, že by odpad! byla na spodní hranici nedostatečná kategorie. A ještě nikdy mi u filmu nebylo tak zle. Absolutní nepochopení.

    • 24.1.2013  23:59
    RocknRolla (2008)
    ***

    Plusový body za citace heritage cinema, hlavně Pýchy a předsudku. Jinak celkem nuda.

    • 28.12.2012  12:10
    Souboj cti (1996)
    ****

    V rámci akčňáků výjimečné retro, navíc orámované osmdesátiletým vypravěčem (JCVD), který je stále ve formě. Hodně zábavné představení bojovníků z různých států a jejich umění přizpůsobených lokálním stereotypům - španělský toreador, brazilská capoeira, mongolský barbar, německá mlátička, černošský domorodec (jediný zástupce kontinentu, Afriky, nikoli státu), japonský zápasník sumo, ruský hromotluk a JCVD jako americký citlivý hoch z ulice, který se vzepne k největšímu výkonu, když jde (zase) o pomstu. Karate kop tisíckrát za sebou, yes!

    • 23.12.2012  10:55

    This guy´s extraordinary. He´s unlike anything I´ve ever seen. Tak samozřejmě. Je to Steven.

    • 12.10.2012  15:20

    Československo-jugoslávská koprodukce v neuvěřitelné česko-chorvatsko-srbsko-švédsko-neměcko-anglicko-turecko-maďarsko a nevím co ještě verzi. Skutečné bizarro trefně kombinující motivy z prostředí různých národů. Češi pohlceni odosobněným byrokratickým aparátem, jehož obětí se stává rodina žijící ve špatném době ve špatném domě, Jugoslávci v zajetí národnostních rozepří a gastarbeitovských starostí či Němci užívající si hromadný striptýz předsilikonového období. Celá tato ironicky komentovaná taškařice je jako sled atrakcí sledována zvnějšku skupinou švédských turistů, kteří navštěvují jednotlivé země a jsou bezděčně svědky lidských tragédií. Uzavřenost autobusu i jazyková bariéra umocňují povrchnost jejich sledování, které nepřechází v pochopení.

    • 27.9.2012  17:45

    Vtipná zápletka o dvou podvodníčcích zůstává spíš u nedotažených nápadů a komedie nefunguje. Hrdiny doplňuje tajemná cizinka, kterou představuje v ex-jugoslávských zemích populární zpěvačka Severina Vučković. Ta zřejmě díky své roli producentky dostává hodně prostoru, aniž by byla filmu kauzálně prospěšná. Jako ozdoba také nezáří a pomalé detailní záběry na její chirurgicky upravenou tvář potěšení opravdu nepřinášejí. Ateliérové interiéry jsou podivně stísněné a exteriéry představující nejznámější sarajevské památky zase znepokojivě opuštěné. Stará čtvrť Baščaršija, která se obyčejně hemží procházejícími, je najednoou liduprázdná. Zajímalo by mě, jak je to s tou lanovkou na Trebević, romantickou idejí, která se, stejně jako celý film, nepovedla..

    • 26.9.2012  13:58
    10 minuta (2002)
    ****

    Co může znamenat deset minut ve dvou různých evropských městech. Jakou cenu má voda a bochník chleba pro rodinu, nebo prasklý fotbalový míč pro malého chlapce, ukazuje válka v Bosně stejně jako guerrillové nepokoje v Kolumbii (například ve snímku Barvy hory).

    • 6.9.2012  10:54
    Signál (2012)
    **

    Snímek se někde ve třech čtvrtinách radikálně promění z komedie v drama, přitom tato závěrečná část přinese víc nápadů (motocyklový závod) a v tipů, což je smutné a nepovedené. Poslední půlhodinka zajímavě vykreslí charaktery, prohodí dvěma hlavním aktérům pozice a utlumený Vojtěch Dyk je přijatelnější než ten původní sebevědomý a otravný.

    • 30.8.2012  17:08
    Bajkonur (2011)
    ***

    Tuvalu kdysi přineslo nepopsatelně svěží a ojedinělý vítr.. Zdá se, že Helmerovi ale už dávno došel dech. Škoda.

<< předchozí 1 2 3
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace