Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Sci-Fi
  • Krátkometrážní

Recenze (1 436)

plakát

Válka o planetu opic (2017) 

V poslední době jsem viděl hodně ne-tak-úplně-dobrých filmů, a proto se už dostavila pravá kinofilská žízeň. Tu uspokojil třetí snímek o agresivních opicích, složených převážně z lidoopů. A to naprosto uspokojil. Nevím, co vychválit dřív. Tady fungovalo naprosto vše. Perfekt. Hejl Sýzr!

plakát

Strážci Galaxie Vol. 2 (2017) 

Myslím, že je to lepší než jednička. Žádný šablonovitý superpadouch, žádný celogalaktický souboj dobra a zla, příběh je daleko přímočařejší, tím pádem stravitelnější a člověk má čas pozorovat tu vizuální parádu na pozadí. Navíc bych řekl, že je ve dvojce humor jakože lepší. Dokonce jsem se musel párkrát fakt zasmát, u jedničky jsem byl spíše na rozpacích.

plakát

Infiltrátor (2016) 

Mládež může v dnešní době vystoupit z matrixu ajfounů a podívat se, jak to dělali jejich dědové v osmdesátých letech. V časech, kdy hlavní výbavou policie v utajení byla kobercová lepící páska a pětikilová VHS kamera pod kšiltovkou. V době, kdy kvůli počítači nezbylo na stole místo, přičemž se data stejně uchovávala na děrných štítcích v budově naproti. A v době, kdy policajti mohli někoho jen tak odbachnout, hehe. Amerika, no. To tenkrát byly i nejlepší filmy. O policajtech. Infiltrátor dá trochu z této doby ochutnat a to je prostě skvělý. Příjemná podívaná.

plakát

Život (2017) 

Když jsem u Aliena snil o možnosti, jak by to asi vypadalo, jakože realističtěji, a zmíněný xenomorf odcestoval hvězdným stopem na matičku Zemi, a u filmu Gravitace o tom, kdyby hrdinka bojovala s něčím lepším, než jsou kosmovětry, netušil jsem, že se mi ten sen jednou splní. Faktic mě to bavilo a dvakrát jsem se dokonce lekl tak, až mi z toho vypěnila Kolalokova limonáda.

plakát

Logan: Wolverine (2017) 

Logan: Wolverin je taková pěkná tečka za tím naším příběhem. Celé osazenstvo kina to pochopilo jednotně a pochopila to i biletářka, když mi svítila baterkou do ksichtu a ptala se, kam jdu s tím kuřetem. A s tím salátem... Povídám jí, to není salát, ty vole, to je mangold! A ona prej, di do prdele s mangoldem, tady se smí žrát jen kukuřice. Ty kokot, povídám jí, Mangold je režisér toho filmu, né asi! Mangold je fakt borec, ale to už jsem jí neříkal, to říkám vám. Já ho fakt žeru. Vykřesal z komiksu film, který by mohl bavit i dospělý, aniž by vykřikovali "to je nereálný, pyčo!" vždycky, když Wolverínovi vyjedou z rukou nože Smart Clever z Horstova teleshopinku.Ne, vážně, je to peckovní podívaná, která nudí jen chvílemi.

plakát

Zúčtování (2016) 

Maléry pana účetního nikdy nebyly zábavnější. A šlo to i bez pitvoření a otřepaných gagů. Jo, kdyby tak tento hrdina takhle zrevidoval český berňák, to by bylo. No, nechat si jen zdát a dál platit daně jak kokot.

plakát

Sully: Zázrak na řece Hudson (2016) 

U filmů podle skutečné události si vždycky představuju, jak herec celebrita studuje toho konkrétního člověka, kterého má ztvárnit. Jeho návyky, gesta apod. Tomáše Hanksovic poslali domů k Sullymu (ne tomu strašidlu z Příšerek a.s.) seděl s nimi u večeře, koukal s nimi na televizi (i když Tom ne, ten ne, ten furt zíral na Sullyho, co u té televize dělá), vykukoval v noci zpoza rohu postele nebo stál vatru v rohu Sullyovic kadibudky. Nastudoval úplně vše, včetně pozvednutí pravé nohy při prdění a mírného záškubu tváře při pití vodky. Eastwoodoj pak zavolal, že už ho má, ať spustí letadlo na vodu, že to prý spláchnou za jeden natáčecí den. Jelo se vždy na první dobrou, protože Hanksovic kluk to má prostě ve voku. Zbytek dotáhli ve studiu, upraveném na soudní síň. A bum ho, ke smutku Ladinovic prořídlého klanu dopadl film i zánovní airbus dobře. Vlastně, být napnutý jak Legolasův luk u filmu, o kterém víte, že dopadne dobře, je celkem vzácnost a zde, tím spíš, že se vlastně nic nedělo. No zkrátka skládka, peru tomu pětku jako v Rusku.

plakát

Vinnetou (2016) (seriál) 

Po prvním díle nechci mluvit o nějakém třeštícím nadšení, ale přesto si dovolím poznámku, že se mi to velmi velmi líbilo. Vím, že to dokonce mohlo být lepší (víc drsnější, špinavější a jakože ještě víc realističtější), přesto přesně ukázalo to, co jsem vždycky chtěl - vidět ty příběhy ještě jinak, konkrétně víc realisticky. Starší francouzsko/německo/jugoslávská verze byla tehdy podmanivá, barevně přeexponovaná, příliš (až celkem naivně) romantická a v době naprostého strádání po žánru i filmovém dobrodružství byla obecně jako balzám na duši, i proto byla u nás takovým hitem - z nedostatku (můj názor). Některé tzv Vinnetůovky byly i celkem zdařile natočené (na tehdejší dobu - ovšem ty pozdější už stály za hovno viz Míšenka Apanači nebo Vinnetouův návrat). Ale dávno již tomu. Filmy dnes fungují už jen na bázi silné nostalgie. Je potřeba se od toho odprostit a při sledování nové verze nesrovnávat jak u blbejch. Svým způsobem je to v mnoha ohledech lepší. Výprava filmu je (kurva - na seriál) dechberoucí, načež i výkony indiánů(!) a indiánek(!!!) a dokonce i samotného Olčetrhenda. Zde bych vypíchl, že mu za celou dobu nepřeskakovala čelist, bral se z humorem (pravda, tato změna mě u tohoto hrdiny taky zaskočila, jeden Sam Hókins jako rozesmívač myslím stačí), zapadl do krajiny i děje, nebyl tak zkrátka až takový superman. Ale to oceňuji teď, těžko říct, jak bych ho vnímal jako kluk. Tehdy byl Lex Barker westernový Bůh od Santa Fé po Plitvická jezera. Ale jak říkám, nesrovnávat. A teď k pojetí samotného Vinnetoua, který se vždy jevil jako ústřední postava, ale tak tomu vlastně vůbec není. Ve filmu Poklad na Stříbrném jezeře se například skoro vůbec neobjeví, větší prostor dostane až na konci, kdy si trochu zaplave. Častokrát jeho postava funguje spíš jako tzv. deus ex machina, když to řeknu hodně blbě. Já ho měl každopádně vždy za staršího (dáno těmi filmy i gramofonovýma deskama, kde byl namluven Borisem Rösnerem), ale tady byl jako mladík vlastně ideální. Proto byl tak divoký a zvídavý. U staršího muže by taková divokost a mladistvá zvídavost působila blbě, museli by to pojmout nějak jinak. Je i dobře, že tento nový náčelník Apačů nebyl navlečen v tom příšerným županu s pruhy a nepyšnil se ani tou apartní čelenkou ze zmije. Je to samozřejmě o zvyku, ale už teď si troufám tvrdit, že byl super. Pravý indián, stejně jako jeho otec Inčučuňa. Ten byl jak vystřižený ze starých daguerrotypií z Divokého západu. Navíc skvělá příležitost pro Gojko Mitiče, který je čím starší, tím víc indián. Zahrál to skvěle a naprosto uvěřitelně. Ano, skutečně jsem chvíli zapomínal, že koukám na obyčejný německý televizní seriál. Chvílemi mi dokonce navodili matné vzpomínky na Tanec s vlky, což je samozřejmě fajn. Ten western mě tenkrát hodně bavil. Pro škarohlídy - zkuste si představit, že by se do takové nové rekonstrukce fiktivního Mayova díla pustili Češi. Už jen při představě obsazení mě jímá hrůza. A ty boskovické exteriéry.... Karel drogy, no to teda ne! Koment pro náročné čtenáře ještě doplním po druhém a třetím díle.

plakát

Bedekr (2014) (seriál) 

Konečně pořad, který je opravdu průvodcem a dokonce s živými herci. Ti naštěstí nepůsobí trapně a tak nějak to dovedou ke zdárnému konci. Každopádně formát pořadu mě uspokojil, takhle jsem to vždycky chtěl. Scenáristicky dobře zmáknuté. (viděnou pouze s Maurerovou)