Recenze (305)
Sicilský klan (1969)
vynimocny ukaz. vacsinou je to tak, ze viac hviezd filmu len poskodi. tuto tri hviezdy, ktore si vobec nezavadzaju a nebiju sa. neuveritelna je len charakternost neiktorych zlocincov. ale to uz je chyba scenara.
Poslední střih (2022)
Francuzska komédia žije! Slovami plukovníka Toulouse - Michele Hazanaviciusi, překvapil jste mně, a to se podaří málokomu.
Giulietta a duchové (1965)
Absolútna roztopaš a rozkoš dívať sa na tento film. Je to film komplementárny k Mestu žien. Ked spoznáme Giuliettu, porozumieme Snaporazovi a naopak. A píniový háj ako bonus.
Svatby pana Voka (1970)
Maestro Miloš Kopecký
„Marečku, podejte mi pero!“ (1976)
Ak by všetky budovateľské filmy boli takéto, asi by som bol fanúšikom budovateľských filmov. Obľúbená hláška: "já mam fofry - večeře pak žena".
Dobrodružství (1960)
Antonioniho filmy sú otvorené a jedinečné. Akoby mimo klasických filmov aj filmov novej vlny. Takých filmárov nie je veľa. On medzi nich patrí. Dobrodružstvom je už len dívať sa, aké zábery robí, ako ich strihá a spája, aký celok to vytvára. Antonioni podľa mňa zadefinoval film. To, čo vyjadruje, sa nedá vyjadriť iným druhom umenia.
Aguirre, hněv Boží (1972)
Komorné divadlo v kulisách veľtoku.
Psí srdce (2015)
Film pre inteligentných a citlivých ľudí. Mne sa veľmi páčil.
Zabriskie Point (1970)
Podobne ako Zväčšenina je Zabriskie point fascinujúcim zážitkom, ktorý dokáže sprostredkovať iba médium, ako je film. A podobne ako vo Zväčšenine je výklad filmu otvorený. Akékoľvek konkrétne vysvetlenie príbehu by totiž zážitok nevyhnutne pokazil. Púšť, tak ako napríklad v Pasoliniho Teoréme, je tu miestom, kde sa človek nemôže pretvarovať. Iba filmy, ktoré sa nepretvarujú, stoja za niečo. Zabriskie point je takým filmom.
Lovec jelenů (1978)
Ak by bolo jediným morálnym ponaučením tohto filmu, že zabijať živé tvory pre športové potešenie je zlé, tak to stačí. Niekto to vie sám od seba, niekto to musel zistiť vo Vietname.