Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Dokumentární

Recenze (234)

plakát

Na nože (2019) 

Dlouho jsem odkládal shlédnutí, ale nakonec byl velmi příjemně překvapen. Bál jsem se, aby komediální nádech nevyzněl až groteskně, ale není tomu tak, a onen tak zůstává přítomen pouze ve vkusném mocenství, ikdyž právě to může někoho zklamat. Podstatou snímku tak zůstává old school detektivka, ovšem bez zahradníka, aby nebyl viník jasný hned. Dějové zvraty jsou až na výjimky překvapivé a některé dokonce originální. Jednotlivé postavy do soukolí zápletky poutavě zapadají a jejich vývoj v čase s napětím sledujete. Dobrý dojem zanechá i finální rozuzlení, takže mohu fanouškům žánru vřele doporučit.

plakát

Kruhy (2017) 

Bál jsem se dalšího bezduchého ždímání předlohy, ale byl jsem příjemně překvapen. Kruhy zajímavě doplňují historii Samary, přičemž zachovávají principy budování děsivé atmosféry série. Škoda jen, že naprosté finále není nápaditější, ikdyž snahu o kvalitní last minute překvápko, nelze tvůrcům upřít.

plakát

Creed (2015) 

Sly sice mluvi o filmu jako o předání žezla natupující generaci, ale Creed je vlastně Rocky 7 a zcela zásadně na něm stojí. Líbí se mi, že je Sly u toho a nejde jen o bezduché pokráčování ve stylu o nás bez nás, aby se vytěžilo víc peněz. Creed velmi pečlivě navazuje na Rockyho odkaz a nabízí nám odpověď na otázku, co se s ním po letech stalo. Pro fanoušky série není Creed urážkou a bez problémů ho do této ságy přijmou. Pro ostatní může jít jen o řadovou arkádovou boxerku made in USA.

plakát

Marťan (2015) 

Výborná podívaná na jeden večer s popcornem a pivem nablízku. Technologicky perfektní, ale to už dnes nelze brát jako body navíc. Od začátku jasně happy endová a na můj vkus příliš humorně laděná záležitost, zcela postrádá efekt mravenčení či snad dokonce husí kůže. Úvodních 10 minut je skvělý starter, po kterém přišel jen dobrý hlavní chod. Jako výplň před dalším Scottovým Vetřelcem to beru.

plakát

Kosti a skalp (2015) 

Velká škoda, že se z tak neobvyklého nápadu, spojit western a horor, nepodařilo vyždímat ještě víc. Po technické stránce nejde nic vytknout. Práce s kamerou a filtry na western pasují výborně. Základní zápletka filmu je ok, křoví okolo ní je slabší a ani obsazení není bez výhrad. Hlavní postavy, tedy Russell a Wilson, mě ale baví a banda hrůzných kanibalů je dostatečně odporná. Přesnější hodnocení by za mě bylo 3,5 hvězdy, ale za již zmíněnou originalitu jsem se přiklonil výš.

plakát

Převrat (2015) 

Jako poslední záchrana jednoho nudného večera film obstojí dobře. Dostatečná porce napětí spolu s jednoduchou zápletkou a minimem překvapujících zvratů na příjemný pocit po jeho zhlédnutí, pro spíše mužskou část publika, stačí. V podobné vážné roli jsem Owena ještě neviděl, ale charizma musí zachraňovat bývalý agent 007, který si z oněch dob stále pamatuje, kdy a kde se v pravý čas vynořit.

plakát

Senna (2010) 

Takhle má vypadat životopisný snímek. Vše reálné záběry, skvěle sestříhané, aby celý slepenec měl hlavu a patu. Přesto, že jsem viděl SE verzi, nepřicházela hluchá místa. Autoři se snaží nejen leštit klenot jménem Senna a fenomén formule 1, ale i poctivě poukázat i na stinná až prohnilá místa. Až se nakonec na onen cirkus F1 začnete dívat střízlivěji a na tohoto výjimečného závodníka s obrovskou úctou.

plakát

Maggie (2015) 

Poměrně prázdný snímek, ikdyž rozumím snaze natočit zombie téma z jiného pohledu. To se sice celkem podařilo, ale už od začátku je jasné o čem bude. Ano, ono morální dilema, které musí rodiče řešit je dojemný, ale průhledně populistický námět, který navíc sám o sobě nestačí pro intenzivnější zážitek. Body dávám za přece jenom originální úhel pohledu na zombie epidemii a stejně tak neokoukanou roli Arnolda, jejíž scénář se sice jako obvykle vešel na jednu A4, ale i tak je pro mě hlavním stavebním kamenem filmu.

plakát

Ghoul (2015) 

Příjemné překvapení, které si alespoň jedno podívání zaslouží. Nepřináší sice nic vyloženě originálního, ale jsem rád, že máme tvůrce snažícího se zaujmout i mimo naše hranice nečím jiným než normalizačním dramatem.

plakát

Jurský svět (2015) 

Povedený návrat mezi dinosaury, který s úctou občas odkazuje na Spielbergův Jurský park, ale lidstvo se opět nepoučilo a zašlo příliš daleko. Výtečné technické zpracování a vtipná ústřední dvojice hodně bodují, ale výrazně pop-art pojetí, tedy frontální útok na konzumaci místo pečlivější promyšlenosti, film sráží. Ten tak trhá rekordy v rychlosti dosažení první miliardy, ale už těžko dosáhne na některou z prestižních filmových cen, kromě snad těch technických.