Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Dobrodružný
  • Fantasy

Recenze (7)

plakát

Kmotr (1972) 

Přestože jsem tento film sledoval když mě bolela hlava a měl jsem opravdu den blbec, seděl jsem přikovaný u obrazovky jak už dlouho ne. Skvělá gangsterka z amerického prostředí, to je přesně podle mého gusta. Není to přitažené za vlasy, solidně to odsýpá a já jsem se bavil přímo královsky. Kmotr je jedním z děl s takovou hodnotou, že člověk je schopen si z nich odnést i něco do života a za to si zaslouží dostat známku nejvyšší.

plakát

Dr. House (2004) (seriál) 

Mému kamarádovi trvalo hodnou chvíli, než mě přesvědčil, abych Dr. House zkusil shlédnout. Tento seriál si mne ale získal již po několika epizodách. Samozřejmě lví podíl na tom má sarkastická postava Dr. House, která se řídí podle hesla "co na srdci, to na jazyku" a stihne během každé epizody pozurážet všechny své kolegy a ještě několik pacientů k tomu. Co se týče vedlejších postav, tak musím upřímně říci, že jsou to jedny z vůbec nejlepších, co jsem měl možnost vidět v seriálech vůbec. Naprosto neodmyslitelný je výkon Roberta Seana Leonarda coby Jamese Wilsona, kterého považuji za nejlepší vedlejší postavu kterou znám. Ani ostatní však nejsou k zahození, zejména chlapské dvojice Foreman + Chase, případně později Foreman + Taub. Seriálu velice prospěl odchod Jennifer Morrison, která se ke konci třetí série pro mě stala nesnesitelnou. Rovněž na Lise Edesteinové bylo ke konci sedmé série poznat, že od seriálu půjde pryč a její herecké výkony (které ani předtím nebyly oslepující), šly rapidně dolu. Přestože každá dokonalost má své mouchy, tento seriál se s těmi svými vypořádal bravurně a já si nemůžu vzpomenout na díl, který by mě vyloženě nudil. Dílů, které mě nadchly, bych ale napočítal možná i několik desítek. Moje hodnocení je tedy 90%

plakát

Hra o trůny (2011) (seriál) 

Tento seriál napříč řadami trpí jednou nepříjemnou věcí - totiž knižní předlohou. Ta je, bohužel, celá příliš rozvleklá, zbytečná a samoúčelná. Já tady ale nejsem od toho, abych porovnával knižní předlohu se seriálem, nýbrž seriál jako takový. Je toho hodně. Mohl bych tu rozebírat například sáhodlouhé rozhovory postav. Některé jsou skvělé. Některé jsou naprosto otřesné, šokující a docela určitě zbytečné. (ano, mluvím o rozhovorech z vykřičených domů). Přestože je seriál z drtivé části právě o rozhovorech (nebo o sexu zezadu), myslím si, že tvůrci se s tím, co jim G. Martin předhodil, vypořádali s až heroickou pompézností. Seriál má docela spád, když si odmyslíte ty nejnudnější rozhovory, občas dojde i na meče a ani velkolepé šarvátky nevypadají vůbec špatně. Problém celého konceptu Písní ohně a ledu (a teď již mluvím i o knižní předloze) je to, že autor nás neustále "obšťastňuje" vražděním oblíbených postav. To ale k jakékoli produkci patří, není určitě na mě, abych autorovi radil jak má psát svou knihu. Přesto by však zabíjení postav nemělo být samoúčelné a nesmyslné, což je bohužel problém zejména u rodu Starků. Přes všechny neduhy je však seriál dobrým počinem, který bych rozhodně doporučil spíše, než čtení knih. Ušetříte si spousty hodin čtením špatného literárního počinu.

plakát

Castle na zabití (2009) (seriál) 

Od první série se mi velice líbil herecký výkon Nathana Filliona. Jeho humor je velmi svébytný a lapálie, které prožívá se svou rodinou, jsou k popukání. První dvě série byly jak po stránce herecké, tak po stránce obsahové zcela určitě na 100%. Bohužel s příchodem třetí série začal seriál poněkud ztrácet dech neustálým retrospektivním pohledem do života C. Beckettové, což mě prostě jenom nebavilo. I přesto však byla třetí série uspokojující - 80%. To nejhorší ze všeho přišlo v sérii čtvrté. Seriál mě některými svými díly přiváděl až do katatonického stavu, a měl jsem co dělat, abych vůbec některé díly dokoukal do konce. Světlou výjimkou je však díl Blue Butterfly, který považuji za vůbec nejlepší díl celého seriálu - 60%. Pátá série se opět navrátila ke skvělé předloze, kterou si seriál vybudoval díky první a druhé sérii. Skvěle vymyšlené příběhy a dobré zápletky - 90%. Na šesté sérii je možná až příliš vidět, že produkce si není jistá, chce-li vůbec s točením pokračovat. Jediný trochu úsměvnější díl vám úsměv smaže z tváře, jakmile se dozvíte o pozadí celé story. Navíc přidejme (podle mě dost nepovedený) cliffhanger na konci série a máme tu tuctovou detektivku, která spíš než odlehčené legraci holduje mistrovství vyšetřovatele ala Horatio Cane - 70%. Celkový dojem z této série mám však pozitivní, i přes slabší díly jsem seriál shlédl od začátku do konce a i u zápletek odhalujících pozadí příběhových postav, které mě nezajímaly (rozuměj Beckettová), jsem vydržel a napjatě sledoval, jak se to celé vlastně vyvine. Celý seriál však stojí a padá na hereckém výkonu Nathana Filliona, který i z nejhoršího seriálového počinu dokáže udělat alespoň průměrnou podívanou, a z těch dílů které jsou průměrné, podívanou fantastickou. Co jeho herecký výkon udělá s fantastickými díly, je přesně ten důvod proč moje celkové hodnocení je 90%.

plakát

Ledové království (2013) 

V prvé řadě musím říct, že mánie, která tento snímek provází na Internetu, se dostala i k mým očím a já jsem nakonec podlehl tlaku a film jsem shlédl. No a musím říct, že je to velké překvapení. Na pohádkových animovaných filmech jsem vždy z neznámého důvodu porovnával padouchy, a Ledové království má toho nejlepšího, kterého jsem po dlouhou dobu viděl. Když navíc přidáte skutečně vynikající hudbu a dvě hlavní hrdinky, které jsou dobře udělané, máte skvělé rozptýlení na víkendové odpoledne. Jediný zápor, který jsem našel by mohla být přílišná složitost pro oko dětského diváka. Možná Disney trochu pozapomněl na své cílové publikum. Možná to bylo proto, že chce animovaný svět zpestřit i pro ty, kteří jej sledují po boku dětského publika.

plakát

Adéla ještě nevečeřela (1978) 

Vynikající záležitost, která neztratila lesk ani po pětatřiceti letech. Zasmát se musí opravdu každý, zvlášť když Nick tasí svoje "dárky" od přátel Nobela, Lasera a tak podobně. Zcela určitě pět hvězdiček za čestné místo na pomyslném vrcholu české kinematografie.