Recenze (345)
Potomci lidí (2006)
Výborný námět, ze kterého ale mohlo být vytáhnuto daleko víc. Především ale chválím kameru a megadlouhé záběry, konkrétně ten v autě byl naprosto fantastický! Moc dobrý film, ale na pět hvězd to nějak necítím. 80%
Sex zabíjí (2007) (TV film)
Ušlechtilá snaha tvůrců dostat americkou mládež na vyšetření, zabalená do průměrného příběhu. 55%
Největší z Čechů (2010)
Hodně podivný film, ale takovým strašně příjemným způsobem. Skvělý, úsporně hrající Plesl. Jediné, co mě mrzí je, že jsem vůbec nevěděl, že takový film vznikl. Nezaznamenal jsem žádnou reklamu, trailery, nic. Jen zcela náhodou jsem ho zhlédnul v televizi a nelituji. Povedené a originální. 85%
BrainStorm (2008) (TV film)
Na televizní film dobré. Zajímavý počin v záplavě toho, co dnes běžně vzniká, ale na pět hvězdiček to není. Epstein je v současnosti jeden z našich nejlepších scénáristů. 70%
Sráči (2011) (TV film)
Zpracování bylo tak na úrovni lepšího amaterského filmu. Podivná režie a scénář, dokonce i jindy dobří herci hráli poněkud rozpačitě. 50%
Rodinná oslava (1998)
Dal bych pět hvězd, ale musím jednu strhnout, Dogme 95 je vážně hloupý nápad. Mám pocit, že si na sebe tvůrci ušili bič, protože ta pravidla jsou nesmyslně přísná. To, že nesmí být jméno režiséra uvedeno v titulcích beru jen jako pózu, to, že natáčení musí probíhat v reálu bez rekvizit, budiž, ale ta kamera je docela úlet. Chápu, že má vyvolat intenzivní pocit reality, ale spíše mi to připadalo jako kombinace skrýté kamery a home videa. To je popírání pokroku. Na druhou stranu, chtěl bych vidět stejný film, se stejnými herci, ale natočený moderními filmařskými metodami, jako např. Hon. Zajímalo by mě, jestli by film ve výsledku na člověka také tak zapůsobil. 80%
Jehla (1982) (TV film)
Docela překvapivá pointa v českém filmu. Místy zbytečně patetické, ale svým příběhem Jehla mezi jinými filmy působí originálně. Dobrá Brejchová. 75%
Babovřesky (2013)
Snažil jsem se na Babovřesky dívat bez předsudků. Ale to co jsem viděl bylo tak moc špatné, že se mi nechce věřit, že něco takového může někdo natočit. První půlka byla naprosto příšerná! V druhé půlce, kdy přijel Dolanský a začal se odvíjet jeho příběh s Vondráčkovou to bylo o něco málo lepší. Ale i tak jsou Babovřesky velmi špatný film, dokonce horší než Kameňáky. Tu jednu hvězdičku dávám za Vondráčkovou a Dolanského, jejichž herectví výrazně vynikalo mezi tou hereckou hrůzou kolem. Je mi hodně smutno z toho, že něco takového u nás vzniká... 10%
Teď se nedívej (1973)
Dobrý film, jen to kazí zbytečně dlouhá stopáž a šeredný Sutherland. Jinak to má velmi zvláštní atmosféru. Pochvala za střih a kameru. Vynikající začátek, sex a především závěrečná scéna. 80%
Jak utopit Dr. Mráčka aneb Konec vodníků v Čechách (1974)
Dokonalost. Především nesmírně originální námět a precizně napsaný scénář, protože na něm to stojí a je napsán naprosto fantasticky! Klobouk dolů. Jedna z nejlepších českých komedií, ať už díky skvělým hereckým výkonům (Zázvorková, Kopecký, Myslíková), trikům, nebo i hudbě a řadě skvělých hlášek. Jeden z těch filmů, které si drží tempo od začátku až do konce a ani na chvíli neztrácí dech. Každá scéna je něčím zajímavá. Viděl jsem tento film už asi desetkrát, ale snad vždycky, když je v televizi, se dívám znovu. 95%