pan Hnědý

pan Hnědý

Martin Přikryl

okres Kroměříž
Ambient, experimental, avant-garde, art, drama, erotic.

264 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 9 17 25 33
    • 23.3.2017  17:07
    1859 (2008)
    ****

    Destrukce podvědomí.

    • 19.3.2017  19:13

    Ponoření do experimentálního filmu, nejen opticky, ale i fyzicky. Hudebně od Byrona Westbrooka esteticky, až snově propojené s obrazem. Clipson vytváří ultra-rychlý střih - troufám si říct desetinásobně rychlejší, než v předešlých počinech, který vytváří až klaustrofobický pád do jiného světa.

    • 19.3.2017  19:04

    Přechod do jiné dimenze. Dotek 16mm estetiky, která přetrvává.

    • 19.3.2017  19:02

    Beautiful. Paul Clipson se svou Super8 nyní zachytává noční panorama a detailní záběry západu slunce. Detail továrny, hvězd, odlesky slunce na hladině vody, přechod do jiných sfér s ambientní hudbou by Jeremy Young and Shinya Sugimoto, která odezní přesně s titulky a mrazivém pocitu na těle. Clipson bezkonkurenční experimentátor současnosti.

    • 4.3.2017  19:41

    Geniální zvukový podklad, až neskutečně temný a pronikající ruchy nočního města v doplnění nádechu a výdechu hlavního protagonisty. Skvělá zpomalená kamera. Další nevšední strukturální experimentál Leightona Pierceho. Dále doporučuji vyhledat White Ash [2014].

    • 1.3.2017  11:16

    Emir Baigazin má budoucnost na mladý věk. Pojednává o chudobě a těžké životní situaci hluboko v kazašské vesnici v optice zblízka. Neřekl bych že je Emir kazašský Haneke, ale má k jeho realistické optice velmi blízko - psychika, šikana, těžká životní situace v rodinách, děti bez budoucnosti a nesmírná chudoba, která světovému oku vyvolá silnou depresi. Optika tak blízko, až mě mrazí (kameraman Yves Cape odvádí perfektní práci). Hodiny harmonie mě odrovnali dvojnásobně, přesto festivalovka, která před plátnem působí velmi silně.

    • 26.2.2017  12:06
    Crystal Text (2012)
    *****

    Synestezie Paula Clipsona. Nádherné detailní záběry krajiny a páru s nesmírným rozsahem hudby Younga Moona. Dotek stromů, vzdálený pohled na slunce mezi květy, odraz slunce ve vlnách, detailní dotyk rukou a záběr chůze v krajině. Crystal Text není pouze o obrazu a hudby, ale vzpomínkou na staré časy lásky.

    • 20.2.2017  17:21

    Novodobá, vyprázdněná nádhera snímaná citlivě a opatrně - ponořená do metafor s živočichy, chytání hmyzu (propuštění včel, želvy na svobodu) nádherných ručních záběrů na panorama Ameriky, sexu, vztahu Star a Jakea. Hypnotické zpomalovačky tance, emocionální zápletky života. Pro někoho možná artově a hudebně kontroverzní (žánrově návrat do starých časů), ale tohle je realita a Andrea Arnold ji točí dokonale. American Honey rozhodně není pro masy, ale náročnější publikum hltající Gummo, nebo vizuální Spring Breakers. Závěrečná scéna v doplnění God's Whisper mrazivá, záběr ve vodě úžasný.

    • 16.1.2017  19:19
    Corridors (2007)
    *****

    Dotek absolutna. Paul Clipson na svou oblíbenou Super8 vytváří 16mm dokonalost, kde přivádí diváka v záběrech na krajiny, slunce, moře, domy New Yorku - abstraktní prostředí do vizuálního podvědomí. Hustě pokrývá záběry ve fotoaparátu přes sebe s hypnotickým hudebním podkladem. Rychlost záběru a odlesk slunce přes vodní hladinu je dokonalost.

    • 14.1.2017  18:43
    Headache (2016)
    *****

    Clipson - Grouper vytváří meditativní spojení. Obrazově snový, hudebně podmanivý rozsah.

    • 1.1.2017  16:33

    Filmová optika, která zobrazuje vize.

    • 31.12.2016  15:13
    Japonsko (2002)
    *****

    Tam, kde vychází slunce, vysvítá nová naděje. Reygadas se dotýká filmového nebe.

    • 31.12.2016  11:48

    Fyzicky jsem nepronikl. Přesto se jedná o naprostý klenot Carl Theodor Dreyera. Rudolph Matéova kamera nadpozemská.

    • 31.12.2016  11:46

    Od Villeneuvea jsem to čekal daleko rafinovanější, důmyslnější. Atmosférou tísnivější. Nejdůmyslnější látku na diváka pronikl přes Enemy - chirurgicky vtažený, podvědomím nadsmyslový - po uplynutí času dráždivější prožitek.

    • 31.12.2016  11:37

    Po dlouhých letech jsem zjistil jak chutná noir - snový noir.

    • 13.12.2016  20:53
    Podrost (2011)
    ****

    Optika Roberta Todda je fascinující. Pohyb kamery, záběru, načasování světla a stínů v prozářeném realistickém prostředí přírody. Vynikající zvuková stopa ruchu - až tajemně vyvážená. A především snová kamera.

    • 13.12.2016  11:32

    Drsná stylovka, která v Hollywoodu září velmi vysoko. S Fargem a Blood Simple nejlepší Coen's.

    • 9.12.2016  10:13
    Going Deep (TV pořad) (2010)
    ****

    Asa Akira 4, Kimber James 4, Dana DeArmond 3, L. Storm and T. L. Foxx 4, Lisa Ann 4.

    • 8.12.2016  12:52
    Recreation (1956)
    ****

    I love Avant-garde.

    • 3.12.2016  19:48

    Krzysztof Kieślowski mě pohltil dokonalou hloubkou a dotykem lásky. Povznášející, citově nádherně vyplněný, optikou dokonalý, emocionálně silný film (otevírající se magnolie na duši). V žádném případě přes platonickou lásku, ale skutečnou. Kieślowski měl jedinečný dar, který tu nebude mnoho let.

    • 30.11.2016  07:02
    Pas de deux (1968)
    ****

    Beautiful ballet poetry.

    • 22.11.2016  08:09

    Podobný trans jsem zažil u Song of the Firefly (2012). Izabella Pruska-Oldenhof a M.M. Serra jsou zvukovou stopou a obrazem snově propojené.

    • 15.11.2016  15:52

    Závěr mě uzemnil (nedýchal jsem - podobný trans mě vyvolal Gaspar Noé v Seul contre tous). Skvělá vyprázdněná narace filmového postupu plná sexu a orgasmu. Let's fuck.

    • 14.11.2016  06:00
    Příchozí (2016)
    ***

    Nádherný obsah, forma a myšlenka. Přesto je Interstellar stále nepřekonatelný (hlubší v myšlenkovém rozměru, záběrů fantastiky a v dalších projekcích daleko pronikající, vtahující a revoluční - dotyk absolutna).

    • 11.11.2016  20:06

    Dráždivě perverzní psychothriller s výborným Gallem a sexy Dalle. Scenáristicky plytké za to hloubka postav a myšlenka obsahu jedinečná. Závěrečná scéna geniální. V rámci žánru klenot.

    • 8.11.2016  21:25

    Nový Clipsonův počin experimentální meditace obrazem a zvuku. Nádherné kompozice a jedinečná optika hypnotizuje pozorného diváka. ____ zde bych nevolil zvukovou stopu na maximum, music by Jefre Cantu-Ledesma sice geniální, ale Clipson ji vložil v příliš hlasitým formátu, který ubírá na kvalitě. Jinak FILM is so beautiful.

    • 8.11.2016  17:34
    Feeler (2016)
    *****

    Óda na život v obraze. Paul Clipson, jako můj nejoblíbenější meditátor, tvoří filmovou optikou nádherných záběrů života a Vesmíru. Meditativní, až hypnotickou hudbou dokonale proniká do diváka. Další lucidní přechod v čase, jako v Landscape Dissolves a Made of Air - ne tak pronikavou látkou, ale na oko (novějším) čistějším vzhledem.

    • 30.10.2016  09:41

    Jim Jennings perfektně zachycuje detaily prostoru a předmětů v černém odstínu a bílé barvy, která prosvítá přes odraz čočky kamery. Jim Jennings se v ostatních filmech jako Prague Winter, Made in Chinatown soustředí na lidi - tváře, emoce, pohyby v běžné životní situaci. Městské dopravy, památky, domy, ulic v naprosto perfektní optice zblízka. Navíc ve skvělém střihu.

    • 29.10.2016  08:22
    Hymn to Pan (2007)
    ****

    Dotyk kamery François Mirona je zde fascinující. Pohyb dívky v černobílém odlesku nádherně odkloňuje vnímání.

    • 25.10.2016  18:17

    Začátek je neuvěřitelně obrazový orgasmus neo-noirového Kar-wai Wonga, který vrcholí scénou osamocené kolegyni u džuboxu a následnou scénou masturbací v posteli. Film se na pětihvězdičkový maximum nevyvíjí tak důmyslně, jak bych vyžadoval, přesto jde o další originálnost z dílny Wongova snového podvědomí. Hudební složka je zde jeho vrcholem.

<< předchozí 1 2 3 4 9 17 25 33
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace