Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Horor
  • Sci-Fi

Recenze (202)

plakát

Jedna noc (2016) (seriál) 

Viděno podruhé a to vyobrazení neskutečné mašinérie amerického právního systému, jak dokáže zničit život nevinného, vás prostě dostane.

plakát

Nejtemnější hodina (2017) 

První polovinu filmu očumujete Oldmana, jestli je to pořád Oldman, ale pak vás to stejně omrzí a druhou polovinu filmu se nudíte z té dlouhé slátaniny a neobjektivní adorace válečného štváče.

plakát

Atomic Blonde: Bez lítosti (2017) 

Dvě věci, kvůli kterým je dobré vidět tento film - Charlize Theron, která kdyby na mě sahala, tak hrdě napíšu #metoo, a potom ta neuvěřitelná scéna s krví na schodišti. Nemá sice moc wow efekt, ale prostě se na to díváte a říkáte si jakto že tak dlouho trvá, jakt tohle dokázali natočit, ještě se furt mlátí a podobně. Rozhodně definovala žánr, jak se budou natáčet akční scény. Neonová monochromatičnost některých scén mě moc neoslovila, naštěstí to neudělali kompletně v celým filmu. Lorraine je feminizující prvek, v podstatě slouží jako nějaké naplnění moderních trendových kvót, kdy se obsazují do hlavních rolí ženy. Charlize je chladná až to mrazí (stylizovaná lesbická "politics of dancing" scéna je důkazem, že agentka MI6 je postižená povoláním a nemůže začít normální život, ač by možná chtěla) a na nikoho celý film výrazně nepomrkává, prostě se hned začne mlátit. Příběh je sice banální, ale těžko hodnotit, tenhle film asi odstartuje nejednu kariéru filmových tvůrců. Dobře zvolený soundtrack to vytahuje ještě výše.

plakát

Dunkerk (2017) 

Už jsem si myslel, že Tom Hardy bez paliva sestřelí všechny štuky, zamává křídly, a doplachtí zpět do Británie. Naštěstí jenom pěkně přistál při západu sluníčka na pláži... Perfektní kamera s dlouhými záběry, to musela bejt s těma IMAX bednama na zádech fuška. Ale už vůbec neschvaluji to Zimmerovo konstantní řičení jenom aby to překrylo rachot kamerových větráků. Celkově to působí sterilně, všechno je divně čisté, upravené. A ta dějová linka? Kdosi mi říkal, že to musím vidět dvakrát, abych to pochopil. Jak jako pochopil? Tohle není Memento, tady je na začátku jasně napsaný: 1. MOLE (týden do konce), 2. SEA (den do konce), 3. AIR (hodina do konce) a tím koncem se myslí konec filmu. To je jenom další Nolanova časová pastička pro lidi, co hledají Severní Koreu na mapě Evropy. No jsem zvědav, kolik Oscarů tenhle počin (ne)dostane. Zřejmě zase za efekty, to je to co Nolan umí. Divím se, že Hollywood snese různý CGI paskvily, ale Nolanovi dovolí natočit si svoje. Asi aura jeho sáčka a bohémské nedoktnutelnosti je moc i pro producenty.

plakát

Dracula (1992) 

Coppola natočil Stokerova Drakulu? No ale dost blbě. Už když jsem film viděl poprvé, nechápal jsem proč postavy jednají tak divně a uchylně, což mě přivedlo ke knize. Jako upřímně bych tu raději napsal recenzi knihy, než komentář k tomuto nesmyslu. Mina Harker byla pro mě nejpůsobivějším literárním ztělesněním dokonalé ženy, která byla tak neskutečně oddaná svému partnerovi a stála při něm i v těch nejtěžších chvílích, kdy projevila neobyčejnou odvahu. Nic takového ve filmu není zachyceno. Kniha není moc čtivá, hraběte je tam pomálu, ale když se tam objeví, tak ty scény stojí za to! Proč to sakra není v tomhle filmu!? Například, když zakotví Demeter bez posádky v Londýně a kapitán je růžencem přivázán ke kormidlu, to by byla tak působivá scéna. Místo toho dostaneme otravnou přehlídku vzdechů nadržené Lucy, místo pragmatického profesora Helsinga je tu Anthony Hopkins v roli Anthonyho Hopkinse a tak dále a tak podobně. Chybí tomu ta noblesa hlavních postav, která je s knihou provázaná. Kdyby se zaměřili na likvidaci rakví, rozesetých po Londýně, vyzbrojení úlomky hostie, bylo by to hrozně cool. Místo toho se nám chudák Dracula po 400 letech zamiluje do dvojnice své původní manželky a všechno jde do kopru. Jestli scénář chtěl udělat dojem vystavěním nového příběhu na motivy Draculy Brama Stokera, dalo by se všechno odpustit, nebýt toho názvu v úvodu: Bram Stoker's Dracula... Dvě hvězdy za výpravu, masky a Garyho Oldmana, ale nejradši bych tomu dal tak 1 a půl. Na další Draculy se dívat nebudu, protože by mi to jenom znechutilo dojem z knihy. A teď mě omluvte, jdu do světa hledat dokonalou, nevinnou, noblesní Minu.

plakát

37 dní od atentátu k válce (2014) (seriál) 

GET ME MOLTKE!!! Za to urážení kaisera by si nejspíš šel Moltke chvíli sednout do chládku, ale bylo to tak vtipné, že mi ta scéna ani nevadila. Hlavně požadavek okamžitého otočení vlaků na východ, haha. V podstatě vymyšlené dialogy, ale celkově založeno na skutečných událostech (viz např. telegram, který příšel o 23 min. později). Britové ze sebe typicky udělali, že jsou jenom cilindry, čajíčky a.... skutečná politika! Kam se na to hrabou dnešní politici, kteří nemusejí oproti nim fakt nic dělat! Churchill jako vždy neskutečnej válečnej štváč i v barvách liberálů, tak jak ho dějiny znají. Precizní drama, které vsadilo na shakespearovské herce a vyplatilo se jim to velmi. Čtyři hvězdy a možná půl na víc...

plakát

Hra o trůny (2011) (seriál) 

Mám-li vybrat nejlepší série, tak bych řekl asi první a čtvrtá. Zbytek je jen taková výplň sloužící pro nějaký úporný sběr informací do předfinální 7. série. Ale obecně to každou sérií šlo do kopru a myslím že bitva Jona s Ramsayem, kdy Jon nosí takovou neskutečnou plot armor až hanba (výprava a celé provedení bitvy možná stejně hrozné jako na Blackwateru) a potom neskutečně trapná "do your duty" smrt Stannise, zasadily seriálu smrtelnou ránu. Scénář stojí celkově jenom na hereckém obsazení, vůbec nerozvíjí fiktivní charaktery, což je nejvetší hřích, neboť by správně měli hrát postavy herci a ne, že z toho duo Weiss a Benioff udělají z natáčení rodinou záležitost. O tom svědčí například to, jak po sedmé sérii někdo z castu okomentoval setkání Daenerys a Cersei jako opravdu velkolepé setkání všech zúčastněných na natáčení. Vůbec nejde o charaktery! Jenom že se kamarádi z natáčení setkali, paráda.... A to jak se zbavili Stannise, jenom proto, že jim Stephen Dillane řekl, že scénář má díry a že to by nikdy Stannis neudělal a že by chtěl Shireen na trůně, kdyby v bitvě zemřel a že z podstaty věci ho nezabila jeho ambicióznost, protože takový nikdy nebyl, mi je důkazem, že duo D&D jsou projektoví manažeři studia HBO a mají rádi svoje pozice v tvorbě seriálu. Obecně herci nerozumějí svýmp ostavám, oni je nehrají, jenom je napodobují svými výrazy v obličeji (pokud nějaké mají). A ten vylidněný Westeros a neskutečné teleporty hlavních postav. V osmé sérii nám musejí vysvětlit, že objevili portály... Jako tři hvězdy jsou myslím až až na to, že jsem knihy četl a pátou sérii jsem viděl teprve po třech letech, jak mě přestal bavit scénář, který s postupem času jenom cílí na laciný vtip nadužíváním sprostých slov a na rozvoj romace a vztahu postav mezi sebou okamžitým sexem.

plakát

Já, Olga Hepnarová (2016) 

Pomalu se přibližujeme ke světové kinematografii. Ten noir artový filmový plakát mě přesvědčil se na Olgu podívat a zažít noir masterpiece. Těžko říct, proč se tvůrci rozhodli pro tuto formu. Chtěli se přiblížit době? Chtěli, aby to vypadalo jako epitaf minulého režimu? Nebo tím chtěli vyjádřit černobílost hlavní hrdinky? Nevím. Každopádně klobouk dolů za odvahu zpracovat film o člověku, který prostě nemůže být nikomu sympatický. Ale ten paradox, kdy zkaženou duši, můžeme-li to tak nazvat, ztvární krásná herečka, mě zarážel, a nedokázal jsem ho uchopit. Byl to zase záměr? Tolik nezodpovězených otázek jsem neměl snad nikdy. Ovšem zvolené celkové obsazení je opravdu jak z šedesátých let, neokoukané neznámé tváře neherců mě utvrdily v tom, že pokud se připraví pečlivě štáb, může vzniknout něco takového. Bohužel mě velmi iritoval výsledný střih, kdy se to místy jevilo, jakoby se ušmikl konec scény. Na Olgu se nedívá s úsměvem na tváři, nedá se její osobnost pochopit a ani jinak uchopit, nedá se v ní číst. Přesto si myslím, že odvaha zfilmovat něco, co stojí na nesympatické postavě se povedlo, přestože to asi nikdy nic už nevyhraje.

plakát

Spotlight (2015) 

Zdramatizovaný dokument, jak se to prostě v kinematografii dělá. A obsah je tím pádem ještě více a monstrózněji zachycen. Ale žádné zabarvování, zbytečné osočování, ukvapené závěry nečekejte. Je to film o tom jak pracuje v Americe tým novinářů (kteří musejí být sakra dobře zaplacení nebo sakra dobře motivovaní) a celých 130 minut jim koukáte pod ruce. Ztratíte se ve jménech, v americkém právním systému, ve všem, ale na konci budete sedět opaření. A není to tím, že ústředním motivem je světová organizace následující Krista. Je to tím, že zlo, které má být spravedlivě potrestáno, se organizovaně přehlíželo a organizovaně rozšiřovalo. Pátá hvězda za klavír H. Shora, který tomu dává duchovní čistotu, která očividně a záměrně v příběhu chybí a hlavní protagonisté se ji snaží opět najít. Panoramatický kamerový záběr, kdy Rezendes čte dopisy ostatním, je naprosto excelentní a vhodně použit.

plakát

Klauni zabijáci (1988) 

Jedna hvězda za toho dědu, kterýmu nebylo divný, že má uprostřed lesa šapitó a běžel nadrženě pro "free passes" a toho klauna co se vyjadřoval jako Jabba the Hutt. JInak by to byl zcela jistě odpad.