Recenze (2 461)
Alpy (2011)
47. MFF KV
Amadeus (1984)
Scénář: Peter Shaffer .. Mám rád poutavé životopisné snímky, točené zajímavou formou (retrospektivním vyprávěním - několik filmů dnes považovaných za výtečné jsou právě takhle vystavěny) a nevadí mi ani scénáristická fikce, hlavně když jsou takhle umně podané. Většinou český štáb se světu skutečně předvedl! Zejména Miloš Forman, který opět bravurně předkládá drama o střetu - tentokrát výtečně zpracovaný konflikt geniálního talentu Mozarta (trošku ztřeštěné, přesto zázračné dítě klasické hudby) s průměrným, intrikujícím a později téměř šíleným dvorním skladatelem Salierim (dnes ovšem skladatelsky také ceněným). Režie je famózní, souhra obrazu a hudby úžasná a vedle toho stejně vysoce ční také spousta vrcholných hereckých výkonů. Ztvárnění dobové atmosféry spolu s kostýmy je na jedničku a při sledování na vás dýchá filmové umění v každém střihu, záběru, notě. Opera ani klasická hudba mě celkem nezajímá, o to více pro mě bylo tohle dílo působivější!
Amarcord (1973)
Scénář: Federico Fellini, Tonino Guerra .. Krásný, jako větřík lehký, hořkosladký film. Film, který se může zdát stejně prázdným jako plným - ostatně jako většina Felliniho filmů. S onou nejednoznačnou náplní jsem zde musel chvíli bojovat. Nebyl jsem totiž tak unesen jako z dříve viděného Sladkého života. Rozhodně je Amarcord snadnější na pochopení a nabízí zajímavý vzpomínkový pohled do mistrova zasněného bezstarostného mládí a na strasti dospívání v předválečné fašistické Itálii.
Amélie z Montmartru (2001)
Scénář: Jean-Pierre Jeunet, Guillaume Laurant .. Francouzská chuťovka!! Udělá Vám opravdu dobře. Paříž umí být milá, nádherná, barevná a plná zářivých úsměvů.
Amer (2009)
Scénář: Hélène Cattet, Bruno Forzani .. Výtvarně nápadité, ale taky útrpně dlouhé a obsahově strohé. Krátko(středo)metrážní porce by byla nejspíš snesitelnější.
American Honey (2016)
Série amatérských „videoklipů“ pod spoustu písniček, kdy děj začne být trochu zajímavý až po polovině filmu, což je při dané stopáži docela problém. Je to dlouho nezajímavé, otravné, opakující se a zkrátka zbytečně natáhlé, kdy ani technické klady s důrazem na autentičnost a některé herecké výkony nemohou vyrovnat to zbylé. Škoda. Andrea Arnold by se měla vrátit z Ameriky na zem. 50%
Americká krása (1999)
Scénář: Alan Ball .. Jednoduše krásné, živé, krásné, dráždivé, krásné.
Americká noc (1973)
Scénář: François Truffaut, Jean-Louis Richard, Suzanne Schiffman .. Tvůrčí i herecký zápal François Truffauta je obdivuhodný. Stejně jako upřimná láska k filmu a jeho komplexní a mnohdy náročné výrobě.
Americká trojka (1997)
Scénář: Judd Laurance, Arshad Shah .. Jednoduchá a neobjevná zápletka, která ve spojení se špatnou režii a průměrnými herci nedokáže ničím překvapit. Nástin tajemna je podán velmi špatně a konečné rozhřešení o potrestání zlého člověka je ohraně nudné.
Americké graffiti (1973)
Scénář: George Lucas, Gloria Katz, Willard Huyck .. Doba, kterou miluji a filmy, které o ní takhle vyprávějí, mi moc sedí. Jedna letní noc ze života pubescentů je vystižena velice věrně a zábavně.