Oblíbené filmy (10)
Pulp Fiction: Historky z podsvětí (1994)
K tomuhle filmu se vyjadřovalo už tolik lidí, že já prostě nemám chuť hromadit další slova. Je to jako s láskou - samozřejmě, že víte, že jsou desítky a možná i stovky lepších a hezčích a inteligentnějších... ale Vám se prostě líbí tenhle a basta!
Život Briana (1979)
UPOZORNĚNÍ: Při "konzumaci" tohoto filmu nezaškodí mít alespoň základní znalosti bible a historie Středního východu cca okolo začátku našeho století aneb "Co nám kdy dali ti nablblý Římani?"" V SOUČASNÉ DOBĚ (KONEC R. 2018) BĚŽÍ FILM NA TV STANICI AMC S NAPROSTO ODFLÁKNUTOU ČESKOU MUTACÍ - DOPORUČUJI SEHNAT SI VERZI S TITULKY PETRA PALOUŠE!!!
Excalibur (1981)
Mám s GOLFISTOU stejný zážitek : tenhle film bez 70mm plátna, potažmo kina Alfa je poloviční! Lepší Merlin prostě být nemůže a scéna, kdy Artuš a ostatní rytíři za burácení Carminy burany jedou tryskem sadem a prší na ně okvětní lístky je pro mě esencí rytířského filmu. Drobný problém jsem vždycky měla s Nicholasem Clayem coby Lancelotem - vždycky na mě dělal dojem, že by se mu víc než Ginevra líbil Artuš....
12 opic (1995)
Je spousta sci-fi o cestování časem a při sledování většiny z nich - po většinou bombastickém začátku, když se film zhoupne do druhé poloviny a děj zřídne - se pohodlněji usazuji v křesle s myšlenkou "no to jsem zvědavá, jak se z tohohle kluci vylžou!" Většinou se vylžou s problémy a logickými dírami. Film "12 opic" mi přišel - kromě hereckých výkonů - úžasný v tom, že mi při prvním sledování nedovolil nejen se pohodlně usadit, natož nějaké postranní myšlenky! A tihle "kluci" se z toho - alepoň podle mne - vylhali skvěle! Proti takovýmhle filmům mi současná móda filmů se superhrdiny podle komiksů připadá poněkud naivní...
Tenkrát na Západě (1968)
... budu teď trošku parafrázovat Douglase Adamse: "Tento film je o době, kdy muži byli praví muži, ženy pravé ženy a malí zelení mužíčci z Alfa Centauri pravými malými zelenými mužíčky z Alfy Centrauri..." V tomhle filmu nevystupují muži, mizerové a žena, ale MUŽI, MIZEROVÉ a ŽENA a hudba je nejen nejlepší k westernu, ale možná i nejlepší hudba k filmu vůbec. Pro sebe mám tehle film jako etalon pro westerny a máloco se k němu alespoň přiblíží....
Petrolejové lampy (1971)
Jeden z nejsilnějších českých filmů co se týče atmosféry i hereckých výkonů (rozhodně nesouhlasím s tím, že Čepek jednoznačně přehrál Janžurovou!). Scéna, kdy Štěpa jede vlakem a navazuje kontakt s neznámou holčičkou, mne zabolí při každém shlédnutí....
Blade Runner (1982)
Depresivní, ale vizuálně nesmírně působivá vize příštího světa. Nádherná Vangelisova hudba. Harrison Ford jako na začátku sebejistý a na konci (tom správném konci!) rozpadající se hrdina. Rutger Hauer umírající s holubicích v dlaních.... paráda!
Král rybář (1991)
Nádherný film - mýtus, který staví na mýtu, pohádka, podobenství....? V podstatě na názvu nezáleží, je to prostě pro mne jeden z nejpovedenějších Giliamových filmů, který pohříchu moc lidí "z ulice" nezná a přitom z těch, kteří ho shlédli, neznám nikoho, kdo by si jej neoblíbil. Naprosto skvělé herecké výkony Bridgese a Wiliamse a vlastně i všech ostatních.
Moulin Rouge (2001)
Romantika - ne, znovu - ROMANTIKA !!!! ... a SMRŠŤ !!! ... a Ewan pro dámy a Nicol pro pány...
Láska nebeská (2003)
Plakát přesně vystihuje film - úhledně zabalený dáreček s příběhy větších či menších lásek na všechny způsoby: prvních i posledních, opětovaných i platonických, šťastných i nešťastných ... znám jej skoro nazpamět a stejně mne pokaždé dostanou stejné momenty a pokaždé se po skončení přichytím s lehce (?) idiotským úsměvem na tváři a většinou mne přinutí věnovat alespoň krátkou vzpomínku vlastním dávným "láskám nebeským" ....