Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Akční
  • Dokumentární

Recenze (3 523)

plakát

Povětří (2015) 

Trochu podhodnocený komorní nízkorozpočtový postapo film. Norman Reedus má naprosto identickou vizáž jako ve Walking Dead, takže jsem co chvíli čekal, odkud vyleze první zombie, překvapivě se ale děj ubíral úplně jiným směrem. Film měl pomalý rozjezd, po zdlouhavém a trochu nudném začátku se však dostavilo i několik důvodů, proč se na Povětří (do)dívat.

plakát

Marťan (2015) 

Tahle filmová adaptace je výborným doplňkem k původní literární předloze, Ridley Scott je opravdový mistr svého řemesla a jeho režijní pojetí skvěle funguje. Tvůrcům se kongeniálně povedlo přenést původní text psaný formou deníku do audiovizuální formy, vtip je v tom, že hlavní hrdina si pořizuje videodeník, v němž navíc veškeré své konání komentuje (komentář je určen jeho budoucím zachráncům, primárně ale samozřejmě divákům), což vůbec nepůsobí násilně. Film, který stravitelně zjednodušuje vědu (přičemž ji nepokrytě oslavuje), je nádherně optimistický a posiluje víru v lidstvo a jeho kolektivní IQ a zároveň příběhem ztroskotavšího pionýra navazuje na tradici námořních a posléze vesmírných objevitelských cest, být explorer je něco tak nádherně přesahujícího... Nejlepší náborové video do NASA! :-)

plakát

Pixely (2015) 

Tohle si Pac-Man nezasloužil...

plakát

Mr. Robot (2015) (seriál) 

Nářez. Seriál zjevení. Proč už dávno někdo nevzal postavu Lisbeth Salanderové, neřízl ji Dexterem (hlavně tedy esencí toho zvláštního autistického charisma) a nezasadil do kulis Cronenbergova / DeLillova Cosmopolis? A proč už dávno někdo nenatočil pokračování Klubu rváčů? Ale ano, ono se to stalo, je tu přece Mr. Robot... Škoda jen, že se v průběhu první série pomaloučku vytrácí anarchistický a protisystémový tón a je postupně nahrazen tónem kriminálním a... Naštěstí ale ve světě Mr. Robota dojde k výstřelu z Aurory... Tenhle svět potřebuje fsociety! Série 1: 90%

plakát

Tělo (2003) 

Polská kriminálně laděná crazy komedie s animovanými ohlasy Růžového pantera mohla být bezpochyby kultovním filmem, kdyby neměla tak planý scénář. Jinak zahrané a natočené je to víceméně dobře... Polský Guy Ritchie by si ale asi neměl sám psát scénáře...

plakát

Vraždy na severu (2012) (seriál) 

Německá veřejnoprávní tvorba...ale jo...nenáročná odlehčená podívaná k odpolednímu čaji o páté...tvůrci chytře rozvrstvili divácký zájem skrze koncipování jednotlivých postav na všechny generace, stěžejní je samozřejmě generace čtyřicátníků identifikující se s Finnem a jeho ex, skrze postavy tet se zase se seriálem propojí generace seniorů a Finnova asistentka by mohla oslovit část mladších (zbytek se stejně asi nebude dívat). Seriál, který pohodově baví...a hlavní postava tam jezdí ve Škodovce, tak to má ode mne patriotistickou hvězdičku navíc...

plakát

Gett (2014) 

Po třech měsících... Rozchod Nadera a Simin po izraelsku. Je doslova zarážející, kolik toho mají íránská a izraelská společnost společného vlivem své patriarchální podstaty. Absence emancipačních snah, Blízký východ v jednom obrovském kotli taví lidská práva a speciálně práva žen, nehledě na hranice, národy, země... Tvůrci natočili strhující konverzační snímek, naprosto bezezbytku vytěžili všechny přednosti tak hojného subžánru soudního dramatu, čehož základem je mistrně napsaný scénář a nadhodnotou použití symboliky, jemných náznaků proměny obuvi, oblečení a jejich barevných odstínů... Po třech měsících...

plakát

Hyena (2014) 

Syrový kriminální maso... Vynikající atmosferická kriminálka, která nejvíce připomene předloňský artový hit Drive, jak prací s hudbou, tak i zajímavým uměleckým stylizováním. Hyena má ovšem narozdíl od Drive spíše polodokumentární charakter, což je asi nejvíc umocněno ruční kamerou, která často sleduje protagonisty filmu zezadu, tak trochu to evokuje linku ,,direct cinema", výsledný vjem je hodně sugestivní. Gerard Johnson natočil zvláštní progresivní retro snímek, formálně jdoucí ve stopách starých gangsterských filmů 70. let, ovšem výrazově posunutých do aktuální postmoderní současnosti. Překvapivý, silný otevřený konec, když kamera zůstává na strnulé tváři hlavní postavy, přesně evokuje svíravý pocit, který podobně laděné snímky vzbuzují...přes všechen ten nános humanity jsme pořád jenom zvířata žijící v (velkoměstské) džungli...

plakát

Nesmrtelný (2015) 

Škoda, že tak pěkně natočený sci-fi film je ve výsledku jen obyčejný midcult. Happyendy a rodinné hodnoty, to by si měli hollywoodští tvůrci v žánrových filmech po důkladné autoreflexi preventivně zakázat...