poster

Drive

  • Česko

    Jízda nadoraz

  • USA

    Drive

  • Slovensko

    Drive

  • Velká Británie

    Drive

Krimi / Thriller / Drama

USA, 2011, 100 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Rob Roy
    ****

    Příběh stydlivého chlapce. Jsem zvědavý, jak to uzraje, ještě jednou to dám určitě, výjimečná věc. Ale sakra, jak je možná, že třeba stylově i obsahově velmi podobný (a aspoň z prvního dojmu i kvalitnější) Američan je tak opomíjený a považovaný za nedějovou nudu? Pár cool aut, několik písniček a explicitnější násilí dělá takový rozdíl?(6.9.2011)

  • Faidra
    *****

    Ty nejnadupanější motory nemají ve zvyku řvát vám do uší... Aneb jednou jsem si stěžovala spřátelenému doktorovi: "Když udělám s rukou tohle, tak to strašně bolí." "Tak to nedělej," odtušil. Tvůrci rychlých a zběsilých kurýrů si stěžují, že když ty filmy natočí takhle, tak každej nadává, jaká je to blbost, zbytek Hollywoodu se přidává k remcání s tím, že se dneska nedá najít originální téma. "Tak ho nehledejte," dí Refn a stvoří dílko, v kterém není na první pohled originální nic a na druhý "pouze" zpracování, protože ruku na kapotu, spočítat, kolik osamělých mlčenlivých chlápků, kteří mají ve vlastních rukou zbraň a spravedlnost, krásek v nesnázích, vytuněných kár a mafiánů všech národností a rozměrů se už prohánělo po plátně, to je trest pro Saxanu, která právě za opisování vyfasovala tři sta let po škole. Ovšem spočítejte mi hlučné a hypnotické, kruté i lyrické jízdy hlučnými bulváry a zadními uličkami, jízdy s atmosférou severských dramat a nevyhnutelností antické tragédie, jízdy s řidičem, jehož mlčení ohlušuje svou výmluvností, a já vám garantuju, že k takovému zúčtování vám bohatě postačí, jste-li lichokopytník (ne nutně Equus asinus, ačkoli někteří z místních splňují i podmínku hýkání). Násilí může být krásné a hranice mezi zločincem a superhrdinou nejasná - koneckonců škorpión svléká kůži, ne povahu.(14.10.2011)

  • JFL
    ****

    Ve čtyřicátých letech by z toho udělali okecávací béčkovou noirovku a v sedmdesátých krvavou krimi-exploatačku. Nyní, v souladu s jedním z dominantních trendů festivalové kinematografie, se plytkému příběhu z gangsterského prostředí dostalo autorského formalistního zpracování, které zdánlivě lavíruje mezi tradičními polaritami vysoké a nízké, brak a umění či řemeslo a osobitost. "Drive" nepřetváří žánrový příběh do odvážné avantgardy (jako "Point Blank"), ani do realisticky antischematického díla (jako "Žít a zemřít v L. A."), a už vůbec ne do existenciálního dramatu (jako "Co dělat v Denveru, když člověk nežije"). Refn nikterak nezastírá rodokmen díla a naopak sází na údernou efektnost zvratů a primárních atrakcí. Ovšem současně vyzdvihuje motivace jednotlivých postav, které ale netlumočí divákům dialogy. "Drive" představuje v současnosti výjimečný film, neboť je vyprávěný výhradně obrazem, což podporuje stoickou atmosféru vyprávění, kde každý pohled dostává dlouhý prostor na vyznění. Jízlivě řečeno je "Drive" Refnovým formálním cvičením, kterým uzavírá "studium" v Evropě a vstupuje do Hollywoodu. Z tohoto pohledu si rozhodně dobře vykročil, neboť názorně ukázal, že zvládá perfektně natočit citlivou romanci, vypjaté drama i akční sekvence, a především že dokáže z šestákového příběhu udělat dílo, které vypadá jako něco výlučného. ___ PS: "Drive" vykazuje překvapivě mnoho paralel s "Cool as Ice". Sice mají oba filmy radikálně odlišné vyznění a atmosféru, ale příběh, jednotlivé zvraty i typy postav jsou v záasadě totožné. Jen namátkově: Hrdina ve výstředním cool ohozu udělá ohromný dojem na dívku ze sousedství a získá si bezmezné sympatie malého kluka. Ve společném štěstí jim ale brání dívčin partner a dvojice gangsterů (jeden podsaditý a druhý drsný habán). Mezi jednotlivými peripetiemi se hrdina s dívkou či klukem jen tak projíždějí krajinou v/na hrdinově vymazleném stroji.(18.9.2011)

  • hirnlego
    **

    Snad ještě nikdy jsem tak moc necejtila, že mi něco strašně uniká (ne, ani v noci). Začátek super, muzika príma, růžový Mistral haha lekrace. Ale pak jsem asi usnula a zdálo se mi o úplně jiném filmu. Jakmile začala etudka se sousedkou, film (pardon, můj sen) se zvrhl v nekonečné minuty dokonale prázdného koukání (mrtvý voči Gosling), culení se (jo, ona vypadá jak roztomilé novorozeně, ale CO JAKO), mluvení o ničem a hudebního podkladu s nablblými zpívánkami, které mě rozplakaly vzteky (a jako vrchol tam ještě šoupli Hendricks BEZ VÝSTŘIHU). V tom moři zbytečností, patosu a nulové atmosféry se sem tam mihla pěkná scénka, kvůli které jsem se po skončení filmu musela zoufale ptát, proč to netočil starej Ritchie nebo prostě někdo, kdo umí mlátit koulema o stehna po celou dobu filmu a ne jen tu a tam vystrčit kus předkožky z trenek, což vyvolá spíš posměšky nebo trapné ticho. Opěvovaná scéna ve výtahu je z poloviny dokonalý epic fail (z který asi). .......... Já přece oldskůl filmy s málomluvnými osamělými jezdci, srdceryvnými romantickými scénami, stylovými způsoby smrti a bla bla miluju - tak proč jsem se u tohohle cejtila většinu času TAK trapně? Kdysi pusherovský cool king NWR zklamal jako nikdo. (2,5*) ___________________ Furt si lámu hlavu nad tim, proč mi to jako skoro jediný přišlo až TAK blbý, a napadá mě akorát, že je to možná prostě jen averzí vůči Goslingovi - představila jsem si na jeho místě pár jiných herců, kteří mi nevadí, a ta trojčička by to možná byla. Ach jo, že se vysrali na toho Jackmana : /(6.9.2011)

  • emma53
    ***

    První, na co jsem zabrala, byl skvělej soundtrack a teprve pak na děj, protože ten rozjezd byl trochu pomalejší. Stejně se celý film odehrával v jakémsi hypnotickém pomalém tempu a atmosféře. Jsou filmy, kde téměř nestíhám titulky, ale tady jsem byla v naprosté pohodě, protože množstvím slov Drive zrovna nehýří. Jestli nám chtěl Nicolas Winding Refn podat thriller na trochu jiném talíři, tak se mu to rozhodně podařilo. Na mě osobně tam bylo té brutality trochu příliš, ale já do toho šla hlavně kvůli Ryanovi, kterému se to podařilo sehrát opět výborně. Takže ta třetí hvězda je hlavně za něj.(26.1.2013)

  • - Režisér Nicolas Winding Refn pověřil Ryana Goslinga, aby si vybral bundu, kterou má nejraději. Podle té následně nechal vytvořit u prominentního krejčího z Los Angeles bundu ze saténu s vyšitým škorpionem, podle režisérova oblíbeného filmu Ve znamení štíra (1964). Těchto bund existuje jen několik kusů. Pár si jich ponechali Winding a jeho žena a několik také Gosling. (Hopsik)

  • - Se scénou brutálního zohavení obličeje radil režisérovi Refnovi Gaspar Noé. (JayZak)

  • - Spoiler: Na začiatku, počas prvej krádeže počúva Driver (Ryan Gosling) v rádiu zápas NBA medzi L. A. Clippers a Bostonom Celtics. (Darth Maul)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace