poster

Drive

  • Česko

    Jízda nadoraz

  • USA

    Drive

  • Slovensko

    Drive

  • Velká Británie

    Drive

Krimi / Thriller / Drama

USA, 2011, 100 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • JFL
    ****

    Ve čtyřicátých letech by z toho udělali okecávací béčkovou noirovku a v sedmdesátých krvavou krimi-exploatačku. Nyní, v souladu s jedním z dominantních trendů festivalové kinematografie, se plytkému příběhu z gangsterského prostředí dostalo autorského formalistního zpracování, které zdánlivě lavíruje mezi tradičními polaritami vysoké a nízké, brak a umění či řemeslo a osobitost. "Drive" nepřetváří žánrový příběh do odvážné avantgardy (jako "Point Blank"), ani do realisticky antischematického díla (jako "Žít a zemřít v L. A."), a už vůbec ne do existenciálního dramatu (jako "Co dělat v Denveru, když člověk nežije"). Refn nikterak nezastírá rodokmen díla a naopak sází na údernou efektnost zvratů a primárních atrakcí. Ovšem současně vyzdvihuje motivace jednotlivých postav, které ale netlumočí divákům dialogy. "Drive" představuje v současnosti výjimečný film, neboť je vyprávěný výhradně obrazem, což podporuje stoickou atmosféru vyprávění, kde každý pohled dostává dlouhý prostor na vyznění. Jízlivě řečeno je "Drive" Refnovým formálním cvičením, kterým uzavírá "studium" v Evropě a vstupuje do Hollywoodu. Z tohoto pohledu si rozhodně dobře vykročil, neboť názorně ukázal, že zvládá perfektně natočit citlivou romanci, vypjaté drama i akční sekvence, a především že dokáže z šestákového příběhu udělat dílo, které vypadá jako něco výlučného. ___ PS: "Drive" vykazuje překvapivě mnoho paralel s "Cool as Ice". Sice mají oba filmy radikálně odlišné vyznění a atmosféru, ale příběh, jednotlivé zvraty i typy postav jsou v záasadě totožné. Jen namátkově: Hrdina ve výstředním cool ohozu udělá ohromný dojem na dívku ze sousedství a získá si bezmezné sympatie malého kluka. Ve společném štěstí jim ale brání dívčin partner a dvojice gangsterů (jeden podsaditý a druhý drsný habán). Mezi jednotlivými peripetiemi se hrdina s dívkou či klukem jen tak projíždějí krajinou v/na hrdinově vymazleném stroji.(18.9.2011)

  • Gilmour93
    *****

    Srovnávat toto s Kurýrem může jen někdo, komu straší v bývalém londýnském vězení u řeky Temže a jelikož mně tam straší taky, nabízím jiný příměr: Dánský táta Refn adoptoval nedomrlé nedochůdče Rychle a zběsile a tomu po letech soužití s bratry Taxi Driverem a A History of Violence dorostly koule i charisma.. Hypnotická záležitost dokonalého souznění hudby, ruchů i ticha s obrazem, úsporným a přitom naprosto přesným Goslingem a krásně civilními scénami sbližování v protikladu drsného ultranásilí. Člověk může odtušit, kam to celé směřuje a přitom každá další scéna, každý další záběr, překvapí svou stylovostí a originalitou. A co víc, duch asfaltové džungle z Mannovy perly Heat prostřednictvím taktovky dánského kralevice filmové formy zase nabyl vědomí.. Závěrem mi dovolte trochu vše shrnující rytmicky organizované poetiky: „V neblahém úmyslu zkřížíš-li cestu Driverovi v bundě se štírem vyšitým tmavě žlutou nití - jsi v řiti..“(22.9.2011)

  • Superpero
    ****

    Něco takového by chtěl možná točit Jarmusch, ale už na to nemá. Drive je hooodně pomalé, a s divnou hudbou. Líbilo se mi to moc. Klasický příběh je tu natočen přece jenom zase trochu jinak. Nejvíc se mi líbila asi ta úvodní řidičská "akce," jak se tam chytře schovával poldům. Každopádně realistickou Pusher trilogii Refn zatím stále nepřekonal.(24.11.2011)

  • hirnlego
    **

    Asi mi něco strašně uniká a Tena nestačí. Začátek prima, muzika prima, růžový Mistral prima. Ale pak jsem usnula a zdálo se mi o úplně jiném filmu. Jakmile začala etudka se sousedkou, film (ehm, sen) se zvrhl v nekonečné minuty prázdného koukání (mrtvý voči Gosling), culení, mluvení o ničem a cringe zpívánek (a jako vrchol všeho Hendricks BEZ VÝSTŘIHU). Opěvovaná scéna ve výtahu je z (který asi) půlky epic fail. Proč to aspoň netočil 00's Ritchie neboněkdo. Pusher cool king NWR zklamal jak nikdo. (2,5*) ___ Senato třeba ještě někdy mrknu, jestli dozrálo, nebo pořád hnije.(6.9.2011)

  • T2
    *****

    Rozpočet $15miliónovTržby USA $35,060,689Tržby Celosvetovo $78,054,825Tržby za predaj Blu-ray v USA $11,754,369Tržby za predaj DVD v USA $10,998,161║ __Tak prekvapenie ako hrom, troška som čakal že by to mohlo byť niečo hodné ale až takú bombu zďaleka veru nie, režisér Nicolas Winding Refn ma jeho filmom priklincoval do kresla kinosály a nechal v napätí hltať atmosférický film ako som už dávno nezažil, minimum dialógov, úžasná spievodná hudba, dokonalý Ryan Gosling, drsnoť pri ktorej tuhne krv v žilách, Stathamov Kuriér dostáva týmto výprask. Príklad filmu keď z minima vyťaží maximum. ___DOKONALÉ!!!___ /videl v kine: 100%/(6.11.2011)

  • - James Biberi, který se zpravidla ve filmech objevuje v menších rolích policistů, tentokrát rolí zlodějíčka Cooka svůj stereotyp narušil. (Mr.Hudson)

  • - Když Nino (Ron Perlman) opouští svůj podnik v doprovodu svého řidiče, řidič nemá na hlavě žádnou pokrývku. Před kolizí z Driverem (Ryan Gosling) má ale řidičskou čepici. (bohhous22)

  • - Ačkoli hudbu k filmu složil Cliff Martinez, v titulcích na začátku filmu je uveden Angelo Badalamenti. (Toshio)