Recenze (150)
Dnes naposled (1958)
Atmosférické a přitom bez zvratků - může se bez nich vůbec alkoholické drama obejít a přitom být přesvědčivé a hutné? V tomto případě zcela jistě ano. Nesourodá parta chlastajících chlapíků se se zvyšující rychlostí řítí vstříc více či méně zásadním zlomům ve svých životech. Za celý film jsem zaznamenal jednu objednávku piva, a to podávali v hospodě jenom lahvové...."Já si vypiju tohle, dám si malýho frťana a končim!"
Seriózní muž (2009)
S ohledem na jeden ze základních principů fungování společnosti ("princip cizího neštěstí") se ve své podstatě jedná o povzbudivé a plynulé vyprávění. Doufám, že Larry ještě stihl navštívit tu neskutečně feromózní sousedku, moc bych mu to přál. (Pozn.:Amy Landecker bylo v době natočení 40 let...... já nejdřív myslel, že Mrs. Samsky hraje Nora Fridrichová :).
Barton Fink (1991)
Vůbec nevím co se mi tom tolik líbilo, asi že to do sebe všechno tak plynule zapadalo, bez zbytečně viditelné racionální linie. Barton se nejvíc bál, že ve společnosti holyvůdských celebrit přijde během večírků o spojení s obyčejnými lidmi a světem.......(!!spoiler!!) jeho obavy se však naštěstí (pro diváka) ukázaly jako liché.
Muži, co zírají na kozy (2009)
No rozhodoval jsem se mezi 3 a 4, ale potom jsem si vzpomněl na Angelu Lansbury a bylo jasno. Sice jsem měl hlavně v druhé půli filmu pocit, že by se to mělo nějak víc rozjet, ale na druhou stranu proč vlastně? A že byly prostředky na natočení filmu zneužity na nákup prostitutek a drog? To je úplný nesmysl!! To s těmi prostitutkami......
Outland (1981)
Především v první hodině napínavý a zejména atmosférický thriller s nadčasovou zápletkou (drogy/korupce/morální dilema o významu práva v nepřirozeném a k lidskému životu nepříznivém sociálním i životním prostředí), kterému však v druhé půli dochází dech, příběhově selhává a chování postav se stává nerealistické. Ve výsledku, ale ještě pořád dobrý a napínavý film.
Půlnoc v Paříži (2011)
V podstatě nevím jaký účel v tom plnila suchařina/snobařina/pózařina, ale na mě tam toho bylo moc. Film co vypadá celou dobu jako reklama ve mně po čase vyvolá podobnou nechuť.....ale na druhou stranu pěkně barevný, skoro jak namalovaný. Karikatura tchána republikána nebyla neúsměvná ale jeho uvěřitelnost už méně....
Zahalte jí tvář (1985) (seriál)
čert ví kde se tam ta atmosféra bere......v takové vcelku přiblblé detektivce, kterou si každý z mé generace, který ji viděl, nějak po(d)vědomě pamatuje....
Záhady Slavičího domu (1984) (seriál)
Ta atmosféra......ani chvílemi až protivné manipulování s postavami (např. půlnoční nezávazná návštěva skleníku nesympatickou sestřičkou, nesmyslné tajení informací apod.) ji nedokáže dehonestovat. Mimochodem sestra Fellonová byla pro mě snad jedinou trochu atraktivnější postavou všech Dalglieshovek. Znělka opět dokonalá a ten název originálu: SHROUD FOR A NIGHTINGALE.......
Černá věž (1985) (seriál)
Pro mě rozhodně nejslabší Dalglieshovka - neuvěřitelné a chvílemi až trapné postavy i situace. Zápletka sice překvapivá, nicméně velké zklamání....povedenější scénky: obrázek vozíčkáře řítícího se ze srázu jako úvod každého dílu, přítel přítele jedné z postav - básník MUG, který je tak trochu jiný (stejně jako ten přítel) nebo poslední schodová vražda... Znělka jako obvykle dokonalá.
Děti noci (2008)
Ve výsledku vcelku atmosférická záležitost. Docela mi to připomnělo různé dramatické inscenace z 80. let, kdy jsem jako kluk koukal na něco co mě až zase moc nebralo jen protože nebylo nic lepšího na práci (kromě povinností). Takhle v okýnku u nějaké nenáročné práce to vcelku šlo, ale v kině bych usnul.....nechápu zcela důvod pro natočení tohohle filmu, ale zase jsem už viděl hromadu daleko horších. Nejzoufalejší mi přišla dějová linka -matka doktorka-dcera Lucie (ala Avril Lavigne dle Zajdy Munroa). A možná 61 minut by bylo příhodnější než 81....