Recenze (18)
Dvě slova jako klíč (2023)
Pomatená zmatenost.
Anděl Páně (2005)
Vypočítavost, žvatlání a podbízivost.
Ten svetr si nesvlíkej (1980)
Jeden z mála filmů, kde bych ocenil větší délku. 75' je na tak výborný film málo.
Klíč svatého Petra (2023) (TV film)
Tradičně trapně splácaná blbost. České pohádky skončily v 80. letech a od té doby se točí jen šišlavé a podbízivé blbosti, které se jevově jako pohádky tváří, ale je to samý zmetek.
Ženy v běhu (2019)
Soubor nejblbějších klišé zasmrádlé nenové vlny, která už je silně olezlá a staví pořád na prefabrikaci ze stejných sraček. Ingredience jsou: - psi, to v každém případě - přemoudřelá děvčátka pronášející repliky člověka ve věku cca 20 let - ženy po lobotomii (ta zdejší nejstarší reaguje na smrt celoživotního partnera přiblblým úsměvem a chabě uvěřitelným překroucením jeho přání, které nebylo myšleno jako posmrtné) - ignorace běžných civilizačních problémů, jako je existenční nejistota a nutnost řešit i jiné než vztahové záležitosti - oplzlé dvojsmyslné vtipy nízké úrovně - dobře situování mladí mužové pracující v mezinárodních firmách, kteří čekají na vhodnou neoplodněnou samici - dětsky průhledné zápletky - dobrovolné zapojení herců o kterých předpokládáme, že už se příště takhle nezesměšní, ale prachy jim nedají dobře dělat - vlezle blbá hudba s bezpohlavním (s)hitem reprodukovaná kvazispěvákem s nízkým rozsahem rýmující bezzubé hovadnosti Tedy tak, tenhle film je taková polívka, kde lehce najdete hovno.
Parta hic (1976)
Jako parodie to není špatné, bohužel to mysleli vážně. Socialistická blbost a kašírovanost z toho jenom kape.
Důvěrný nepřítel (2018)
Myšlenka filmu je zajímavá. Od začátku ho ale dost dehonestuje hlavní hrdinka, což je protivná, rozmazlená a namyšlená fiflena, které divák nějakou tu nepěknou příhodu sám přeje, aniž by se dům musel snažit.
Synchronic (2019)
Myšlenka je zajímavá, to musím uznat. Nicméně její vytěžení dost nedokonalé. Závěr je pak vyloženě limonádově blbý. Obětující se černý Američan zůstane v minulosti, což mu ale nebrání se jaksi přitrouble prolínat do současnosti a nyvě zírat do kamery, což samozřejmě druhého hlavního hrdinu (bílo Američana) pohne k slzám.
Třicet případů majora Zemana - Křížová cesta (1976) (epizoda)
Tenhle díl mám rád pro jeho barokní atmosféru. Prostředí kláštera a kostela je nádherné a matka představená je zahraná skvěle a uvěřitelně. Ostatní jako vždy dost toporní a Munzar jako vždy přehrává - fanatičtí idioti mu šli celý život.
Obecná škola (1991)
Extrémně vlezlá moralita, která urputně vnucuje člověku co, proč a jak je správně. Pokud je Svěrák součástí kolektivu, tvoří skvěle, pokud dostane prostor sám, lezou z toho moralistní patetismy.