Recenze (444)
Bídníci (2012)
Dech beroucí podívaná. Jak jinak - Bídníci byli a stále jsou nejlepším muzikálem po všech stránkách, což platí i o jejich filmové verzi. Ovšem i přes přenádherné písničky stále zůstává největší zásluha panu Victoru Hugovi za jeho nadčasový a bez jakéhokoliv přehánění geniální román.
Twilight sága: Rozbřesk - 1. část (2011)
Tak to jsem málem nedal. První polovina filmu je tak přecukrkadlovatělá, že to dá opravdu zabrat, aby to jeden dokoukal. Od odpadu Rozbřesk zachraňuje jen solidní finále a opět přesná instrumentální hudba.
Twilight sága: Zatmění (2010)
Oproti New Moon znatelný kvalitativní posun k lepšímu, i když se stále jedná o filmovou katastrofu. Režisér David Slade dodal alespoň relativní punc osudovosti a zvláště druhé polovině akčnější tempo. Především má ale Eclipse oproti svému předchůdci nějakou příběhovou kostru - bohužel tragické herecké výkony srážejí i sem tam solidně nasnímané scény k hlubinám odpadu. Co se ale nedá Twilight sáze upřít je jak vynikající instrumentální hudba tak perfektně vybrané písničky.
Twilight sága: Nový měsíc (2009)
Bojím se jen jednoho. Že až se otočí režim a bude mě vyslýchat novodobá Stb, pustí mi Nový měsíc. Pak jim asi řeknu úplně všechno :( Ani jednu hvězdičku za hudbu nemůžu dát, i když bych rád. Ale to prostě nejde...
Stmívání (2008)
Nemám rád předsudky, a proto jsem se po dlouhém odkládání podíval na první díl tohoto novodobého fenoménu. Čekal jsem to nejhorší (no jo, ty předsudky:)) ale nakonec jsem nepociťoval ani nutnost sebepoškození, ani jsem neusnul :) Atmosféra funguje (jak by ne, když se natáčelo v Vencouveru), hudba je přenádherná, scénář je béčkový, hloupoučký ale v rámci žánru ucházející a s přivřenýma očima se dá to samé říci o hereckých výkonech (POZOR, mluvím o originálním anglickém znění, dabing je ultra-příšerný). Suma sumárum, první díl rozhodně IMHO nepatří do odpadních vod, naopak v rámci žánru (mluvím o žánru brakové červené knihovny) klasický nenáročný romanťák v upířím hávu. A klidně se na něj podívám po čase znovu. Což rozhodně neudělám v případě druhého dílu.
Hobit: Neočekávaná cesta (2012)
Tak jsem se po dlouhých deseti letech vrátil do Středozemě a našel jsem tam všechno, co jsem si tenkrát tolik zamiloval. Děkuji velice a za rok zase na viděnou ! PS: Kdo četl Hobita a Pána Prstenů ví, jak moc jsou knihy odlišné. A stejně tak jsou odlišné i filmy. Kdo čeká stejnou podívanou jakou bylo Společenstvo Prstenu, nechť zůstane raději doma. PPS: Samozřejmě mám místo mozku Lembas a jsem na to hrdý !
Total Recall (2012)
Total Recall (2012) můžete už od začátku nenávidět - vždyť na Total Recall (1990) vyrostla celá jedna generace a Arnie je jen jeden. Osobně jsem se ale už podle trailerů rozhodl oba filmy nesrovnávat a dát novému počinu Lena Wisemana šanci, resp. druhou šanci v podání Blu-Ray Director's cut. A vyplatilo se: I když je mozek nahozený do úsporného režimu stále nutností, jde o výrazný posun ve vyznění celého filmu i v jednotlivých detailech: Colin Farrell je bourák, hudba neurazí a díky nadupaným akčním scénám jsem často hledal dolní čelist na podlaze. A Kate Beckinsale ? Haůůůůůů !!!! :)
Kennedyové (2011) (seriál)
I když obrovský potenciál příběhu zůstal spíše nevyužitý, jedná se o nadprůměrné drama, které zvláště v dnešní době wow effect seriálů svoji komorností jen a jen potěší. John F. Kennedy a Bobby Kennedy patří k nejpozoruhodnějším osobnostem 20. století a já doufám, že se s nimi na plátnech kin nebo na TV obrazovkách ještě v blízké době setkáme (za rok to bude 50 let od atentátu na JFK)
JFK (1991)
Fim bez chyb či zaváhání. Brilantní politický thriller a obžaloba lži a bezpráví. Boj proti nespravedlnosti nikdy nekončí, ani v případě nejhanebnější vraždy amerických dějin.
Skyfall (2012)
Z nový Bondovky se mi v kině roztrhly džíny (fakt nekecám), tak moc sem si ji užíval :-) Asi není co dodat. Snad jen že Skyfall snaživě atakuje post nejlepší Bondovky všech dob. Bravo !