Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pierre Anthon a jeho spolužáci právě začali chodit do deváté třídy. Pierre Anthon zničehonic prohlásí, že život nemá smysl, odejde ze školy, vyleze na strom a odmítá z něho slézt. To mezi spolužáky vyvolá existenciální krizi. Rozhodnou se shromáždit své nejcennější věci a vytvořit „hromadu smyslu“, jež by Pierra Anthona přesvědčila, že nemá pravdu. Začíná nebezpečná, znepokojující a kontroverzní studie o tom, na čem skutečně záleží. To, co začalo nevinnou obětí, se brzy promění ve spirálu psychologického násilí: čím bolestivější je oběť, tím více znamená a tím více se požaduje od dalších v pořadí. Nic je surový a neučesaný příběh o skupině mladých lidí, kteří se tváří v tvář nesmyslnosti života vydávají pryč z bezpečí a nevinnosti dětství. (Film Europe)

(více)

Videa (2)

Trailer 3

Recenze (17)

SeanLSD 

všechny recenze uživatele

Toto je v podstate filozofická záležitosť. Ale Dáni sa zase vytiahli v tom ako najzložitejšie metafyzické otázky matky vied previesť do pribehovej prudko znepokojujúcej formy. A hĺbavejší diváci môžu potom do omrzenia diskutovať o tom, kto tu bol vlastne horší/lepší/pravdivejší - diabolský nihilista pokušiteľ alebo grupa tých, čo sa stádovo nezadržiteľne šmýkajú po špirále zla? Či hádam je na vine ich okolie, väčšina našej spoločnosti, doba alebo ľudská prirodzenosť, hľadajúca, tlupová a selektívne krutá súčasne..? Alebo napokon tá, čo to celé mimovoľne spustila v záujme nápravy/ zlepšenia/ dobra/ svojich citov a dokázala nado všetky pochybnosti klasické tvrdenie, že cesta do pekla je dláždená dobrými úmyslami? Každopádne, nech už sú činy, motivácie a povahy jednotlivých detí vo svojej konkrétnosti akékoľvek, hlavný spúšťač, teda ten, čo už je mu všetko jasné a vzdal sa hľadania zmyslu aj robenia čohokoľvek tým, že vyliezol naspäť na strom, je modelovou abstrakciou, neživotným konštruktom.. Takisto chýba nejaká väčšia interakcia s až podozrivo neprítomným okolím deciek z malého mesta. Verím, že v knihe to môže byť rozvedené ďaleko uspokojivejšie.. To však neznižuje efekt tejto principiálne filozofickej spoločenskej výpovede. ()

Slepejsek 

všechny recenze uživatele

Do třídy deváťáků přijde třídní s dotazníky na volbu povolání. Jeden kluk se vzbouří a s tvrzením, že v životě nemá nic smysl, uteče na strom. Spolužáci začnou snášet věci tak, aby ho přesvědčili o opaku. Začíná to jako nevinná dětská hra - kdo by neobětoval cokoli, co může vypadat efektně, ale ve skutečnosti je mu to už volné? Ať je to hračka od ztraceného rodiče nebo kytara, na kterou už dávno nehraje... Chce to přece něco, na čem nám opravdu záleží! Takže si "oběti" začnou stanovovat vzájemně. A začíná přituhovat... Oblíbené boty či vlasy? Málo! Co takhle vykopat mrtvého bratříčka či ukrást z kostela sochu Krista? Vzdát se svého panenství? Pořád málo? Zabít potulného psa či useknout spolužákovi prst? Mohou jít ještě dál? Nejděsivější je ovšem reakce dospělých. Prvotní rodičovský šok velmi rychle vystřídá pohled psychologů. Zvrhlost se mění v obdivuhodný projev potlačené osobnosti. Z malých grázlů se stávají velcí hrdinové... Snad by je mohl zastavit aspoň ten, kvůli kterému se to všechno vlastně rozeběhlo. "Jak jste to všechno mohli obětovat? Kdyby to pro vás opravdu něco znamenalo, tak se toho nikdy nevzdáte! Co vám teď zůstalo?" Jenže na moralisty není nikdo zvědavý. A kolektivní vina probouzí v davu pudy. "To nebylo neštěstí!" "Teď už s tím nic neuděláš. Tak pojď a nech to být..." K filmové dokonalosti chybí lepší herci a taky scénář by si zasloužil propracovanější vývoj a zlomy. Ale s mrazením v zádech z toho, kam až došla naše společnost, se budete v mysli potýkat ještě hodně dlouho. A možná se jí už ani nezbavíte... ()

Reklama

Aljak 

všechny recenze uživatele

Zápletka tohto filmu je poriadne bizarná, takpovediac existencionaliticko-nihilistická. Tá "spolupatričnosť" Pierrových spolužiakov bola pre mňa fakt priam fanatická, a vyzeralo to skôr ako nejaká sekta. Tie obety deciek boli spočiatku ešte ako tak náležité, ale ako sa to stupňovalo, tak to bolo fakt už za hranicou - a to všetko kvôli nejakému znudenému debilkovi Pierrovi, ktorý sa na protest odobral na strom. Posolstvo je síce evidentné, ale obetovať niečo nezvratné (panenstvo, prst, pes, atď), to by som určite nenazýval ako zmyselné. Celkovo je však psychologický a filozofický rozmer tohto filmu na mieste, akurát nie v takomto šialenom vyústení... 3* ()

Rooseman 

všechny recenze uživatele

A jaký to má všechno smysl? Na otázku, kterou si jednou za čas po večerech klademe asi všichni, melodramatické Nic neodpovídá. Logicky ani nemůže. Ale dráždí, znechucuje, odevzdává se a hlavně mluví na diváka. Jde o jedno z top děl s filozofickým přesahem, které jsem za poslední roky viděl. Zároveň je to něco, od čehož neodejdete se stejným pocitem jako na začátku. I když jednotlivé dospělé postavy skřípou stejně jako jejich nebetyčná benevolence, rád v tomto případě přimouřím oko. Na ničem totiž nezáleží. ()

blondboss 

všechny recenze uživatele

Celý tento film mi prišiel ako ťažký bizár s cieľom zaujať menšinové publikum, ktorému nie je nič sväté. Príbeh so stupídnym scenárom postaveným na jednom pošahancovi, čo vylezie na strom a ďalších pošahancoch, ktorí sa ho snažia dostať dole a pritom prinášajú rôzne neadekvátne obety, pričom sa nenájde nikto vrátane polície, kto by toho dementa dostal zo stromu dole. Akože úplný nonsens. Pár myšlienok tu bolo zaujímavých, ale celkový dojem z filmu je proste katastrofálny. 30 % ()

Galerie (15)

Zajímavosti (1)

  • Film vznikl na motivy stejnojmenné bestselleru Janne Tellerové, který vyšel ve 30 zemích a po celém světě se prodalo více než 1,5 milionu výtisků. Kniha byla adaptována do více než 150 různých divadelních inscenací. (Film Europe)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno