Obsahy(1)
Charles Chaplin v kostýme ženy, ktorá si prišla so svojim manželom pozrieť vojenský sprievod. Manžel sa vytratí preč s inou ženou a manželka sa ho vydá hľadať. Dostane sa do konfliktu s režisérom, ktorému prekazí zábery sprievodu; zatancuje si na hudbu kapely; napadne policajta, manželovu novú známosť a aj samotného manžela, ktorý ju zhodí z móla do mora. (Diazbros)
(více)Recenze (16)
no mě Chaplin jako manželka příjde docela vtipný/á.....není to sice nic, co by si člověk zapamatoval na celý život, ale pobaví a o to přeci šlo a ještě musím dodat, že Chaplinovi ty " ženské role" fakt seděly. DÁLE HRAJÍ: Mack Sennett (Film Director) Billy Gilbert (Cop/Man in white shirt) ()
Rušný den je zajímavý skutečností samotného vzniku filmu během reálné vojenské přehlídky (přibližně dva měsíce a kousek před vypuknutím první světové války). Charlie podlehl kouzlu transvestitismu, humor je ve znamení rozdivočelé hysterické žárlivosti a kopance cirkusové klauniády jsou motorem i duší celkového pohybu vpřed. Vedle ženskosti Charlieho vzezření zaujme jeho otrávený manžel (Mack Swain), ženská konkurentka (Phyllis Allen), či na přehlídce pracující režisér filmového zpravodajství (Mack Sennett). Násilí cirkusového klauna slavilo další filmový úspěch. ()
První kroky Ch. Chaplina.¬ Rok 1914 byl úvodním rokem Chaplinovy tvorby filmové. Na třicet pět krátko- případně středometrážních grotesek plus jeden dlouhometrážní snímek ve směs postrádaly větší kvalitu, žertéřství rovnalo se sotva tak jednomu a půl míčku artisty, místy bylo až rozpačitě trapné. Je zřejmé, že společnost "Keystone Studios", s níž měl Chaplin uzavřenu roční smlouvu, si spíš než na kvalitu potrpěla na množství.¬ Podobně tomu bylo i následujícího roku a počátkem roku 1916, kdy Chaplin pod hollywoodskou společností "Essaney" natočil svých dalších patnáct krátko- příp. středometrážních snímků. Ač v té době už znám a oblíben natolik, že mohl diktovati podmínky producentům a vybírati z nich, nebyla úroveň Ch. snímků ve směs vysoká, ze jména hledíme-li na ně nedobovýma očima.¬ Není však třeba odsunouti tyto první filmové krůčky a kroky někam do zapomnění, svou kvalitou spolu s vkusností se vyrovnají řadě nynějších zábavných pořadů tak jistě, jako že Ch. Chaplin natočil později taková díla jako "Moderní doba" či "Diktátor".¬ [Zdroje: 1. Wikipedie, English (en.wikipedia.org/). 2. Filmová databáze IMDb (imdb.com/)] ()
Podobný případ jako Charlie v zábavním parku. Kraťoučká groteska s nulovým dějem, kde se Charlie pořád jenom cpe před kameru a vyprovokuje několik konfiktů, které najdou rozuzlení v rybníce (jak taky jinak, že). Tady je to akorát ozvláštněné tím, že Charlie je sice velmi hezká, ale zato naštvaná a protivná žena. A možná právě díky tomu skvělému kostýmu to stojí za pozornost, ale víc nic. ()
Kratulinká groteska z Chaplinoveho raného obdobia v štúdiu Keystone, ktoré sa vo všeobecnosti vyznačovalo dosť biednou kvalitou a táto groteska patrí dokonca ešte k tým najslabším daného obdobia. O nejakej vtipnosti, či nápaditosti tu nemôže byť ani reči. Snáď jediné zaujímavé je vidieť Charlieho v ženských šatoch, ale aj v tomto prípade ostali možnosti nevyužité. Protivná žena Charlie sa tu samoľúbo producíruje pred kamerou, prekáža pri filmovaní, rozdáva kopance a facky, a to je celý "humor". Videná verzia z roku 2010 s obstojnou hudbou Fredericka Hodgesa. ()
Reklama