Reklama

Reklama

Mstitel s píšťalou

  • Severní Korea Hong Kil-Dong (více)
Akční / Fantasy / Dobrodružný
Severní Korea, 1986, 108 min

Obsahy(1)

Čhun Som je milenkou ministra Chona a matkou jeho syna Hong Kil Tonga. Tuto někdejší služku Chonova zákonná manželka ponižuje a ráda by se půvabné dívky zbavila. Když ministr dostává příkaz, aby odjel do provincie Fenjan likvidovat bandu zločinců, Čhun Som je věrně připravena následovat ho i se synkem. Po cestě jí přepadnou bandité, objednaní Chonovou žárlivou ženou. V nerovném boji oba zachraňuje stařec jménem Mu On. Chlapec, kterého nadchlo starcovo bojové umění, prosí, aby se mohl stát jeho žákem. Dostane od dědy píšťalku (aby člověk zvládl umění osobního boje, musí být citlivý na sebetišší zvuky) a začíná namáhavé desetileté cvičení. Poté začíná samotný příběh Mstitele s píšťalou, který bohatým bral a chudým dával. (TO)

(více)

Recenze (71)

choze 

všechny recenze uživatele

Severokorejská kung-fu pohádka z poloviny 80. let se skvostnými dialogy (co věta to perla) a Hrušínským geniálně dabujícím starého mistra. Velmi prostinký příběh dostane grády až v druhé půlce, kdy se z hrdiny stane mstitel s píšťalou a děj rychle spěje k parádnímu finále s invazí černých ďáblů. Najde se tu pár nezapomenutelných scén (výcvik s přeskakováním stromků, ninjové pohybující se v písku pláže), ale jinak to má jen ryze nostalgickou hodnotu a funguje to už pouze jako prvotřídní nechtěná komedie. ()

molotov 

všechny recenze uživatele

Komunistická agitka, která převádí příběh o Hong Kil-dongovi do podoby komunistického hrdiny, který nejdříve vyvraždí zlobivé kapitalisty a potom svině japonský, které ukradli státní poklad a berou si místní ženy (že by narážka na comfort woman?). Technicky je to na velmi vysoké úrovni (v kontextu severokorejského filmu) a především souboje jsem až překvapivě dobře natočené. ()

Reklama

kitano 

všechny recenze uživatele

Rozpravkovo naijvne, no napriek tomu pribehovo putave, choreograficky vynimocne prevedene a preto divacky stale atraktivne. Kil Dong je proste spravny hrdina bojujuci za spravnu vec a to sa pocita. Vzhladom na prepracovanu choreografiu a vobec nesporne kvality sa cudujem, ze z tejto krajiny nevzislo viac podobnych snimkov (teda aspon k nam sa nic podobne zrejme nedostalo). (8/10) ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Ano i já jsem na tomto vyrostl, i pro mne byl tento film jedním z prvních filmů, ve kterém jsem se setkal s bojovým uměním, i já jsem tento film několikrát navštívil v tehdy ještě socialistickém kině se svým tatíkem ... Podařilo se mi film shlédnout po 22 letech od jeho vzniku s českým dabingem a přiznávám, že nostalgie to byla velká, ale postupem filmu, který má ještě k tomu dost dlouhou stopáž, se mi začal obracet žaludek právě z té "odporné nostalgie socialistické doby" ... Naštěstí se žaludek uklidnil při finálním wuxia masakru ... Nehodnotím filmy podle nostalgie, ale podle kvalit, které opravdu mají. A nebude tomu jinak ani u "Mstitele". Film je neskutečná slátanina a zdlouhavá otravná propaganda komunismu zabalená spíš do pohádky připomínající "Mrazíka". Jako takový je to dějem, scénářem, hereckými výkony a zejména dialogy naprostý odpad a otravný hnus, který mě osobně spíše připomínal doby špatné, než dobré ... Ale co musím u filmu opravdu vyzvednout jsou souboje!! To jsem opravdu nechápal!! Tak dynamicky, precizně, na svoji dobu, a zejména místo vzniku, kvalitně natočené souboje jak bez zbraní tak s nimi, plus desetimetrové skoky, jsem opravdu nečekal a musím uznat, že tohle se severokorejcům opravdu povedlo!!! Film se v tomto ohledu bez problémů vyrovná klasickým hongkongským klasikám 70. let. Ale bohužel ta zdlouhavá omáčka kolem je opravdu hnus... ()

ORIN 

všechny recenze uživatele

Typický produkt pro komunistické (severokorejské) prostředí, kdy jedinec z lidu "dostane" v rámci mnoholetého výcviku do vínku téměř nadpřirozené schopnosti a jako levicový Robin Hood se vydává bohatým brát a chudým dávat. Když se odhlédne od ideologického konceptu, tak tu máme vcelku vydařený akčně dobrodružný film s propracovanou choreografií soubojů. Podobně jako v čínském Úderu otevřenou dlaní i zde je zajímavé sledovat psychologický vývoj některých postav, např. proměnu jednoho z banditů. ()

Zajímavosti (1)

  • Akční režii měl na starost Sang-ok Shin. (Epistemolog)

Reklama

Reklama