Režie:
Takaši IšiiKamera:
Hiro'o JanagidaHudba:
Goró JasukawaHrají:
Aja Sugimoto, Rendži Išibaši, Ken'iči Endó, Susumu Teradžima, Hironobu Nomura, Józaburó Itó, Daisuke Iidžima, Blake Crawford, Hidetaka Ichiyama (více)Obsahy(1)
Jeden z nejzásadnějších filmů japonské exploitační kinematografie – subžánru, který ukazuje sex a násilí ve velmi naturalistické podobě. V případě filmu Květina a had však nejde o lacinou pokleslou zábavu, ale o originální ztvárnění bizarního světa kolem nás. Ne nadarmo je proto také snímek hojně přirovnáván k dílům Davida Lynche. Převážná většina děje se odehrává na pódiu jednoho z japonských nočních podniků. Právě sem se dostává manželka ředitele významné firmy, který ji prodal členům Jakuzy za své dluhy. Každý večer je tato profesionální tanečnice tanga při podivné show s maskami podrobována různým sado-masochistickým praktikám. V publiku pravidelně vysedává také podivný stařec, kterému se jeho zvrhlé choutky nakonec stanou osudnými... (oficiální text distributora)
(více)Recenze (39)
Japonsku kinematografiu mam rad, odkedy som sa zoznamil s Kurosawou, Kitanom alebo aj Miyazakim. Tuto pre mna neznamy reziser Isii natocil eroticky film, ktory ide hodne do exploitation. Japonci su znami takymito filmami, no a tuto je jeden krasny priklad. Film sa neda skatulkovat ako horor, skor eroticky, herecke vykony su mdle a slabe, rezia miestami posobi amatersky a herci pre mna neznami. 50 % ()
Explicitně vyobrazená samoúčelnost v násilí a drsných sexuálních praktikách, která ovšem nechá diváka naprosto chladného. A to je u podobného typu filmu zatraceně velký problém. Nechtěl jsem být dojatý, ale měl jsem být naštvaný, šokovaný. Pociťovat to ponížení. Nestalo se. A ani vizuálním pojetím a stylem se nejedná o něco přelomového či zásadního. Snad jen ten trapně vypadající digitální had na začátku a vlastně už tahle scéna měla předznamenat nefunkčnost celého projektu. Ale možná se mi to celé jen zdálo? ()
Hneď začiatok, had a ústa ženy, aj keď had bol neskutočne digitálny, ale aj tak, to na mňa zapôsobilo. Kreativita je tiež silným článkom tohoto filmu. Tento film nieje o krvi, je o šokujúcich zvrátenostiach, ale vie aj čo to je dramatickosť. Manžel, ktorý predal svoju manželku a chce ju spať,ale to už nejde, rozhodnutie je bremeno človeka. Sú rozhodnutia na ktoré sme hrdí, ale sú aj také, ktoré by sme hneď zmenili, ale už to nejde. A to je sila, lebo do takéhoto zvráteného príbehu, myslieť aj na emocionálnu hĺbku, to by som tu rozhodne nečakal. Nemám námietky vobec k ničomu aj dĺžka filmu bola adekvátna, určite nebola prehnaná, lebo film vobec nenudil, a už dosť kecov, dobre to bolo. ()
Jednoduchý příběh o vykoupení, který je v maximální míře naplněn obrazy překypujícími perverzí a bizarností. Nejedna zvrhlá fantazie zcela jistě zaplesá nad novým přílivem inspirace - s trochou nadsázky :-) Zpracování je naprostá bomba, včetně těch nejdrobnějších detailů, jako jsou zvuky pnoucích provazů, kapajícího vosku atd. ()
Jo tak to je fakt extra typicky japonská erotická exploitační záležitost ... Z počátku to vypadá na docel zajímavý film obecně, ale po jisté době se to rozjede do téměř nekonečného týrání jedné krásné tanečnice, které jednak sleduje přestárlý odporný dědek a pak řada úchylů v maskách, kteří si za to dobře zaplatili ... Vypadá to jako divadelní představení, ale co tam s tou ženskou všechno dělaj, to sem chvílemi fakt čubrněl a říkal si "Jééé!! Tohle ještě neznám!!" Erotické, ale i nechutné, násilné, brutální, perverzní a 200% japonské!!! Díky té dlouhé stopáži a vizuálu po roce 2000 mi to ovšem nesedlo tak, jako klasiky podobných žánrů z let 70. a první poloviny let 80. ... Prostě už toho bylo potom trochu kvantitativně příliš a z těch slizů co tam mlaskali se mi nějak ani nevím proč občas zvedala grcka ... Každopádně pro budoucí zaměstnance SADO-MASO klubů je tento film jedinečnou výukovou učebnicí!! Je v něm opravdu snad všechno ... :-) ()
Galerie (17)
Photo © Toei Company
Reklama