Reklama

Reklama

Chuť melounů

  • Česko Umíněné mraky (festivalový název) (více)
Trailer
Erotický / Drama / Muzikál / Komedie / Sci-Fi
Tchaj-wan / Francie, 2005, 114 min

Obsahy(1)

V zatím posledním filmu režiséra Tsai Ming-Lianga je řada prvků, jež se objevily i v jeho snímku z roku 2001 Kolik je tam hodin? (byl uveden na MFF Karlovy Vary v sekci Horizonty oceněné filmy). Dívka jménem Shiang-Chyi se vrací z Francie domů a v Tchajpeji zjišťuje, že celé město trpí nedostatkem vody. Náhodou se setkává s prodavačem hodinek Hsiao-Kangem, jehož zná z dřívějška, a něžná romance pokračuje v jejím bytě. Dívka ovšem netuší, že Hsiao-Kang nyní točí pornografické videofilmy a že přímo v sousedství se dějí podivné věci a setkávají se tam podivní lidé. Co se stane, když jim Shiang-Chyi zkříží cestu? Útržkovité filmové vyprávění je protkáno živými a imaginativními hudebními sekvencemi, které diváky vzdalují od tajemných věcí, odehrávajících se v dívčině bytě. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (130)

Damiel 

všechny recenze uživatele

40 % - Chtěl jsem to dokoukat do konce, ale DVD přehrávač se po 80 minutách rozhodl, že toho má už dost, a odmítl zbytek tohoto "filmu" přehrát. Zjevně mě chtěl uchránit dalších 30 minut nudy. Být Melouny film, u kterých bych v tu chvíli byl vtažen do děje, asi by mě to pěkně n..lo, ale vzhledem k zážitku z předchozích minut mi to bylo celkem jedno. Nuda. ()

Cimr 

všechny recenze uživatele

V životě bych neřekl, že čínský erotický muzikál z prostředí natáčení porna může být tak děsně nudný! Neskutečně se to vleče. Scény, které by v normálním filmu trvaly minutu v tomto filmu trvají pět. Pořád tam někdo někam chodí, někde stojí, někam kouká a zásadně tam při tom nikdo nemluví. Někomu se to snad mohlo líbit, ale pro mě představuje chlap převlečený za penis, kterého na veřejných záchodcích honí Číňanky s kýbly na hlavě všechno ostatní, než metaforu lidské samoty a prázdnoty a bla bla.. ()

Reklama

dobytek 

všechny recenze uživatele

Když si tady tak čtu ty komentáře uživatelů, kteří tomu dali 5 hvězdiček, tak se fakt musim smát. Tenhle film (jestli se to dá filmem vůbec nazvat) je naprostá hovadina a šílenost, která nedává absolutně žádnej smysl. Když tam zrovna někdo nemasturbuje nebo nesouloží, tak se tam odehrává absolutní hovno. Většina filmu obsahuje scény typu "číňanka minutu sedí a čumí, číňanka 2 minuty chodí po schodech, číňanka 2 minuty sedí a čte si časopis, číňanka minutu čumí do lednice, číňanka 3 minuty žere meloun" a podobně. Ve filmu se navíc téměř nemluví. Je to prostě o ničem. Za zmínku stojí masturbace PET lahví, při který víčko zůstane uvnitř, pak je taky bombastická hudební vložka, kdy asi 50 číňanek tancuje na záchodě s kýblama na hlavách a mezi nima pobíhá číňan, kterej má na hlavě klobouk ve tvaru pinďoura. Vrcholem filmu je pak závěr, kdy číňanka najde ve výtahu mrtvou pornoherečku, odtáhne si jí do bytu a následně s tou mrtvou pornoherečkou čtveřice číňanů natáčí porno ze všech možnejch pozic a úhlů :-) Celkově bych to ohodnotil jako pořádně úchylnej film pro totální úchyly, co jsou hodně zatížený na asiatky. Já mam pro asiatky slabost, takže za celkem hezkou číňanku v hlavní roli dávám 1 hvězdičku. Jinak je to ovšem odpad až na půdu. Z Číny jedině prostitutku nebo instantní polívku, ale filmy fakt ne. P.S. Proč maj všechny asiatky bobry? ()

HappySmile 

všechny recenze uživatele

No tak já teda nevím. Přes padesát procent filmu tvoří statický záběr kamery - tři minuty zabírá jak spolu dva sedí na houpačce, ani se nehnou, pak pět minut zabírá ulici, kde se absolutně nic neděje atd atd... Kromě toho skoro němý film (až na pár písniček a vzdechy). Takže myslím, že díky tomuhle to nemůže zaujmout ani milovníka muzikálu (jedna písnička se tam docela dala, tak za tu dám 1 hvězdičku), ani milovníka porna, protože než se tam k něčemu dostali, tak už člověk u tohodle filmu musel zaručeně usnout. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

FILMOVÝ SCI-FI MARATON 2023 – země č. 37: TCHAJ-WAN: Ming-liang Tsai je nepochybně zajímavý režisér, ačkoliv mi žádným filmem nesedne stoprocentně. Během prvních minut se zde střídá tolik úchylného bizáru a naturalismu, až jsem myslel, že ten film neustojím, závěr zase patří k těm, co se snaží v první řadě co nejvíc šokovat a ve mě vzbudil otázku, zda bylo opravdu nutné jít až do takového extrému... a ne, že by Chuť melounů nenabízela spoustu všerůzné divočiny i mezi tím, ale s postupným překonáním té pachuti z úvodu mě zvláštním způsobem začala bavit. Režisér tu předvádí podobný styl jako v Díře, která se mi po druhém zhlédnutí hodně zalíbila, mj. ozvláštněním podivného útržkovitého děje v dlouhých statických záběrech o muzikálové pasáže s využitím starých čínských hudebních šlágrů 50. a 60. let, jejichž texty v překladu doplňují příběh či pocity postav. V hravých muzikálových číslech projevuje Tsai opět takovou nápaditost, až mi bylo trochu líto, že zbytek filmu oproti „videoklipům“ nedokáže vždy zůstat stejně nápaditý a jakkoliv mnohé záběry jsou potavé ať už dějem, vizuálně nebo i nějakým vtipným nápadem, některé na mě svou délkou působí neúměrně dlouze, stejně jako místy celý film. Přesto má Chuť melounů leccos do sebe i mimo muzikálové atrakce, včetně ústředního námětu muže, který potají přechází mezi neopětovným vztahem s přítelkyní a čistým sexem s jinou ženou před kamerou v pornobranži. Sci-fi linie z neurčitého světa s nedostatkem vody a nadbytkem melounů, jejichž šťáva lidstvo zachraňuje před dehydratací, sice ve výsledku působí hlavně jako odraz k více bizarním scénám + ozvláštňující kontext představený v pozadí skrze hlášení z televizi, ale do celého rovněž bizarního konceptu plně zapadne. Vedle přílišného naturalismu mi tu však vadí i zmíněná útržkovitost, která s uměleckou formou brání vyniknout případnému hlubšímu psychologickému dramatu. [60%] ()

Galerie (19)

Zajímavosti (3)

  • Spousta diváků při promítání na Berlínském mezinárodním filmovém festivalu opustila sál při finální scéně. (HappySmile)
  • Režisér Tsai Ming-liang chtěl původně film zaměřit na příběh babičky, která zjistí, že její vnuk pracuje v porno průmyslu, ale když jeho kamarádka a spolu-režisérka Ann Hui nemohla hrát roli babičky, Tsai se rozhodl změnit tuto roli na mladou dívku a Chen Shiang-chyi si díky tomu zopakovala roli své postavy z Tsaiovy staršího filmu Kolik je tam hodin?. (HappySmile)
  • Dávno předtím, než Ming-liang Tsai natočil právě Chuť melounů, tak často v žertu pronášel, že pokud se jeho filmy budou i nadále potýkat s finančními problémy, tak bude nucen přejít do pornografického průmyslu. (DaViD´82)

Reklama

Reklama