Režie:
Mirjam LandaScénář:
Mirjam LandaKamera:
Tomáš KobolkaHudba:
Daniel LandaHrají:
Lucie Vondráčková, Rudolf Hrušínský nejml., Filip Tomsa, Jiří Korn, Daniel Landa, Jana Vaculíková, Roman Pomajbo, Vladimír Marek, Richard Tesařík (více)Obsahy(1)
Micky se ve vězení upíná ke své touze po seznámení s úspěšnou zpěvačkou Karin. Poté, co v rádiu zaslechne informaci o konkurzu na chystaný muzikál, kde má dívka ztvárnit hlavní roli, využije příležitosti a v mrazícím voze uprchne z vězení. O pár dnů později se na konkurz přihlásí pod falešným jménem a postoupí do užšího výběru. Dorazí i Karin se žárlivým milencem, bohatým podnikatelem Oskarem, který je současně sponzorem představení. Přestože se autor libreta přimlouvá za obsazení Mickyho do hlavní role, cholerický a bezohledný režisér Palo ho odmítne. Mladíka přece nikdo nezná, a navíc si už Palo vybral populárního zpěváka Frantu. I přesto si Micky vyzvedne u produkčního Mirka text. Objeví se na první zkoušce a všechny přesvědčí, aby ho v souboru nechali jako alternaci pro všechny mužské role. Zatímco se seznamuje se starým hercem Michalem, jízlivou Sylvou či svobodnou matkou Romanou, detektiv Kopecký, který má uprchlého vězně najít, rozjede pátrání. Přestože v souboru zpočátku vládne napětí, začnou se rozvíjet některé vztahy. Romana se sbližuje s Michaelem, Micky občas hlídá její dítě a podaří se mu spřátelit se s Karin. Když režisér jen pár dnů před premiérou vyhodí nedisciplinovaného Frantu, dostane hlavní roli Micky. Večer za ním přijde do divadla Karin, zkoušejí spolu a potom se pomilují. Jenže pak se Mickyho fotka objeví v novinách, což neujde pozornosti policie. (TV Nova)
(více)Recenze (457)
"Naivní a amatérský tvůrčí přístup poznamenává v neposlední řadě i výkony herců, kteří si jakoby v duchu celého filmu nedokáží vybrat jednu polohu. Herecký ansámbl tak narušují vlastně jen vytrvalci Roman Pomajblo (v roli režiséra) a Lucie Vondráčková (Karin), přičemž vesměs nepřetržitě, leč…"
"Kvaska postrádá velkolepost zahraničních muzikálů, i jejich precizní aranžmá. Na druhou stranu je z formálního hlediska velice solidně zvládnutá (práce kamery, barevné ladění) a i přes svou prostoduchost díky svižnému střihu nenudí. Veliká škoda, že se tvůrci neodvážili k větším hudebním výstupům,…" více
"Suma sumárum, Kvaska by sa neporovnateľne viac vynímala v divadle. Proklamovaná nefilmovosť nielenže zväzuje, ale do určitej miery selektuje v dave konzumentov vhodného diváka so slabosťou pre Landove muzikály a českú divadelnú scénu. V našich končinách si však obdobné profilovanie zo strany…" více
"Co vlastně Kvaska sděluje? Že sama příprava a zkoušení muzikálu se téměř shoduje s muzikálem samým. Tato idylizace (pseudo)umělecké tvorby se sice dějinami kinematografie táhne jak červená nit. Divácky je jistě přitažlivá, avšak vědomě matoucí. Pokud je nabídnuta na nezpochybnitelně špičkové úrovni…"