Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Richard Hardy (Jack Dean), tvrdo pracujúci burzový maklér, šetrí každý cent na svoju veľkú investíciu. Snaží sa zarobiť peniaze pre svoju nezodpovednú a rozšafnú manželku Edith (Fannie Ward). Tá použije 10.000 USD z charity na burzovú špekuláciu, no o všetko príde. Situáciu využije Hishuru Tori / Haka Arakau (Sessue Hayakawa), priekupník so slonovinou - ponúkne Edith peniaze za spoločnú noc... (matriosa)

(více)

Zajímavosti (11)

  • Přestože byly v Japonsku americké filmy velmi oblíbeny, The Cheat se zde do kin nedostal. (Mr.Ocek)
  • Film byl v některých státech zakázan. (Mr.Ocek)
  • James Card, zakladatel George Eastman Film Archive, o filmu prohlásil: "Těžko si představit scénář, který by americká veřejnost v roce 1915 viděla méně raději zfilmován." (Mr.Ocek)
  • DeMille udajně natáčel film mezi 9-17 hodinou a poté do 2 až 3 hodin od rána točil snímek The Golden Chance (1915). (Mr.Ocek)
  • Film sblížil hlavní herce Fannie Wardovou a Jacka Deana natolik, že rok po uvedení filmu se vzali, šťastné manželství jim vydrželo až do Deanovy smrti v roce 1950. (Mr.Ocek)
  • Na základě prostestu japonské asociace bylo hlavní postavě Sessue Hayakawovi změněno jméno a státní příslušnost. Ve verzi z roku 1918 se jmenoval Haka Arakau a byl to občan Burmy, v původní verzi to byl Japonec Hishuru Tori. (Mr.Ocek)
  • Camille Erlanger napsal v roce 1921 operu "La Forfaiture", která byla inspirována tímto filmem, a ta se tak stala první operou, jež vznikla na základě filmu. (Mr.Ocek)
  • Film využíva svetelný efekt v scénach, ktoré sú osvetlené iba jedným, nanajvýš dvoma silnými zdrojmi svetla a doplnkové svetlo úplne chýba. Režisér DeMille nazval tento postup ako Rembrandt lighting. Tento termín slúžil ako výhovorka pred nervóznymi majiteľmi kín. Ujal sa však natoľko, že sa stal súčasťou klasického repertoáru osvetľovacích techník. (Biopler)
  • Snímka mala významný vplyv na režisérov francúzskeho impresionizmu, ktorí taktiež značne využívali svetelné efekty. (Biopler)
  • Film odráža zmeny v štúdiovom štýle nakoľko v roku, v ktorom bolo dielo realizované, sa ustupovalo od využitia štúdií s presklenými strechami kvôli kombinácii denného a umelého svetla a nahradzovali ich štúdiá iba s umelým osvetlením. (Biopler)

Reklama

Reklama