Režie:
Edward AndersonScénář:
Edward AndersonKamera:
Michael FimognariHudba:
Henning LohnerHrají:
Tony Curran, Peyton List, Cameron Goodman, Cullen Douglas, James Ryen, Skip Shea, Tom Kemp, James Snyder, Ylian Alfaro SnyderObsahy(2)
Radovánky v Mexiku byly fajn, ale bujarý dívčí prázdninový víkend skončil a nadešel čas vrátit se domů. Proto také nyní Jules (Cameron Goodmanová) a Mel (Peyton Listová) stojí promáčené deštěm na téměř liduprázdném, do tmy se halícím letišti. A to někomu, kdy by se rád ke své rodině dostal živý a zdravý, navíc když je ten někdo dvojice velmi pohledných slečen, rozhodně nepřijde jako nejbezpečnější místo k přenocování. A jelikož nikde nejsou ani taxíky, rozhodnou se dívky ještě s několika dalšími spolucestujícími přijmout lákavou nabídku na první pohled sympatického a neškodného řidiče transportního minibusu, který je ochoten všechny opozdilce odvézt blíže k městu. To, že někdo vypadá neškodný, ale neznamená, že je takový i ve skutečnosti. A stejně tak není nikde psáno, že noc, která začala obyčejně, musí nutně i obyčejně skončit. Tenhle spoj totiž míří přímo do pekla v děsivém americkém autorském thrilleru Edwarda Andersona z roku 2008. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (66)
Scenárista filmu asi v škole prepadal, pretože tak stupídny scenár by som napísal aj ja. A hlavne tie dialógy stáli za to... Keby ma uniesli takéto ksichty, v prvom rade by som sa šúlal od smiechu, potom by dostali pekných pár po papuli a spokojne by som vystúpil aj s peknými kočkami von. Jednu hviezdu dám za pekný koniec čo sa týka nakladania debien na loď. ()
Pomalé, zdĺhavé ale s dosť dobrým koncom...samo o sebe je film tuposť, pretože hrdinovia sa chovajú ako čistí debili, pri nomálnom myslení už by bol hlavný padouch dávno mŕtvy...chýbala tomu nejaká razancia, videokliposť a hlavne lepšie filtrovanie a strihy..je to len obyčajný nudný thriller, s fajným koncom... ()
Ať přemýšlím jak chci, je to prostě průměrný thriller. Holky měly několik možností jak se zvrhlíka zbavit, ale neudělaly to. Vlastně mi vůbec dost vadilo naprosto nelogické jednání všech postav. Nějak jsem v duchu počítal s tím, že když Mel nechala cestou v obchoďáku vzkaz na průmyslové kameře, vše se nakonec v dobré obrátí. Ale ukázalo se, že to nemělo v dalším ději vůbec žádný smysl. Kdyby scénárista trochu přitlačil na pilu, mohlo to být hodně zajímavé. I tak dávám přijatelných 50%. ()
Mikrobus v kyvadlovej doprave z letiska do centra mesta je plný unesených pasažierov, a len jeden únosca s výzorom malomeštiaka sedí za volantom. Príležitostí zmocniť sa mikrobusu a utiecť bolo vo filme xyz, ale predsa to žiadna z unesených postáv nedokázala. Bolo nad slnko jasnejšie, že im hrozí smrteľné nebezpečenstvo, no pritom sa správali akoby boli na výlete. Shuttle je plný nelogickostí, scény sa v ňom stereotypne opakujú. Film sa odohráva vo veľkomeste, ktoré však pôsobí ako mesto duchov. Kde sú ľudia? Kde je polícia? Prečo sú všetky cesty neosvetlené, prázdne a plné výmoľov? Prečo už dávno nezrušili nočný predaj, keď sa predavačka nudí sama v supermarkete? Celé je to naivné, a žiaľ aj vizuálne sivé, čiernobiele. Shutlte má dva-tri dobré dejové zvraty, ale kontroverzný záver. Nejde však o nejaký otvorený koniec v postmodernom duchu, ktorý by dráždil diváka k zamysleniu, ale o neschopnosť uspokojivo zakončiť to trápenie. ()
Jojo, filmaři někdy vědí, že jistá autentičnost dodá hororu na děsivosti. Povýší se tím nad béčka, a nutí diváka dávat si zvýšený pozor při běžných činnostech. Jako je například jízda autobusem. Není ani podezřele omlácený, ani nejede bez řidiče, ani není zcela prázdný, zkrátka normální autobus. Kam ale ve skutečnosti jede?? ()
Galerie (10)
Photo © Magnolia Pictures
Reklama