Obsahy(1)
Písal sa rok 1878 a pán Eadweard Muybridge vytvoril niečo, o čom ešte nevedel, že to vyvolá ošiaľ a stane sa najobľúbenejším prostriedkom zábavy na svete počas 20. storočia a je ním aj doteraz. Eadweard Muybridge vytvoril film.
Snímka vznikla s pomocou 24 fotoaparátov, ktoré vytvorili statické obrázky a tie sa následne usporiadali podľa časovej kontinuity.
(TMNT)
Recenze (47)
Film mě dojal natolik, abych se na něj koukl hned několikrát. Musím pochválit jak režiséra, tak i scénáristu a kameramana, a i když se jedná o jednoho a toho samého člověka, odvedl skvělou práci. Tento film bohužel nemohu najít v žádném e-shopu na DVD, což je smutné, protože by šel hned vedle filmů Titanic a Statečné srdce. Ihned po zhlédnutí jsem zhlédl všechny filmy tohoto režiséra. Zajímalo by mě, zda-li je to inspirováno skutečnou událostí, neuvěřitelný souhrn emocí. ()
Geniální nápad, který dal vzniknout odvětví, díky kterému existuje tento web. Jiné hodnocení než plný počet ani udělit nemohu. Z úcty k Eadweardu Muybridgeovi a jeho šestileté práci. Výsledek, který přinesla dnes možná budí úsměv na tváři, ale neexistoval by bez ní Hollywood, Bollywood, Barrandov, atd. a celá plejáda s tím souvisejících profesí. Pane Eadwearde, děkuji vám! Procentuální hodnocení tentokrát neuvedu. ()
KONEČNE sa mi podarilo objaviť Muybridgeov experiment z konských dostihov. Keď sa na internete skrýva len ako "First motion picture" alebo "Horse Motion Movie", nebol som doteraz schopný ho tu na databáze nájsť. Zaúradovala však náhoda a konečne tak môžem učiniť a ohodnotiť. K filmu: pre-lumièrovský počin, ktorý nie je ani tak filmom, ako rýchlym sledom fotografií, ako obsah správne uvádza, 24 strategicky rozmiestnených fotoaparátov s automatickou spúšťou. Jeden z pár prvých krokov, ktoré stáli u zrodu toho, čo dnes nazývame kinematografiou a dokonalý zástupca objektívnej dokumentácie prostredníctvom záznamu reality. S fikciou si ešte musíme počkať na pána Mélièsa a jeho súčasníkov. ()
Priam až pozoruhodný počin, za ktorého vznikom stála stávka dvoch mužov hádajúcich sa o dostihovom koňovi a jeho nohách pri cválaní. Na základe záberov z 24 fotoaparátov Eadweard Muybridge nielenže vytvoril princíp zoopraxiskopu a napomohol rozvoju fotografie, ale svojim spôsobom naštartoval aj samotný film, keďže pohyblivými obrázkami bezpochyby zaujal. Jeho šikovnosťou a tvrdohlavosťou spomínaných dvoch hádajúcich sa pánov, sa tak dnes môžeme zabávať pri nespočetnom množstve filmov od výmyslu sveta. Sallie Gardner at a Gallop nie je dnes ničím iným, než obyčajným gifom. Je to však gif, ktorý spustil ošiaľ za pohyblivými obrázkami a preto sa nemožno čudovať tomu, že má tak vysoké hodnotenie. Za veľkými objavmi histórie sa mnohokrát skrývajú práve takéto malé príbehy. Úsmevné a fascinujúce zároveň. ()
Na jeden okraj závodiště zavěsil bílý horizont a na druhý umístil v pravidelných intervalech řadu fotoaparátů. Přes dráhu napnul provázky, které v okamžiku, kdy je běžící kůň přetrhl, postupně uvolnily pružinové závěrky fotoaparátů. Přípravné práce na zaznamenání trvala šest let. Série fotografií posloužila k vytvoření prvního pohybu. ()
Galerie (2)
Zajímavosti (7)
- Režisér zachytené jednotlivé fázy behu koňa premietol na vlastnom projektore zoopraxiskop (zoogyroskop). Premietané obrazy boli na sklenených doskách. (Raccoon.city)
- Pôvodne bolo uvádzané, že na fotkách je jockey Gilbert Domm a kôň Sallie Gardner. Po čase boli tieto informácie spochybnené, nakoľko bolo urobených oveľa viac fotografii s rôznymi jazdcami a koňmi. Historička Marty Braunová vo svojej knihe píše, že na fotkách je jockey Charlesa Marvin a kôň Abe Edgington. Najnovšia štúdia ale dokazuje, že koňom bol Annie G a jockey bol neznámy jazdec čiernej pleti. (Raccoon.city)
- Fotografie boli urobené na farme, ktorú vlastnil priemyselník, bývalý guvernér Kalifornie a jazdec Leland Stanford. Farma bola blízko San Francisca v Kalifornii v dnešnom Palo Alto. (Raccoon.city)
Reklama